A 2014-es első tanulóév után idén megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt a visszatérő Porsche. Ezzel a márka megőrizte uralkodó pozícióját az győzelmek tekintetében, hiszen ez a 17. sikerük. 17-ből van egyébként nekik más is, hiszen történelmük során 17 második és 17 harmadik helyet szereztek.

Talán nem véletlen, hogy a legesélyesebb hármasuk a 17-es Porschéban kapott helyet – készültek ők erre! A Timo Bernhard (D), Brendon Hartley (NZ) és Mark Webber (AUS), hármas sokáig az élen csatázott, de aztán Webber hibázott. A volt Forma-1-es pilóta sárga zászlónál előzött és ezért kaptak egy 1 perces stop&go büntetést.

Ezzel szemben a 19-es Porschéban ülő Earl Bamber (NZ), Nico Hülkenberg (D) és Nick Tandy (GB) alkotta trió hiba nélkül és egyre gyorsabban hajtott és megnyerte a  végül 395 körös versenyt. Utoljára és eddig egyszer (1979-ben) fordult elő, hogy a harmadik helyről nyert valaki a Le Mans-on, de most az újoncok megtörték az átkot. Újoncok bizony, hiszen Tandy volt az egyetlen hármuk közül, akinek van egyáltalán Le Mans-i tapasztalata, de csak GT autóval, nem LMP1-essel. Bamber és Hülkenberg azonban soha nem versenyzett még itt.

“Nem vártuk ezt az eredményt, csak azt tudtuk, hogy versenyképesek vagyunk. Az volt a lényeg, hogy gond nélkül végig menjünk és ez sikerült” – nyilatkozta a futam után Nico Hülkenberg, aki a Forma-1-ben a Force Indiánál versenyez, és a jövő héten már az Osztrák Nagydíjon ül autóba.

Bár korábbi F1-esekből nem volt hiány a mezőnyben Hülkenberg aktív Forma-1-es pilótaként negyedszázados szünetnek vetett véget, hiszen utoljára 1991-ben a jordanes Bertrand Gachot és a lotusos Johnny Herbert tudott győzni a Mazda színeiben, míg aktív-F1-esként (Walter Wolf Racing), de Le Mans-ban Porschében ülve a verseny egyik legendás alakja, Jacky Ickx diadalmaskodott 1976-ban.   

Nem sima győzelem volt ez, hiszen az Audi is ugyanolyan gyors volt, mint a Porsche, oda-vissza előzgették egymást még éjszaka is. Csakhogy eddig szokatlanul számos apró hibájuk volt. Gond volt a hibrid rendszerrel, leszakadt a motorborítása az egyik autónak, többször felnyílt a karosszéria oldala, amit ragasztani kellett.  A sok apró hiba miatt pedig összejött a lemaradás és a körhátrány.

Ezzel megszakadt az Audi győzelmi sorozata. 2010 óta folyamatosan nyertek, illetve az elmúlt 15 évben 13-szor. Idén a bajnokság első két futamát is a német nyerték. De minden sorozat megszakad egyszer. Ezúttal a harmadik hely volt a legtöbb az Auditól, hiszen Webberék később felzárkóztak és feljöttek a második helyre, bebiztosítva a kettős Porsche-sikert. A sportkocsigyártó utoljára 1998-ban nyert a legendás francia versenyen.

Nem örülhet így a Toyota és a Nissan. Mindkét japán márka 3-3 autót indított az LMP1-ben, de totálisan leszerepeltek, teljesen esélytelenek voltak. A Toyota csak lassú volt, a Nissan lassú és számos hibájuk is akadt.  

Ahogy az megszokott, számos autó összetört, volt sok műszaki hiba a Le Mans-i 24 óráson. A versenyzők nemcsak saját szerelőiknek adtak sok munkát, de a sportbíróknak és biztonsági autók vezetőinek is. 


A további kategória győztesei:

LMP2: Nicolas Lapierre, Richard Bradley és Matt Howson – ORECA/Nissan
GTE Pro: Oliver Gavin, Tommy Milner és Jordan Taylor – Corvette
GTE Amateur: Viktor Saitar, Andrea Bertolini és Alekszej Baszov – Ferrari