Megérkezett az új BMW X1

Tágasabb, sportosabb, gazdagabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 08.00

Sokkal BMW-szerűbb, komfortosabb, és tele van modern vezetőtámogató megoldásokkal: már nem tűnik kényszermegoldásnak a BMW X1.

A BMW szabadidőjármű-családjának legkisebb tagja, az X1 első kiadása valahogy csáléra sikerült: sem BMW-nek, sem SUV-nak nem volt az igazi, sokkal inkább tűnt amolyan bátortalan, szögletes, emelt hasú kombinak.

Ez most megváltozott: a ma hajnalban bemutatott, második generációs BMW X1 arányaiban közelebb áll az X3-hoz, mint egy cipős dobozhoz, orrkialakítása pedig teljes egészében az 1-es BMW-t imitálja. Hogy ez jó vagy rossz, ízlés kérdése, a márkaazonosság mindenesetre immár egyértelmű. Ez már csak azért is érdekes, mert az arányok és a koncepció is megváltozott: az autó magasabb és szélesebb, ugyanakkor rövidebb elődjénél, a padlólemez pedig megegyezik az elsőkerék-hajtású 2-es Active Tourerével.

A teljes magassággal együtt az ülésmagasság is nőtt (elöl +36, hátul +64 mm), de ami fontosabb, a lábtér is tágasabb mindkét üléssoron, a csomagtartó a korábbi 430 helyett 505 literes. A hátsó ülés alapkivitelben 4:2:4 arányban osztható, opcióként hosszirányban eltolható, dőlésszöge állítható; sőt, felárért az első utasülés is elfektethető, amivel még tovább bővíthető a szabványos 1550 literes maximális szállítási kapacitás.

Megérkezett az új BMW X1 1

Ha már a csomagszállításnál járunk: felárért nem csak motorosan mozgatható, de automatikusan nyitható-zárható a hátfal, illetve gyári (nem kereskedői) beépítésű, leszerelhető vonóhorog is létezik hozzá. Az apróbb kacatokat a BMW-kben megszokott helyeken: az ajtózsebekben, a fedeles dupla pohártartóban, illetve az első könyöklő alatt helyezhetjük el, de létezik külön tárolási csomag is, térképzsebekkel, hátsó könyöklővel, csomagrögzítő hálóval.

Piaci bevezetéskor hatféle hajtáslánc áll rendelkezésre a BMW X1-hez, köztük kettő elsőkerék-hajtású konfigurációban. Ezek egyike az sDrive18d, amely egyben az egyetlen lehetőség, ha a nyolcfokozatú automata helyett hatos kézi váltóval szeretnénk megrendelni az autót. A kétliteres dízelmotor teljesítménye 150 LE, legnagyobb nyomatéka 330 Nm; a gyorsulás 9,2 mp, a végsebesség 205 km/óra. A másik elsőkerekes modell – mellesleg mindkettő saját tömege másfél tonna alatt marad, ha a vezetőt nem számítjuk – az sDrive20i: ennek 192 lóerős, 280 Nm-es kétliterese 7,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, a végsebesség 225 km/óra.

Ugyanez a motor összkerékhajtással még jobban gyorsul (7,4 mp), viszont valamivel lassabb (223 km/óra), fogyasztása átlagosan fél literrel nő meg. A legnagyobb benzines modell az xDrive25i: 231 LE, 350 Nm, 6,5 másodperc, 235 km/óra. Összkerekes dízelből is kettő van: az xDrive20d (190 LE, 400 Nm, 7,6 mp, 219 km/óra) és az xDrive25d (231 LE, 450 Nm, 6,6 mp, 235 km/óra).

A BMW X1 felszereltségében olyan új technológiák jelentek meg a szériában, mint a head-up kijelző, a LED-es fényszóró, a teljes körű vezetőtámogató szolgáltatást (araszoló funkciójú adaptív tempomat, automatikus vészfék, gyalogosérzékelés, sávelhagyás-figyelmeztetés) kínáló biztonsági csomag, vagy a parkoló automata, amely merőlegesen és párhuzamosan is képes beállni. Alapfelszerelés az iDrive központi vezérlő.

Az új generációs BMW X1 európai forgalmazása októberben veszi kezdetét.

Kommentek

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.