Mindenki Giuliaként emlegeti, pedig a gyár még nem erősítette meg a névválasztást, noha egyetlen hét van már csak hátra az új középkategóriás Alfa világpremierjéig.

Amit viszont megerősítettek, az jóval fontosabb a típusnévnél: a 2016 tavaszán piacra kerülő modell Quadifoglio Verde csúcsverziója hathengeres motort kap, méghozzá nem akármilyet. A cégcsoport ékköve, a Ferrari fejleszti azt a hathengeres V-motort, amely két turbóval felszerelve durván 500 lóerőre lehet képes – ez persze csak az eredeti verzióban lesz érvényes, az Alfa Romeo vélhetően egy gyengébb változatot kap majd meg.

Ennek a motornak a létezésére mintegy két hete derült fény: akkor jelentette be ugyanis a Ferrari, hogy négy évtized után visszahozza a Dino típusnevet. Az új modell néhány éven belül ezzel a motorral lép színre, várhatóan a jelenlegi 488 alá pozicionálva.

A Giulia alapverziója egyébként az Alfa Romeo 4C négyhengeres motorjának az utódját kapja meg; a motor több teljesítményszinten lesz elérhető, csúcskivitelében több mint 300 lóerős lesz.

Kép: Thorsten-Krisch grafika (WCF.com)