20+1 dolog, amit tudnod kell az új BMW 7-ről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 08.00

Bemutatkozott a BMW új generációs zászlóshajója. Lássuk, mit tud az új 7-es.

Tegnap este végre leleplezte új zászlóshajóját a BMW. A vadonatúj 7-es széria egyes technológiai ínyencségeiről már korábban nyilatkozott a gyár, most lássuk részletesen, mit kínál vásárlóinak a luxuskategória legifjabb tagja.

Az új 7-es minden idők legnagyobb BMW modellje: nyújtott tengelytávú (3210 mm) változata 5238 mm hosszú, 1902 széles, magassága 1485 mm. Az alapverzió 14 centivel rövidebb és 8 mm-reél alacsonyabb.


16, részben megvilágított hangszóró, 1400 watt, 10-csatornás erősítő – ez a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer.


A 265 lóerős 730d hathengerese 620 Nm nyomatékot ad le; az új motor jóval csendesebb elődjénél. Összkerékhajtással is rendelhető.


A műszerfali dekorációkat egyenként készítik el minden egyes autóhoz, így biztosítva a tökéletes illeszkedést


50:50 arányban oszlik mega két tengely tömegterhelése, a rugózatlan tömeget 15 százalékkal csökkentették.


A szénszálas idomok gyártásánál 100 százalékban megújuló forrásból származó energiát használnak, a felhasznált alumínium fele reciklát anyag. Az elődmodellénél 25 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki teljes élettartama során a modell, beleértve a gyártásnál felhasznált nyersanyagok kinyerését és az újrahasznosítás energiaszükségletét is.

Az 515 literes, sík padlójú csomagtartó térfogata a hibrid modelleknél 420 literre csökken; fedele a lábunkat mozgatva nyitható.


A BMW i8-ban debütált lézeres fényszóró itt is megrendelhető az alapáras LED-es helyett. 600 méteres hatótávolság, 30 százalékkal kisebb energiafelhasználás, szelektív megvilágítás jellemzi.


Minden kivitelnél elöl-hátul légrugózás dolgozik, adaptív lengéscsillapítással. A légrugókat kerekenként fújják villanymotorok, így lekapcsolt benzinmotorral (hibrid!) is működik a rendszer. A hasmagasság 30 mm-en szabályozható.

Új generációs hathengeres szolgál a 740i-ben. A 3,0 literes erőforrás 326 lóerős, gázreakciói javultak, fogyasztása csökkent.


Most először egyetlen idomból készült a hátsó oldalablak jellegzetes hokiütő-kerete. A karakteres ív a 02-es széria óta elengedhetetlen stíluseleme a BMW-nek.


Mélyrehatóan átdolgozták a 750i xDrive 450 lóerős, 4,4 literes V8-as blokkját. A sűrítést megnövelték, a szívócsövet részben a hengerfejbe integrálták (világújdonság), ami kisebb befoglaló méretet és szabadabb gázáramlást eredményezett. A modell intelligens összkerékhajtást kapott.


Világújdonság a robotparkoló funkció. Használatához a parkolóhely középvonalához kell állnunk, és nyomva tartani a kijelzős kulcson egy gombot. Az autó legfeljebb hosszának másfélszeresét teheti meg vezető nélkül. Hagyományos parkoló asszisztens is van, amelynél a gázt a vezető adja, de fékezni magától fékez a kocsi.


Executive Lounge – a nyújtott verziók luxuscsomagja extra klimatizálást, hátsó multimédiás szolgáltatást, 45 fokon túl dönthető háttámlát kínál, hozzá eltolható anyósülést és motoros lábtámaszt. A masszázsfotel az utazás közbeni aktív testmozgást elősegítő edzőprogramot is kínál.


M Sport csomag - első és hátsó kötény, küszöbtoldatok, 19 colos egyedi felnik, matt fekete féknyergek, megvilágított küszöbbetét, egyedi belső kivitelezés.


Opciós az érintésérzékeny vezérléssel szerelt, négyzónás klímaberendezés. Minden ülés, valamint a hozzá tartozó könyöklők is fűthetők. A nyújtott tengelytávú kivitelek tetőkárpitján kiegészítő légbeömlő nyílások szállítják hátra a levegőt.


Kétliteres benzinmotor és a váltóműbe integrált villanymotor alkotja a 740e konnektoros hibrid hajtásláncát. A rendszerteljesítmény 326 LE, a szabványos átlagfogyasztás 2,1 liter/100km (összkerékhajtással 2,3 liter). Az elektromos hatótávolság 40 kilométer.


Egy dupla napfénytető, valamint két panoráma üvegpanel rendelhető; a legkülönlegesebb éjjel LED-ekkel megvilágított csillagos égboltot rajzol az utasok fölé. Felárért a B-oszlopra is kérhető hangulatvilágítás.


A nyolcfokozatú automataváltó a Rolls-Royce-nál megismert módon a navigációs rendszer adatait is felhasználva szelektálja a fokozatokat. Felárért rajtautomatika és váltófülek is kérhetők hozzá.


Az iparágban elsőként használnak vegyesen nagy szakítószilárdságú acélt, alumíniumot és szénszálas kompozit elemeket a BMW 7 karosszériájában. A technológiát az i3 és i8 gyártásából adaptálták.


Az iDrive rendszer mostantól nem csak a szokásos kontrollerrel, hanem érintőképernyőn keresztül, sőt, kézmozdulatokkal is vezérelhető.

Rengeteg további kép vár a Galériában, ne hagyd ki!

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.