A Volkswagen tizenharmadik éve gyártja alapvetően változatlan formában a legrövidebb kivitelében is 505 centiméter hosszú, hat-tizenkét hengeres motorokkal gyártott óriást. A Phaetont hamarosan lecseréli a Volkswagen, azonban addig is ráncfelvarrásra küldték a modellt – immár a pályafutása során harmadik alkalommal.

A kínai piacon érvényesítendő módosítások visszafogott esztétikai és jelentősebb műszaki változásokat hoznak: fekete hátterű bixenon fényszórók, bővebben adagolt krómdíszítés a hűtőrács körül, átrajzolt hátsó lámpatestek segítenek azonosítani az újdonságot.

Az utastérben 10,2 colos képátlójú monitorokat tartalmazó hátsó üléssori szórakoztató rendszer, 8 colos infotainment érintőképernyő, 12 csatornás erősítővel szerelt Dynaudio hifi és még bőségesebb fadíszítés található.

A 2016-os, kínai specifikációjú Phaeton 3.0 V6 benzinmotorja 250, a 3.6 V6 280 lóerőt ad le. Az Audikból ismerős 4.2 V8 335 lóerővel áll a csúcson – a hatliteres W12-es erőforrás a jelek szerint nem kapható Kínában.