Kőkemény hibrid sportkupé a BMW-től

Nem lesz i8 M

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.10. 15.00

Várhatóan megépíti az i8 sportosabb változatát a BMW, de az M-családba nem fogadják be a hibrid kupét.

Már jövőre, a BMW fennállásának századik évfordulóján piacra kerülhet a márka sportos benzin-elektromos modellje, amely ha nem is veszi fel a versenyt a szuperhibridekkel – a Ferrari LaFerrarival, a Porsche 918 Spyderrel vagy a McLaren P1-gyel -, érezhetően fürgébb lesz a jelenlegi modellnél.

Az aktuális BMW i8 rendszerteljesítménye 362 lóerő;  az autó 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A kihegyezett verzió ezzel szemben akár 100 lóerővel erősebb lehet, amit nagyon egyszerűen kíván megvalósítani a gyár: a jelenlegi másfél literes benzinmotort egy kétliteres, négyhengeres egységre cserélnék.

Az utastér nagy tempónál is csendes, 120 alatt, csak villannyal meg pláne

A nagyobb motor nagyobb tömeget is jelent, márpedig az autónak csak akkor van értelme, ha érezhetően dinamikusabb az alapváltozatnál – egyes források 4,0 alatti gyorsulásról beszélnek -, ehhez pedig drasztikus fogyókúra kell, amit festetlen szénszálas panelekkel, spártai, kétüléses beltérrel és hasonlóan szélsőséges megoldásokkal érhetne el a gyár.

Akármilyen erős és dinamikus, egyvalami soha nem lesz a sportos i8: M-modell. A gyár ugyanis már korábban leszögezte, hogy a két modellcsaládot soha nem fogja összeereszteni. Persze láttunk már karón varjút, de ha lesz is iM, az nem a most következő modell lesz.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.