Minden, amit az új Astráról tudni érdemes

Kisebb, mégis tágasabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 15.00

Új generációs motorokkal, modern szórakoztató és biztonsági technológiákkal érkezik szeptemberben az előjdénél 130-200 kilóval könnyebb Opel Astra K

Szinte hihetetlen: az új Astra immár a tizenegyedik generációs kompakt modellje az Opelnek, amennyiben családfáját egészen az 1936-os Kadettig vezetjük vissza. A patinás modellcsalád tagjai az elmúlt közel nyolcvan évben 24 millió példányban keltek el, az új fejezet hivatalosan szeptemberben veszi kezdetét.

Az új generáció komolyan veszi, hogy új: padlólemezétől a motorokig minden elemében az Opel legfrissebb know-how-ját képviseli. Különösen igaz ez a tömegcsökkentésre: az újonc legalább 130, de akár 200 kilóval könnyebb elődjénél, ami elsősorban az új platformnak köszönhető: magán a vázon 77 kilót (-20%) fogtak, a futómű további 50 kilót hozott az ultra nagy szilárdságú acél elemeknek és a szerkezeti könnyítéseknek köszönhetően.

A motorok szintén vadonatújak, a teljesítmény-tartomány 95-200 LE. A teljes dízelkínálatot egyetlen, 1,6 literes alapblokk mutációi testesítik meg, míg a benzineseknél az 1,0 literes, közvetlen befecskendezéses Ecotec benzines turbómotor jelenti a belépő szintet, a vele rokon, 1,4-es turbómotor 145 lóerőre és 250 Nm nyomatékra képes, teljesen alumínium szerkezete további 10 kilóval csökkenti az autó tömegét (a jelenlegi, kovácsolt acél blokkos 1.4 turbóhoz képest.)

Az osztott C-oszloptól a hűtőmaszkkal egybeolvadó lámpatestekig az Astra K dizájnja a márkától nem megszokott merészséget mutat. A megőrzött arányok mellett kompaktabbnak tűnik az autó, és az is: csaknem öt centivel rövidebb, és 26 mm-rel alacsonyabb  a jelenlegi modellnél. A tengelytáv is csökkent, két centivel, mégis tágasabb az utasér, köszönhetően az újonnan tervezett üléseknek: hátul 3,5 centivel több hely jut a lábaknak.

A műszerfal és a vezetői környezet a korszakalkotó külső dizájnt tükrözi, letisztult megjelenéséről az eddigi gomberdő teljes hiánya gondoskodik: szerepüket nagyméretű érintőképernyő vette át. Innen kezelhető az Opel OnStar rendszer, amely most először érhető el az Astrához. Ez egy élő diszpécseren keresztül működő segélynyújtó és tájékoztató szolgáltatás, amely non-stop segít, ha bajba jutunk vagy segítségre szorulunk. Az online rendszer egyben helyi wifi hotspotként is működik, amelyhez egyszerre hét készülék csatlakozhat.

Ha már mobil távközlésről esett szó, említsük meg, hogy Android és iOS rendszerű telefonokat is képes teljes mértékben integrálni az autó.

A biztonsági technológiák terén sem szerénykedik az újonc. Megjelent benne a LED mátrix fényszóró, amely városon kívül folyamatosan távolsági fényt ad, és egy kamera segítségével, a forgalom függvényében variálja a fény elosztását. Ezzel gyorsabban aktiválható újra a távfény, ami azt jelenti, hogy 80 km/óránál egy bő féktávnyival, 30-40 méterrel hamarabb észlelhetők az akadályok – ennek jelentőségét nem kell ecsetelni.

A további biztonsági rendszerekről csak dióhéjban: az Astra felismeri a jelzőtáblákat, megakadályozza a sáv elhagyását, kijelzi a követési távolságot, és ha túl gyorsan közelítünk az előttünk haladóhoz, magától fékezi kezd. Van még tolatókamera, holttérfigyelő és parkolórobot is.

Az Opel visszatérő nagy aduja az ergonómiailag tökéletesített ülés, amely itt is megjelenik, 18 irányú elektromos állíthatósággal, masszázsfunkcióval, állítható szélességgel és belső hűtéssel. Felárért a hátsó szélső ülések is fűthetők.

Kommentek

  • menőmanó

    Mi van az állítólagos GSI-vel?

  • hova

    Szerintem remek autó, a felfüggesztés gonoszságát letudták és a formatervezése messze túlmutat a VW-n.

  • demagóg

    Szép lett kívül, belül.
    Ígéretes.
    Majd meglátjuk a teszteken mit mutat.

  • tlcsaba

    “1,4-es turbómotor 145 lóerőre és 250 Nm nyomatékra képes, teljesen alumínium szerkezete további 10 kilóval csökkenti az autó tömegét (a jelenlegi, kovácsolt acél blokkos 1.4 turbóhoz képest.)”

    Én megnézném azt aki egy blokkot tud KOVÁCSOLNI!!!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.