20+1 dolog, amit tudnod kell az új BMW 7-ről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 08.00

Bemutatkozott a BMW új generációs zászlóshajója. Lássuk, mit tud az új 7-es.

Tegnap este végre leleplezte új zászlóshajóját a BMW. A vadonatúj 7-es széria egyes technológiai ínyencségeiről már korábban nyilatkozott a gyár, most lássuk részletesen, mit kínál vásárlóinak a luxuskategória legifjabb tagja.

Az új 7-es minden idők legnagyobb BMW modellje: nyújtott tengelytávú (3210 mm) változata 5238 mm hosszú, 1902 széles, magassága 1485 mm. Az alapverzió 14 centivel rövidebb és 8 mm-reél alacsonyabb.


16, részben megvilágított hangszóró, 1400 watt, 10-csatornás erősítő – ez a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer.


A 265 lóerős 730d hathengerese 620 Nm nyomatékot ad le; az új motor jóval csendesebb elődjénél. Összkerékhajtással is rendelhető.


A műszerfali dekorációkat egyenként készítik el minden egyes autóhoz, így biztosítva a tökéletes illeszkedést


50:50 arányban oszlik mega két tengely tömegterhelése, a rugózatlan tömeget 15 százalékkal csökkentették.


A szénszálas idomok gyártásánál 100 százalékban megújuló forrásból származó energiát használnak, a felhasznált alumínium fele reciklát anyag. Az elődmodellénél 25 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki teljes élettartama során a modell, beleértve a gyártásnál felhasznált nyersanyagok kinyerését és az újrahasznosítás energiaszükségletét is.

Az 515 literes, sík padlójú csomagtartó térfogata a hibrid modelleknél 420 literre csökken; fedele a lábunkat mozgatva nyitható.


A BMW i8-ban debütált lézeres fényszóró itt is megrendelhető az alapáras LED-es helyett. 600 méteres hatótávolság, 30 százalékkal kisebb energiafelhasználás, szelektív megvilágítás jellemzi.


Minden kivitelnél elöl-hátul légrugózás dolgozik, adaptív lengéscsillapítással. A légrugókat kerekenként fújják villanymotorok, így lekapcsolt benzinmotorral (hibrid!) is működik a rendszer. A hasmagasság 30 mm-en szabályozható.

Új generációs hathengeres szolgál a 740i-ben. A 3,0 literes erőforrás 326 lóerős, gázreakciói javultak, fogyasztása csökkent.


Most először egyetlen idomból készült a hátsó oldalablak jellegzetes hokiütő-kerete. A karakteres ív a 02-es széria óta elengedhetetlen stíluseleme a BMW-nek.


Mélyrehatóan átdolgozták a 750i xDrive 450 lóerős, 4,4 literes V8-as blokkját. A sűrítést megnövelték, a szívócsövet részben a hengerfejbe integrálták (világújdonság), ami kisebb befoglaló méretet és szabadabb gázáramlást eredményezett. A modell intelligens összkerékhajtást kapott.


Világújdonság a robotparkoló funkció. Használatához a parkolóhely középvonalához kell állnunk, és nyomva tartani a kijelzős kulcson egy gombot. Az autó legfeljebb hosszának másfélszeresét teheti meg vezető nélkül. Hagyományos parkoló asszisztens is van, amelynél a gázt a vezető adja, de fékezni magától fékez a kocsi.


Executive Lounge – a nyújtott verziók luxuscsomagja extra klimatizálást, hátsó multimédiás szolgáltatást, 45 fokon túl dönthető háttámlát kínál, hozzá eltolható anyósülést és motoros lábtámaszt. A masszázsfotel az utazás közbeni aktív testmozgást elősegítő edzőprogramot is kínál.


M Sport csomag - első és hátsó kötény, küszöbtoldatok, 19 colos egyedi felnik, matt fekete féknyergek, megvilágított küszöbbetét, egyedi belső kivitelezés.


Opciós az érintésérzékeny vezérléssel szerelt, négyzónás klímaberendezés. Minden ülés, valamint a hozzá tartozó könyöklők is fűthetők. A nyújtott tengelytávú kivitelek tetőkárpitján kiegészítő légbeömlő nyílások szállítják hátra a levegőt.


Kétliteres benzinmotor és a váltóműbe integrált villanymotor alkotja a 740e konnektoros hibrid hajtásláncát. A rendszerteljesítmény 326 LE, a szabványos átlagfogyasztás 2,1 liter/100km (összkerékhajtással 2,3 liter). Az elektromos hatótávolság 40 kilométer.


Egy dupla napfénytető, valamint két panoráma üvegpanel rendelhető; a legkülönlegesebb éjjel LED-ekkel megvilágított csillagos égboltot rajzol az utasok fölé. Felárért a B-oszlopra is kérhető hangulatvilágítás.


A nyolcfokozatú automataváltó a Rolls-Royce-nál megismert módon a navigációs rendszer adatait is felhasználva szelektálja a fokozatokat. Felárért rajtautomatika és váltófülek is kérhetők hozzá.


Az iparágban elsőként használnak vegyesen nagy szakítószilárdságú acélt, alumíniumot és szénszálas kompozit elemeket a BMW 7 karosszériájában. A technológiát az i3 és i8 gyártásából adaptálták.


Az iDrive rendszer mostantól nem csak a szokásos kontrollerrel, hanem érintőképernyőn keresztül, sőt, kézmozdulatokkal is vezérelhető.

Rengeteg további kép vár a Galériában, ne hagyd ki!

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.