A beavatottak új LED-es fényszóróiról, módosított, szintén diódás hátsó lámpatesteiről ismerhetik meg a felfrissített Jaguar XJ modellt. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa: a modell alapvetően újul meg minden fődarabjában.

A három benzinmotor (240 LE kétliteres, 340 LE V6-os, és a háromféle teljesítményen kínált, akár 550 lóerős 5.0 V8) mellett egyetlen dízel: a korábban 275, mostantól 300 lóerős, háromliteres hathengeres dízelmotor teszi teljessé a kínálatot. A benzines V6-os az egyetlen, amelyet összkerékhajtással is megvásárolhatnak az ügyfelek.

Változik a felszereltségi szintek struktúrája: új a csúcskivitelű Autobiography modell, amely csak hosszú tengelytávval kapható, krómozott első lökhárítóval, 20 colos felnikkel, steppelt bőrkárpitozással és két független hátsó üléssel. Aki a luxus helyett a sportosságot helyezi előtérbe, az R-Sport kiadásnak örvendhet: ezt apró hátsó légterelő, sportülések és zongoralakk teszi dinamikusabbá.

A kommunikációs és szórakoztató lehetőségek tárháza is bővült; a négymagos processzorral szerelt, dallamos nevű InControl Touch Pro infotainment rendszer az iOS és Android rendszerű okostelefonokkal egyaránt képes kommunikálni; a médiafájlok mentésére 60 GB háttértároló szolgál. A fő műszeregység valójában egy 12,3 colos monitor, ahol akár a navigációs térkép is megjeleníthető.

A Jaguart is utolérte a takarékossági láz. Ennek égisze alatt a hidraulikus szervokormányt elektromosra cserélték, ami 3 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez.