Kőkemény hibrid sportkupé a BMW-től

Nem lesz i8 M

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.10. 15.00

Várhatóan megépíti az i8 sportosabb változatát a BMW, de az M-családba nem fogadják be a hibrid kupét.

Már jövőre, a BMW fennállásának századik évfordulóján piacra kerülhet a márka sportos benzin-elektromos modellje, amely ha nem is veszi fel a versenyt a szuperhibridekkel – a Ferrari LaFerrarival, a Porsche 918 Spyderrel vagy a McLaren P1-gyel -, érezhetően fürgébb lesz a jelenlegi modellnél.

Az aktuális BMW i8 rendszerteljesítménye 362 lóerő;  az autó 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A kihegyezett verzió ezzel szemben akár 100 lóerővel erősebb lehet, amit nagyon egyszerűen kíván megvalósítani a gyár: a jelenlegi másfél literes benzinmotort egy kétliteres, négyhengeres egységre cserélnék.

Az utastér nagy tempónál is csendes, 120 alatt, csak villannyal meg pláne

A nagyobb motor nagyobb tömeget is jelent, márpedig az autónak csak akkor van értelme, ha érezhetően dinamikusabb az alapváltozatnál – egyes források 4,0 alatti gyorsulásról beszélnek -, ehhez pedig drasztikus fogyókúra kell, amit festetlen szénszálas panelekkel, spártai, kétüléses beltérrel és hasonlóan szélsőséges megoldásokkal érhetne el a gyár.

Akármilyen erős és dinamikus, egyvalami soha nem lesz a sportos i8: M-modell. A gyár ugyanis már korábban leszögezte, hogy a két modellcsaládot soha nem fogja összeereszteni. Persze láttunk már karón varjút, de ha lesz is iM, az nem a most következő modell lesz.

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.