Gyári források azt állítják, a BMW 2020-ban forgalomba állítja első hidrogén üzemanyagcellás elektromos gépjárművét.

A BMW korábban belső égésű motorban képzelte el hasznosítani a hidrogént, az i márka bevezetésével azonban logikusabb lépés kiaknázni az elektromos hajtás terén elért vívmányaikat.

Ez is arra enged következtetni, hogy az új generációs hajtáslánc az i modellcsalád valamely tagjában, esetleg a második szériás i3-ban (képünkön a jelenlegi modell) mutatkozhat be. Nem kizárt ugyanakkor egy vadonatúj modell bevezetése sem.

A BMW két éve hidrogén üzemanyagcellás technológiák fejlesztésére vonatkozó műszaki együttműködési megállapodást írt alá a Toyotával. A BMW már akkor is a szénszálas vázszerkezetek terén elért eredményeit vitte a közös buliba, ami még inkább arra utal, hogy egy i-modellből készül majd az ökomodell.

Egyes források szerint egyébként a BMW a motorsportban is hasznosítani szeretné újonnan szerzett hidrogén üzemanyagcellás technológiáját: már 2018-ban rajthoz állhat Le Mans-ban első FCV versenyautójuk, persze nem az LMP kategóriában, hanem a Garage 56 kísérleti szériában.