Új ellenfeleket kapnak Európa szuperszedánjai

Ősszel érkezik két sportos Cadillac

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 15.00

Félelmetes sarokszámokkal próbálják meghódítani az óvilágot a Cadillac sportlimuzinjai. Kössétek fel a bőrgatyót, németek!

Miután néhány évnyi, jobbára sikertelen próbálkozást követően kivonult Európából, a Cadillac újrarendezte sorait, átdolgozta stratégiáját, és idén ősszel két vérbeli sportmodellel tér vissza a kontinensre, hogy ott üsse meg a német presztízsmodelleket, ahol a legjobban fáj nekik.

A CTS a márka felső kategóriás modellje; 496 centi hosszú, tengelytávja 291 centi, egy kategóriában versenyez tehát az Audi A6-ossal, BMW 5-össel, Mercedes E-osztállyal. A CTS-V azonban nem hétköznapi modellvariáns: orrában egy vadonatúj, 6,2 literes nyolchengeres, kompresszoros blokk fújtat, teljesítménye 649 lóerő, forgatónyomatéka 854 Nm. Az auó 3,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 320 km/óra – bizony, az amerikai gyártók lelkiismeretét nem köti az egyezményes 250 km/órás korlátozás.

Az autó adaptív lengéscsillapítással, szénszálas motorházfedéllel, Brembo fékekkel, verseny üzemmóddal, és egy sor egyéb finomsággal érkezik, valamikor majd ősszel.

Addig azonban a gyár ígérete szerint bevezetik kistestvérét, az ATS-V modellt (fent) is: ennek egy 470 lóerős, V6-os turbómotor is elég ahhoz, hogy 3,9 másodperc alatt százra ugorjon; végsebessége hajszállal marad el a 300-as álomhatártól.

Kommentek

  • Benics

    az eleje eléggé Nissan Gtr koppintás

  • sebgutkopf

    Nekem gyanús, hogy az amcsik valahogy nem érzik az európai értékrendet. Egyrészt lehetnek a számok ilyenek, de a külső az a német prémium ligához képest “paraszt”. A kifinomult stílus nem az amerikaiak világa és ez ezen a kocsin is látszik. A számok nagyon impozánsak, de nem lőttek túl a célon? Nagyon nagy a motor, amerikai módon kompresszoros, nem ez a trend. Biztos hangos lesz, de a prémiumban az a buli, hogy amikor nem nyomják ki neki, akkor viszont élhető csöndes autó legyen, amiben sokáig nyugodtan lehet autózni. Valljuk be egy ilyen hosszú autót igazából nem arra vesznek, hogy pályanapra vigyék.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.