Már jövőre, a BMW fennállásának századik évfordulóján piacra kerülhet a márka sportos benzin-elektromos modellje, amely ha nem is veszi fel a versenyt a szuperhibridekkel – a Ferrari LaFerrarival, a Porsche 918 Spyderrel vagy a McLaren P1-gyel -, érezhetően fürgébb lesz a jelenlegi modellnél.

Az aktuális BMW i8 rendszerteljesítménye 362 lóerő;  az autó 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A kihegyezett verzió ezzel szemben akár 100 lóerővel erősebb lehet, amit nagyon egyszerűen kíván megvalósítani a gyár: a jelenlegi másfél literes benzinmotort egy kétliteres, négyhengeres egységre cserélnék.

Az utastér nagy tempónál is csendes, 120 alatt, csak villannyal meg pláne

A nagyobb motor nagyobb tömeget is jelent, márpedig az autónak csak akkor van értelme, ha érezhetően dinamikusabb az alapváltozatnál – egyes források 4,0 alatti gyorsulásról beszélnek -, ehhez pedig drasztikus fogyókúra kell, amit festetlen szénszálas panelekkel, spártai, kétüléses beltérrel és hasonlóan szélsőséges megoldásokkal érhetne el a gyár.

Akármilyen erős és dinamikus, egyvalami soha nem lesz a sportos i8: M-modell. A gyár ugyanis már korábban leszögezte, hogy a két modellcsaládot soha nem fogja összeereszteni. Persze láttunk már karón varjút, de ha lesz is iM, az nem a most következő modell lesz.