Több halott a magyar utakon

Szerző: Vezess levél küldés  baleset-megelozes.eu levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 10.00

Május végéig nőtt a személyi sérüléssel járó közúti balesetek és a halálos áldozatok száma. Sokkal kevesebb balesetet okoztak részegek.

Május 1. és 31. között 3,41%-kal nőtt a személysérüléses közúti balesetek száma a tavaly május végi adatokkal összehasonlítva. A halálos és a könnyű sérüléses balesetek száma nőtt, míg a súlyos kimenetelű balesetek száma csökkent. A balesetben meghaltak száma 40 százalékkal nőtt, míg a súlyosan sérültek, valamint az ittasan okozott balesetek száma csökkenést mutat.

A májusi, összességében véve kedvezőtlen baleseti adatok a január 1. és május 31. közötti időszak teljesítményére is hátrányosan hatottak. Egy hónapja, április végén a halálos áldozatok és a súlyosan sérültek száma még alacsonyabb volt az előző év azonos időszakához képest, május végén ez már csak a súlyosan sérültekre igaz.

Az előzetes adatok alapján január 1. és május 31. között összesen 5739 személysérüléses közúti balesetet okoztak hazánk közútjain, mely 1,74%-kal magasabb a 2014 első öt hónapjában regisztrált értéknél.

Az összes közúti baleseten belül a halálos balesetek száma 4,95%-kal nőtt, a tavaly május végi 202-vel szemben idén tíz balesettel több, azaz 212 halálos kimenetelű baleset helyszínére riasztották a hatóságokat. Hasonlóan növekedés jellemzi a könnyű sérüléses balesetek alakulását (ezeknek a baleseteknek a száma 3752-ről 3877-re nőtt), míg a súlyos sérüléses balesetek számában az adatok 2,19%-os csökkenést tükröznek. Május végéig összesen 235 fő vesztette életét közúti balesetben hazánk útjain, 17 fővel több, mint az elmúlt év azonos időszakában.

Az ittasan okozott közúti balesetek alakulását továbbra is kedvező tendencia jellemzi. Idén május végéig kereken 100 fővel kevesebben, összesen 493-an okoztak személyi sérüléssel járó közúti balesetet szeszes italtól befolyásolt állapotban, ami jelentős, 16,86%-os csökkenést jelez. 

Kommentek

  • hova

    Volt olyan nap, hogy ÖTEN HALTAK MEG, EBBŐL NÉGYEN AZÉRT, MERT LESODRÓDTAK AZ ÚTRÓL. NEM AZÉRT, MERT GYORSAN MENTEK, HANEM MERT FIGYELMETLENEK VOLTAK

  • epijani

    Akkor mégsem a gyorshajtás a probléma??? Pedig a méregdrága traffipaxok vásárlásakor arra hivatkoztak!!!! Erre ” varrjon gombot” az okos kormányunk!!!!

  • hova

    Valóban CSAK figyelmetlenek voltak?

  • Kempelen

    Még mindig a gyorshajtás a vezető ok.
    A traffipaxokra sajnos szükség van. Szerencse, hogy jelentős rajtuk az EU támogatás.

  • hova

    Egyetértek.

  • GIGI

    Nem jó dolog ilyen híreket olvasni, de sajnos egyre inkább hozzá tartozik az élethez. Az adatok mögött valószínűsítem, hogy nem csak a figyelmetlenség, hanem az idegesség, ingerültség is nagy szerepet játszott. Egy feszültségekkel teli hét, vagy nap után sokkal ingerlékenyebbek az emberek és ez a közutakon közlekedőkön is látszik. Ilyen esetekben a reflexek se úgy működnek mint nyugodt állapotban. Váratlan helyzeteket nem biztos, hogy megfelelően tudják kezelni.

  • olomana

    Az ilyen, két szám összehasonlításán alapuló statisztika idiótaság. Minden valószínűségi változónak van egy szórása, az természetes, hogy két egymást követő éveben különböző számot kapsz. Elég, ha egy ember hülye, és egy balesetben megöl 4 embert, már megugrik a szám, de ez ettől még nem tendencia. Ezek az 5% körüli változások szerintem simán beleférnek a szórásba. Persze, ha mondjuk 1,5x-re nőne, akkor ott már van valami.

  • myself

    jelentosen megnott a forgalom 2014 elso felevehez kepest, ennek elsodleges oka, hogy drasztikusan csokkent a benzinar, akkor 440 ft korul volt, most 360 ft korul mozog.

  • demagóg

    A gyorshajtás talán már nem akkor probléma, mint volt 10 évvel ezelőtt, de most is jelentős, hiszen, ha figyelmetlenséggel, idegességgel, stb. párosul, akkor sokkal pusztítóbb tud lenni egy baleset, mint kis tempó esetén.

  • demagóg

    myselfnél a pont.
    többet megyünk, mert “olcsó” az üzemanyag.
    Nagyobb forgalom, ergo több baleset.

  • Kempelen

    Myself! Nyilván, de a baleseteket nem a benzinár okozza, hanem a közlekedők, akik esztelenül hajtanak rengeteg esetben nem figyelnek, agresszívek, sérthetetlennek képzelik magukat.
    A fórumokon mind Fittipaldi, aztán egy újsághír majd helyre teszi a sorsát.

  • subtotal

    Érezhetően nagyobb a forgalom, nő a baleseti szám, a kormány a csak traffikat erőltető hozzáállásával el fogja bukni a vállalását, ami 50%-os csökkentést ígért a halálos balesetek számában.
    Sokkal biztonságosabb fő- és mellékutakra lenne szükség.
    Körforgalmakra, elkerülő utakra, négysávosításokra.
    Arra is kiváncsi lennék, mennyi jelenleg a biciklisek és gyalogosak aránya a balesetekben.

  • mtbe

    Kár, hogy nem lehet a traffipaxokat úgy elhelyezni, hogy a leleményes magyar autós ne tudja, hogy hol van. Az segítene igazán.
    A gyorshajtáson kívül nem tartják a követési távolságot, olyan helyeken előznek, ahol nem szabad, egyesek viccet csinálnak abból, hogy pont azon a 10 m záróvonalon előznek. Szégyelljék magukat!

  • mtbe

    Remélem nem kezdik el páran megint, hogy azok a bűnösök és a közvetett gyilkosok, akik lassabban mennek a megengedettnél.

  • Anabolicus

    Éljen a szupertraffipax! Ezekszerint működik a dolog…

  • Szöcske

    Sok okot lehet találni,biztos mind belejátszik. Azt nehezen tudom megemészteni,mikor menekül a rendőr elől-nincs biztosítása-,egész halom halott is lehetne a néhány helyett.Ilyen autóval elindulni nem bátorság…Többször láttam olyat is,a szembejövő elment mellettem,a tükörben hatalmas porfelhőt láttam-padkázott,30 méterrel mögöttem.Tele volt a kocsi.Szóval,figyelem,fegyelem hiánya.Nem a gyorshajtás,mert aki hajt ökör módra,azt a traffi nem érdekli.

  • Phrascarica

    Az adatok mögött 90%-os súllyal a benzin árának csökkenése mutatkozik meg, azaz hogy többet autózunk.
    Mindenki tudta, hogy a traffipax beszerzés és traffipaxozás igen kis jelentősséggel bír a halálos balesetek szempontjából. Nagyon ostoba és szűklátókörű aki tényleg elhiszi azt.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.