Új ellenfeleket kapnak Európa szuperszedánjai

Ősszel érkezik két sportos Cadillac

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 15.00

Félelmetes sarokszámokkal próbálják meghódítani az óvilágot a Cadillac sportlimuzinjai. Kössétek fel a bőrgatyót, németek!

Miután néhány évnyi, jobbára sikertelen próbálkozást követően kivonult Európából, a Cadillac újrarendezte sorait, átdolgozta stratégiáját, és idén ősszel két vérbeli sportmodellel tér vissza a kontinensre, hogy ott üsse meg a német presztízsmodelleket, ahol a legjobban fáj nekik.

A CTS a márka felső kategóriás modellje; 496 centi hosszú, tengelytávja 291 centi, egy kategóriában versenyez tehát az Audi A6-ossal, BMW 5-össel, Mercedes E-osztállyal. A CTS-V azonban nem hétköznapi modellvariáns: orrában egy vadonatúj, 6,2 literes nyolchengeres, kompresszoros blokk fújtat, teljesítménye 649 lóerő, forgatónyomatéka 854 Nm. Az auó 3,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 320 km/óra – bizony, az amerikai gyártók lelkiismeretét nem köti az egyezményes 250 km/órás korlátozás.

Az autó adaptív lengéscsillapítással, szénszálas motorházfedéllel, Brembo fékekkel, verseny üzemmóddal, és egy sor egyéb finomsággal érkezik, valamikor majd ősszel.

Addig azonban a gyár ígérete szerint bevezetik kistestvérét, az ATS-V modellt (fent) is: ennek egy 470 lóerős, V6-os turbómotor is elég ahhoz, hogy 3,9 másodperc alatt százra ugorjon; végsebessége hajszállal marad el a 300-as álomhatártól.

Kommentek

  • Benics

    az eleje eléggé Nissan Gtr koppintás

  • sebgutkopf

    Nekem gyanús, hogy az amcsik valahogy nem érzik az európai értékrendet. Egyrészt lehetnek a számok ilyenek, de a külső az a német prémium ligához képest “paraszt”. A kifinomult stílus nem az amerikaiak világa és ez ezen a kocsin is látszik. A számok nagyon impozánsak, de nem lőttek túl a célon? Nagyon nagy a motor, amerikai módon kompresszoros, nem ez a trend. Biztos hangos lesz, de a prémiumban az a buli, hogy amikor nem nyomják ki neki, akkor viszont élhető csöndes autó legyen, amiben sokáig nyugodtan lehet autózni. Valljuk be egy ilyen hosszú autót igazából nem arra vesznek, hogy pályanapra vigyék.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.