Tegnap este végre leleplezte új zászlóshajóját a BMW. A vadonatúj 7-es széria egyes technológiai ínyencségeiről már korábban nyilatkozott a gyár, most lássuk részletesen, mit kínál vásárlóinak a luxuskategória legifjabb tagja.

Az új 7-es minden idők legnagyobb BMW modellje: nyújtott tengelytávú (3210 mm) változata 5238 mm hosszú, 1902 széles, magassága 1485 mm. Az alapverzió 14 centivel rövidebb és 8 mm-reél alacsonyabb.


16, részben megvilágított hangszóró, 1400 watt, 10-csatornás erősítő – ez a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer.


A 265 lóerős 730d hathengerese 620 Nm nyomatékot ad le; az új motor jóval csendesebb elődjénél. Összkerékhajtással is rendelhető.


A műszerfali dekorációkat egyenként készítik el minden egyes autóhoz, így biztosítva a tökéletes illeszkedést


50:50 arányban oszlik mega két tengely tömegterhelése, a rugózatlan tömeget 15 százalékkal csökkentették.


A szénszálas idomok gyártásánál 100 százalékban megújuló forrásból származó energiát használnak, a felhasznált alumínium fele reciklát anyag. Az elődmodellénél 25 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki teljes élettartama során a modell, beleértve a gyártásnál felhasznált nyersanyagok kinyerését és az újrahasznosítás energiaszükségletét is.

Az 515 literes, sík padlójú csomagtartó térfogata a hibrid modelleknél 420 literre csökken; fedele a lábunkat mozgatva nyitható.


A BMW i8-ban debütált lézeres fényszóró itt is megrendelhető az alapáras LED-es helyett. 600 méteres hatótávolság, 30 százalékkal kisebb energiafelhasználás, szelektív megvilágítás jellemzi.


Minden kivitelnél elöl-hátul légrugózás dolgozik, adaptív lengéscsillapítással. A légrugókat kerekenként fújják villanymotorok, így lekapcsolt benzinmotorral (hibrid!) is működik a rendszer. A hasmagasság 30 mm-en szabályozható.

Új generációs hathengeres szolgál a 740i-ben. A 3,0 literes erőforrás 326 lóerős, gázreakciói javultak, fogyasztása csökkent.


Most először egyetlen idomból készült a hátsó oldalablak jellegzetes hokiütő-kerete. A karakteres ív a 02-es széria óta elengedhetetlen stíluseleme a BMW-nek.


Mélyrehatóan átdolgozták a 750i xDrive 450 lóerős, 4,4 literes V8-as blokkját. A sűrítést megnövelték, a szívócsövet részben a hengerfejbe integrálták (világújdonság), ami kisebb befoglaló méretet és szabadabb gázáramlást eredményezett. A modell intelligens összkerékhajtást kapott.


Világújdonság a robotparkoló funkció. Használatához a parkolóhely középvonalához kell állnunk, és nyomva tartani a kijelzős kulcson egy gombot. Az autó legfeljebb hosszának másfélszeresét teheti meg vezető nélkül. Hagyományos parkoló asszisztens is van, amelynél a gázt a vezető adja, de fékezni magától fékez a kocsi.


Executive Lounge – a nyújtott verziók luxuscsomagja extra klimatizálást, hátsó multimédiás szolgáltatást, 45 fokon túl dönthető háttámlát kínál, hozzá eltolható anyósülést és motoros lábtámaszt. A masszázsfotel az utazás közbeni aktív testmozgást elősegítő edzőprogramot is kínál.


M Sport csomag - első és hátsó kötény, küszöbtoldatok, 19 colos egyedi felnik, matt fekete féknyergek, megvilágított küszöbbetét, egyedi belső kivitelezés.


Opciós az érintésérzékeny vezérléssel szerelt, négyzónás klímaberendezés. Minden ülés, valamint a hozzá tartozó könyöklők is fűthetők. A nyújtott tengelytávú kivitelek tetőkárpitján kiegészítő légbeömlő nyílások szállítják hátra a levegőt.


Kétliteres benzinmotor és a váltóműbe integrált villanymotor alkotja a 740e konnektoros hibrid hajtásláncát. A rendszerteljesítmény 326 LE, a szabványos átlagfogyasztás 2,1 liter/100km (összkerékhajtással 2,3 liter). Az elektromos hatótávolság 40 kilométer.


Egy dupla napfénytető, valamint két panoráma üvegpanel rendelhető; a legkülönlegesebb éjjel LED-ekkel megvilágított csillagos égboltot rajzol az utasok fölé. Felárért a B-oszlopra is kérhető hangulatvilágítás.


A nyolcfokozatú automataváltó a Rolls-Royce-nál megismert módon a navigációs rendszer adatait is felhasználva szelektálja a fokozatokat. Felárért rajtautomatika és váltófülek is kérhetők hozzá.


Az iparágban elsőként használnak vegyesen nagy szakítószilárdságú acélt, alumíniumot és szénszálas kompozit elemeket a BMW 7 karosszériájában. A technológiát az i3 és i8 gyártásából adaptálták.


Az iDrive rendszer mostantól nem csak a szokásos kontrollerrel, hanem érintőképernyőn keresztül, sőt, kézmozdulatokkal is vezérelhető.

Rengeteg további kép vár a Galériában, ne hagyd ki!