Gyorsít a Magyar Suzuki

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.06.17. 15.45

Akár ötödével is növelheti idén termelését a Magyar Suzuki Rt. A húzómodell a Vitara, amelyet Esztergomból exportálnak a világ minden tájára.

Első pillantásra a Magyar Suzuki Rt. nem lehet büszke tavalyi adataira. Az egy évvel korábbi 161 ezerhez képest 2014-ben 9 százalékkal kevesebb, 147 ezer autó gördült le az esztergomi gyártósorról, miközben az árbevétel 0,8 százalékkal csökkent. A tény, hogy az árbevétel mérséklődése kisebb, mint a darabszámé, azzal magyarázható, hogy az év folyamán két kisebb értékű modellt, az SX4-et és Splash-t vontak ki a gyártásból, miközben egy új, magasabb árfekvésű modell jelent meg a palettán, az S-Cross.

Idén sokkal jobb eredményeket várnak Esztergomban. Az új Vitarát nagyon jól fogadták az európai vásárlók, máris 28 500 darabot értékesítettek számukra belőle. Gyártásának felfutásával hamarosan megkezdik exportját a világ minden tájára, még Dél-Amerikába, Ausztráliába, Új-Zélandra is eljut a kizárólag Magyarországon előállított kis szabadidő-autó. Részben a Vitara sikeres fogadtatásának is köszönhetően már úgy számol a Magyar Suzuki Rt. vezetése, hogy az erre az évre tervezett 165 ezer darabos termelést legalább 10-15 ezer darabbal 175-180 ezerre kell emelni.

Jobbról a harmadik az új vezérigazgató, Naoyuki Takeuchi, jobbján elődje, Ryoichi Oura

Ennek feltétele a gyártósor átszervezése, amely már új vezérigazgató vezérlete alatt megy végbe. A modellátállási munkákat megkezdő Oura Rioicsit a korábban a Swift fejlesztésében is részt vevő Takeucsi Naojuki váltja a vezérigazgatói székben. Sajtótájékoztatóján a minőség további javítását nevezte legfőbb feladatának, mert ez egy olyan folyamat, amely sohasem ér véget.

Az anyavállat, a Suzuki Motor Corporation kiemelkedő évet zárt tavaly. Több mint hárommillió autót értékesített 2014-ben, amire korábban sohasem volt példa, és ezzel árbevételük ismét elérte a 2008-as válság előtti szintet. Magyarországon is nőtt az eladás, a 2013-as 4007 darabról tavalyra 4652-re emelkedett, míg idén az első öt hónapban 2282 darab Suzukit értékesítettek. A magyar Suzuki Rt-nél azért is bíznak az idei jobb eredményekben, mert egy új miniautó, a Celerio is megjelenik a kínálatban.

Kommentek

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.