Több halott a magyar utakon

Szerző: Vezess levél küldés  baleset-megelozes.eu levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 10.00

Május végéig nőtt a személyi sérüléssel járó közúti balesetek és a halálos áldozatok száma. Sokkal kevesebb balesetet okoztak részegek.

Május 1. és 31. között 3,41%-kal nőtt a személysérüléses közúti balesetek száma a tavaly május végi adatokkal összehasonlítva. A halálos és a könnyű sérüléses balesetek száma nőtt, míg a súlyos kimenetelű balesetek száma csökkent. A balesetben meghaltak száma 40 százalékkal nőtt, míg a súlyosan sérültek, valamint az ittasan okozott balesetek száma csökkenést mutat.

A májusi, összességében véve kedvezőtlen baleseti adatok a január 1. és május 31. közötti időszak teljesítményére is hátrányosan hatottak. Egy hónapja, április végén a halálos áldozatok és a súlyosan sérültek száma még alacsonyabb volt az előző év azonos időszakához képest, május végén ez már csak a súlyosan sérültekre igaz.

Az előzetes adatok alapján január 1. és május 31. között összesen 5739 személysérüléses közúti balesetet okoztak hazánk közútjain, mely 1,74%-kal magasabb a 2014 első öt hónapjában regisztrált értéknél.

Az összes közúti baleseten belül a halálos balesetek száma 4,95%-kal nőtt, a tavaly május végi 202-vel szemben idén tíz balesettel több, azaz 212 halálos kimenetelű baleset helyszínére riasztották a hatóságokat. Hasonlóan növekedés jellemzi a könnyű sérüléses balesetek alakulását (ezeknek a baleseteknek a száma 3752-ről 3877-re nőtt), míg a súlyos sérüléses balesetek számában az adatok 2,19%-os csökkenést tükröznek. Május végéig összesen 235 fő vesztette életét közúti balesetben hazánk útjain, 17 fővel több, mint az elmúlt év azonos időszakában.

Az ittasan okozott közúti balesetek alakulását továbbra is kedvező tendencia jellemzi. Idén május végéig kereken 100 fővel kevesebben, összesen 493-an okoztak személyi sérüléssel járó közúti balesetet szeszes italtól befolyásolt állapotban, ami jelentős, 16,86%-os csökkenést jelez. 

Kommentek

  • hova

    Volt olyan nap, hogy ÖTEN HALTAK MEG, EBBŐL NÉGYEN AZÉRT, MERT LESODRÓDTAK AZ ÚTRÓL. NEM AZÉRT, MERT GYORSAN MENTEK, HANEM MERT FIGYELMETLENEK VOLTAK

  • epijani

    Akkor mégsem a gyorshajtás a probléma??? Pedig a méregdrága traffipaxok vásárlásakor arra hivatkoztak!!!! Erre ” varrjon gombot” az okos kormányunk!!!!

  • hova

    Valóban CSAK figyelmetlenek voltak?

  • Kempelen

    Még mindig a gyorshajtás a vezető ok.
    A traffipaxokra sajnos szükség van. Szerencse, hogy jelentős rajtuk az EU támogatás.

  • hova

    Egyetértek.

  • GIGI

    Nem jó dolog ilyen híreket olvasni, de sajnos egyre inkább hozzá tartozik az élethez. Az adatok mögött valószínűsítem, hogy nem csak a figyelmetlenség, hanem az idegesség, ingerültség is nagy szerepet játszott. Egy feszültségekkel teli hét, vagy nap után sokkal ingerlékenyebbek az emberek és ez a közutakon közlekedőkön is látszik. Ilyen esetekben a reflexek se úgy működnek mint nyugodt állapotban. Váratlan helyzeteket nem biztos, hogy megfelelően tudják kezelni.

  • olomana

    Az ilyen, két szám összehasonlításán alapuló statisztika idiótaság. Minden valószínűségi változónak van egy szórása, az természetes, hogy két egymást követő éveben különböző számot kapsz. Elég, ha egy ember hülye, és egy balesetben megöl 4 embert, már megugrik a szám, de ez ettől még nem tendencia. Ezek az 5% körüli változások szerintem simán beleférnek a szórásba. Persze, ha mondjuk 1,5x-re nőne, akkor ott már van valami.

  • myself

    jelentosen megnott a forgalom 2014 elso felevehez kepest, ennek elsodleges oka, hogy drasztikusan csokkent a benzinar, akkor 440 ft korul volt, most 360 ft korul mozog.

  • demagóg

    A gyorshajtás talán már nem akkor probléma, mint volt 10 évvel ezelőtt, de most is jelentős, hiszen, ha figyelmetlenséggel, idegességgel, stb. párosul, akkor sokkal pusztítóbb tud lenni egy baleset, mint kis tempó esetén.

  • demagóg

    myselfnél a pont.
    többet megyünk, mert “olcsó” az üzemanyag.
    Nagyobb forgalom, ergo több baleset.

  • Kempelen

    Myself! Nyilván, de a baleseteket nem a benzinár okozza, hanem a közlekedők, akik esztelenül hajtanak rengeteg esetben nem figyelnek, agresszívek, sérthetetlennek képzelik magukat.
    A fórumokon mind Fittipaldi, aztán egy újsághír majd helyre teszi a sorsát.

  • subtotal

    Érezhetően nagyobb a forgalom, nő a baleseti szám, a kormány a csak traffikat erőltető hozzáállásával el fogja bukni a vállalását, ami 50%-os csökkentést ígért a halálos balesetek számában.
    Sokkal biztonságosabb fő- és mellékutakra lenne szükség.
    Körforgalmakra, elkerülő utakra, négysávosításokra.
    Arra is kiváncsi lennék, mennyi jelenleg a biciklisek és gyalogosak aránya a balesetekben.

  • mtbe

    Kár, hogy nem lehet a traffipaxokat úgy elhelyezni, hogy a leleményes magyar autós ne tudja, hogy hol van. Az segítene igazán.
    A gyorshajtáson kívül nem tartják a követési távolságot, olyan helyeken előznek, ahol nem szabad, egyesek viccet csinálnak abból, hogy pont azon a 10 m záróvonalon előznek. Szégyelljék magukat!

  • mtbe

    Remélem nem kezdik el páran megint, hogy azok a bűnösök és a közvetett gyilkosok, akik lassabban mennek a megengedettnél.

  • Anabolicus

    Éljen a szupertraffipax! Ezekszerint működik a dolog…

  • Szöcske

    Sok okot lehet találni,biztos mind belejátszik. Azt nehezen tudom megemészteni,mikor menekül a rendőr elől-nincs biztosítása-,egész halom halott is lehetne a néhány helyett.Ilyen autóval elindulni nem bátorság…Többször láttam olyat is,a szembejövő elment mellettem,a tükörben hatalmas porfelhőt láttam-padkázott,30 méterrel mögöttem.Tele volt a kocsi.Szóval,figyelem,fegyelem hiánya.Nem a gyorshajtás,mert aki hajt ökör módra,azt a traffi nem érdekli.

  • Phrascarica

    Az adatok mögött 90%-os súllyal a benzin árának csökkenése mutatkozik meg, azaz hogy többet autózunk.
    Mindenki tudta, hogy a traffipax beszerzés és traffipaxozás igen kis jelentősséggel bír a halálos balesetek szempontjából. Nagyon ostoba és szűklátókörű aki tényleg elhiszi azt.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.