Kőkemény hibrid sportkupé a BMW-től

Nem lesz i8 M

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.10. 15.00

Várhatóan megépíti az i8 sportosabb változatát a BMW, de az M-családba nem fogadják be a hibrid kupét.

Már jövőre, a BMW fennállásának századik évfordulóján piacra kerülhet a márka sportos benzin-elektromos modellje, amely ha nem is veszi fel a versenyt a szuperhibridekkel – a Ferrari LaFerrarival, a Porsche 918 Spyderrel vagy a McLaren P1-gyel -, érezhetően fürgébb lesz a jelenlegi modellnél.

Az aktuális BMW i8 rendszerteljesítménye 362 lóerő;  az autó 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A kihegyezett verzió ezzel szemben akár 100 lóerővel erősebb lehet, amit nagyon egyszerűen kíván megvalósítani a gyár: a jelenlegi másfél literes benzinmotort egy kétliteres, négyhengeres egységre cserélnék.

Az utastér nagy tempónál is csendes, 120 alatt, csak villannyal meg pláne

A nagyobb motor nagyobb tömeget is jelent, márpedig az autónak csak akkor van értelme, ha érezhetően dinamikusabb az alapváltozatnál – egyes források 4,0 alatti gyorsulásról beszélnek -, ehhez pedig drasztikus fogyókúra kell, amit festetlen szénszálas panelekkel, spártai, kétüléses beltérrel és hasonlóan szélsőséges megoldásokkal érhetne el a gyár.

Akármilyen erős és dinamikus, egyvalami soha nem lesz a sportos i8: M-modell. A gyár ugyanis már korábban leszögezte, hogy a két modellcsaládot soha nem fogja összeereszteni. Persze láttunk már karón varjút, de ha lesz is iM, az nem a most következő modell lesz.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.