Íme, a világ leggyorsabb hidrogén-üzemű autója

Új rekord a Nürburgringen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 08.00

Holland egyetemisták építették, és egy egykori F1-es pilóta vezette azt az autót, amely rekord sebesen ment körbe a Nürburgringen, bár ez viszonylagos.

Tizenegy perc: ezzel a köridővel nem szokás büszkélkedni a Nordschleifén – összehasonlításként egy szériaállapotú, 20 lóerős Trabant P50-es 1960-ban 16 perc alatt ment körbe, de például a 125 lóerős VW Lupo GTI-nek 2002-ben már 9 perc is elég volt.

Mégis, létezik olyan kategória, ahol ezzel a tizenegy perccel rekordot dönthet az ember: pontosan erre vállalkozott egy csapat holland egyetemista, amikor három év fejlesztés után négy kerékre állították a Forza VI nevű, hidrogén-üzemanyagcellás versenyautójukat.

A Lotus 7 vázára épülő együléses összesen három kilogrammnyi hidrogént cipel magával; a 350 bar nyomáson tárolt töltet padlógázon 30 percre elegendő, az utántöltés mindössze 3 percig tart. Az autó teljesítménye 258 lóerő, álló helyzetből 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 210 km/óra.

A Delfti Egyetem hallgatói benzines autók egyenértékű ellenfelének szánják autójukat. A Forza VI teljesítményét – és a háttérben elsuhanó kocsikat – elnézve ez még messze van, az viszont ígéretes, hogy a csapat több mint egy percet vert rá a előző H2-rekordra.

A kocsit egyébként Jan Lammers holland autóversenyző kommandírozta a rekorddöntés során; az 59 éves pilóta 1979 és 1982 között (majd két verseny erejére 1992-ben is) a Forma-1-ben is versenyzett, 1988-ban pedig megnyerte a Le Mans-i 24 órás futamot.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.