Újoncok nyerték a Le Mans-i 24 órást

Porsche-siker a francia pályán

Szerző: Vezess levél küldés  Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.06.14. 15.45

Nico Hülkenberg és társai nyerték meg Porschével a 2015-ös Le Mans-i 24 órás versenyt. Az Audinak csak a harmadik hely jutott. A Toyota és a Nissan leszerepelt.

A 2014-es első tanulóév után idén megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt a visszatérő Porsche. Ezzel a márka megőrizte uralkodó pozícióját az győzelmek tekintetében, hiszen ez a 17. sikerük. 17-ből van egyébként nekik más is, hiszen történelmük során 17 második és 17 harmadik helyet szereztek.

Talán nem véletlen, hogy a legesélyesebb hármasuk a 17-es Porschéban kapott helyet – készültek ők erre! A Timo Bernhard (D), Brendon Hartley (NZ) és Mark Webber (AUS), hármas sokáig az élen csatázott, de aztán Webber hibázott. A volt Forma-1-es pilóta sárga zászlónál előzött és ezért kaptak egy 1 perces stop&go büntetést.

Ezzel szemben a 19-es Porschéban ülő Earl Bamber (NZ), Nico Hülkenberg (D) és Nick Tandy (GB) alkotta trió hiba nélkül és egyre gyorsabban hajtott és megnyerte a  végül 395 körös versenyt. Utoljára és eddig egyszer (1979-ben) fordult elő, hogy a harmadik helyről nyert valaki a Le Mans-on, de most az újoncok megtörték az átkot. Újoncok bizony, hiszen Tandy volt az egyetlen hármuk közül, akinek van egyáltalán Le Mans-i tapasztalata, de csak GT autóval, nem LMP1-essel. Bamber és Hülkenberg azonban soha nem versenyzett még itt.

“Nem vártuk ezt az eredményt, csak azt tudtuk, hogy versenyképesek vagyunk. Az volt a lényeg, hogy gond nélkül végig menjünk és ez sikerült” – nyilatkozta a futam után Nico Hülkenberg, aki a Forma-1-ben a Force Indiánál versenyez, és a jövő héten már az Osztrák Nagydíjon ül autóba.

Bár korábbi F1-esekből nem volt hiány a mezőnyben Hülkenberg aktív Forma-1-es pilótaként negyedszázados szünetnek vetett véget, hiszen utoljára 1991-ben a jordanes Bertrand Gachot és a lotusos Johnny Herbert tudott győzni a Mazda színeiben, míg aktív-F1-esként (Walter Wolf Racing), de Le Mans-ban Porschében ülve a verseny egyik legendás alakja, Jacky Ickx diadalmaskodott 1976-ban.   

Nem sima győzelem volt ez, hiszen az Audi is ugyanolyan gyors volt, mint a Porsche, oda-vissza előzgették egymást még éjszaka is. Csakhogy eddig szokatlanul számos apró hibájuk volt. Gond volt a hibrid rendszerrel, leszakadt a motorborítása az egyik autónak, többször felnyílt a karosszéria oldala, amit ragasztani kellett.  A sok apró hiba miatt pedig összejött a lemaradás és a körhátrány.

Ezzel megszakadt az Audi győzelmi sorozata. 2010 óta folyamatosan nyertek, illetve az elmúlt 15 évben 13-szor. Idén a bajnokság első két futamát is a német nyerték. De minden sorozat megszakad egyszer. Ezúttal a harmadik hely volt a legtöbb az Auditól, hiszen Webberék később felzárkóztak és feljöttek a második helyre, bebiztosítva a kettős Porsche-sikert. A sportkocsigyártó utoljára 1998-ban nyert a legendás francia versenyen.

Nem örülhet így a Toyota és a Nissan. Mindkét japán márka 3-3 autót indított az LMP1-ben, de totálisan leszerepeltek, teljesen esélytelenek voltak. A Toyota csak lassú volt, a Nissan lassú és számos hibájuk is akadt.  

Ahogy az megszokott, számos autó összetört, volt sok műszaki hiba a Le Mans-i 24 óráson. A versenyzők nemcsak saját szerelőiknek adtak sok munkát, de a sportbíróknak és biztonsági autók vezetőinek is. 


A további kategória győztesei:

LMP2: Nicolas Lapierre, Richard Bradley és Matt Howson – ORECA/Nissan
GTE Pro: Oliver Gavin, Tommy Milner és Jordan Taylor – Corvette
GTE Amateur: Viktor Saitar, Andrea Bertolini és Alekszej Baszov – Ferrari

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.