Első pillantásra a Magyar Suzuki Rt. nem lehet büszke tavalyi adataira. Az egy évvel korábbi 161 ezerhez képest 2014-ben 9 százalékkal kevesebb, 147 ezer autó gördült le az esztergomi gyártósorról, miközben az árbevétel 0,8 százalékkal csökkent. A tény, hogy az árbevétel mérséklődése kisebb, mint a darabszámé, azzal magyarázható, hogy az év folyamán két kisebb értékű modellt, az SX4-et és Splash-t vontak ki a gyártásból, miközben egy új, magasabb árfekvésű modell jelent meg a palettán, az S-Cross.

Idén sokkal jobb eredményeket várnak Esztergomban. Az új Vitarát nagyon jól fogadták az európai vásárlók, máris 28 500 darabot értékesítettek számukra belőle. Gyártásának felfutásával hamarosan megkezdik exportját a világ minden tájára, még Dél-Amerikába, Ausztráliába, Új-Zélandra is eljut a kizárólag Magyarországon előállított kis szabadidő-autó. Részben a Vitara sikeres fogadtatásának is köszönhetően már úgy számol a Magyar Suzuki Rt. vezetése, hogy az erre az évre tervezett 165 ezer darabos termelést legalább 10-15 ezer darabbal 175-180 ezerre kell emelni.

Jobbról a harmadik az új vezérigazgató, Naoyuki Takeuchi, jobbján elődje, Ryoichi Oura

Ennek feltétele a gyártósor átszervezése, amely már új vezérigazgató vezérlete alatt megy végbe. A modellátállási munkákat megkezdő Oura Rioicsit a korábban a Swift fejlesztésében is részt vevő Takeucsi Naojuki váltja a vezérigazgatói székben. Sajtótájékoztatóján a minőség további javítását nevezte legfőbb feladatának, mert ez egy olyan folyamat, amely sohasem ér véget.

Az anyavállat, a Suzuki Motor Corporation kiemelkedő évet zárt tavaly. Több mint hárommillió autót értékesített 2014-ben, amire korábban sohasem volt példa, és ezzel árbevételük ismét elérte a 2008-as válság előtti szintet. Magyarországon is nőtt az eladás, a 2013-as 4007 darabról tavalyra 4652-re emelkedett, míg idén az első öt hónapban 2282 darab Suzukit értékesítettek. A magyar Suzuki Rt-nél azért is bíznak az idei jobb eredményekben, mert egy új miniautó, a Celerio is megjelenik a kínálatban.