Fillérekért is vehetsz kabriót a nyári szezonra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 11.00

Elkezdődött a nyár, így lassan ismét csúcsra pörög a kabriók piaca. Idén várhatóan minden eddiginél több nyitott utasterű autót hirdetnek meg júniusban.

A Használtautó.hu eddigi kínálati adataiból úgy tűnik, hogy az érdeklődők a tavalyi 3560 helyett már 3800 példányból válogathatnak az első nyári hónapban. A kínálatban szereplő autók több mint felét négy márka, a BMW, a Mercedes, a Volkswagen és a Peugeot adja. Mind lóerőben, mind árban a csúcsot jelenleg egy Ferrari tartja 77 millió forinttal, de működőképes példányokhoz már 100-150 ezer forintért is hozzá lehet jutni.

A kínálat átlagéletkora mintegy 12 év (nagyjából azonos a teljes személyautó-kínálatéval), ugyanakkor az átlagáruk eléri a 4,3 millió forintot. Ez a többszörösét jelenti az összes meghirdetett személyautó alig másfél millió forintos átlagárának.
 
A használt kabriók kínálatában a német gyártmányú autók az uralkodók. Csaknem minden ötödik eladásra kínált kabrió BMW, majd a Mercedes (12%) és a Volkswagen következik (10%) a sorban (ez utóbbi márka tavaly még a második helyen állt). A Peugeot-val (10%) kiegészülő négyes együttesen a teljes kínálat 51 százalékát fedi le. A kabriók 72 százalékát árulják meglévő légkondicionáló rendszerrel.

A kabriókat nem csupán Magyarországon, hanem Európa-szerte második vagy harmadik autóként, szezonálisan üzemeltetik. Ezért nem feltétlenül meglepő, hogy a kabriók elsősorban nem a melegebb éghajlatú országokban a legelterjedtebbek: azokat legnagyobb arányban a gazdaságilag legerősebb államok polgárai (Németország, Svájc, Nagy-Britannia, Belgium) használják.

A kabriók 5 százaléka tartozik a veterán kategóriába, közülük két Fiat Topolino már a második világháború idején is üzemben állt (1937-es, illetve 1941-es évjárat).

Kommentek

  • subtotal

    Háát, érzésre nem minden 300-adik autó kabrió az utakon, vagy én élek rossz helyen :)
    Tele van velük a város…

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.