Minden, amit az új Astráról tudni érdemes

Kisebb, mégis tágasabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 15.00

Új generációs motorokkal, modern szórakoztató és biztonsági technológiákkal érkezik szeptemberben az előjdénél 130-200 kilóval könnyebb Opel Astra K

Szinte hihetetlen: az új Astra immár a tizenegyedik generációs kompakt modellje az Opelnek, amennyiben családfáját egészen az 1936-os Kadettig vezetjük vissza. A patinás modellcsalád tagjai az elmúlt közel nyolcvan évben 24 millió példányban keltek el, az új fejezet hivatalosan szeptemberben veszi kezdetét.

Az új generáció komolyan veszi, hogy új: padlólemezétől a motorokig minden elemében az Opel legfrissebb know-how-ját képviseli. Különösen igaz ez a tömegcsökkentésre: az újonc legalább 130, de akár 200 kilóval könnyebb elődjénél, ami elsősorban az új platformnak köszönhető: magán a vázon 77 kilót (-20%) fogtak, a futómű további 50 kilót hozott az ultra nagy szilárdságú acél elemeknek és a szerkezeti könnyítéseknek köszönhetően.

A motorok szintén vadonatújak, a teljesítmény-tartomány 95-200 LE. A teljes dízelkínálatot egyetlen, 1,6 literes alapblokk mutációi testesítik meg, míg a benzineseknél az 1,0 literes, közvetlen befecskendezéses Ecotec benzines turbómotor jelenti a belépő szintet, a vele rokon, 1,4-es turbómotor 145 lóerőre és 250 Nm nyomatékra képes, teljesen alumínium szerkezete további 10 kilóval csökkenti az autó tömegét (a jelenlegi, kovácsolt acél blokkos 1.4 turbóhoz képest.)

Az osztott C-oszloptól a hűtőmaszkkal egybeolvadó lámpatestekig az Astra K dizájnja a márkától nem megszokott merészséget mutat. A megőrzött arányok mellett kompaktabbnak tűnik az autó, és az is: csaknem öt centivel rövidebb, és 26 mm-rel alacsonyabb  a jelenlegi modellnél. A tengelytáv is csökkent, két centivel, mégis tágasabb az utasér, köszönhetően az újonnan tervezett üléseknek: hátul 3,5 centivel több hely jut a lábaknak.

A műszerfal és a vezetői környezet a korszakalkotó külső dizájnt tükrözi, letisztult megjelenéséről az eddigi gomberdő teljes hiánya gondoskodik: szerepüket nagyméretű érintőképernyő vette át. Innen kezelhető az Opel OnStar rendszer, amely most először érhető el az Astrához. Ez egy élő diszpécseren keresztül működő segélynyújtó és tájékoztató szolgáltatás, amely non-stop segít, ha bajba jutunk vagy segítségre szorulunk. Az online rendszer egyben helyi wifi hotspotként is működik, amelyhez egyszerre hét készülék csatlakozhat.

Ha már mobil távközlésről esett szó, említsük meg, hogy Android és iOS rendszerű telefonokat is képes teljes mértékben integrálni az autó.

A biztonsági technológiák terén sem szerénykedik az újonc. Megjelent benne a LED mátrix fényszóró, amely városon kívül folyamatosan távolsági fényt ad, és egy kamera segítségével, a forgalom függvényében variálja a fény elosztását. Ezzel gyorsabban aktiválható újra a távfény, ami azt jelenti, hogy 80 km/óránál egy bő féktávnyival, 30-40 méterrel hamarabb észlelhetők az akadályok – ennek jelentőségét nem kell ecsetelni.

A további biztonsági rendszerekről csak dióhéjban: az Astra felismeri a jelzőtáblákat, megakadályozza a sáv elhagyását, kijelzi a követési távolságot, és ha túl gyorsan közelítünk az előttünk haladóhoz, magától fékezi kezd. Van még tolatókamera, holttérfigyelő és parkolórobot is.

Az Opel visszatérő nagy aduja az ergonómiailag tökéletesített ülés, amely itt is megjelenik, 18 irányú elektromos állíthatósággal, masszázsfunkcióval, állítható szélességgel és belső hűtéssel. Felárért a hátsó szélső ülések is fűthetők.

Kommentek

  • menőmanó

    Mi van az állítólagos GSI-vel?

  • hova

    Szerintem remek autó, a felfüggesztés gonoszságát letudták és a formatervezése messze túlmutat a VW-n.

  • demagóg

    Szép lett kívül, belül.
    Ígéretes.
    Majd meglátjuk a teszteken mit mutat.

  • tlcsaba

    “1,4-es turbómotor 145 lóerőre és 250 Nm nyomatékra képes, teljesen alumínium szerkezete további 10 kilóval csökkenti az autó tömegét (a jelenlegi, kovácsolt acél blokkos 1.4 turbóhoz képest.)”

    Én megnézném azt aki egy blokkot tud KOVÁCSOLNI!!!

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.