Megérkezett az új BMW X1

Tágasabb, sportosabb, gazdagabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 08.00

Sokkal BMW-szerűbb, komfortosabb, és tele van modern vezetőtámogató megoldásokkal: már nem tűnik kényszermegoldásnak a BMW X1.

A BMW szabadidőjármű-családjának legkisebb tagja, az X1 első kiadása valahogy csáléra sikerült: sem BMW-nek, sem SUV-nak nem volt az igazi, sokkal inkább tűnt amolyan bátortalan, szögletes, emelt hasú kombinak.

Ez most megváltozott: a ma hajnalban bemutatott, második generációs BMW X1 arányaiban közelebb áll az X3-hoz, mint egy cipős dobozhoz, orrkialakítása pedig teljes egészében az 1-es BMW-t imitálja. Hogy ez jó vagy rossz, ízlés kérdése, a márkaazonosság mindenesetre immár egyértelmű. Ez már csak azért is érdekes, mert az arányok és a koncepció is megváltozott: az autó magasabb és szélesebb, ugyanakkor rövidebb elődjénél, a padlólemez pedig megegyezik az elsőkerék-hajtású 2-es Active Tourerével.

A teljes magassággal együtt az ülésmagasság is nőtt (elöl +36, hátul +64 mm), de ami fontosabb, a lábtér is tágasabb mindkét üléssoron, a csomagtartó a korábbi 430 helyett 505 literes. A hátsó ülés alapkivitelben 4:2:4 arányban osztható, opcióként hosszirányban eltolható, dőlésszöge állítható; sőt, felárért az első utasülés is elfektethető, amivel még tovább bővíthető a szabványos 1550 literes maximális szállítási kapacitás.

Megérkezett az új BMW X1 1

Ha már a csomagszállításnál járunk: felárért nem csak motorosan mozgatható, de automatikusan nyitható-zárható a hátfal, illetve gyári (nem kereskedői) beépítésű, leszerelhető vonóhorog is létezik hozzá. Az apróbb kacatokat a BMW-kben megszokott helyeken: az ajtózsebekben, a fedeles dupla pohártartóban, illetve az első könyöklő alatt helyezhetjük el, de létezik külön tárolási csomag is, térképzsebekkel, hátsó könyöklővel, csomagrögzítő hálóval.

Piaci bevezetéskor hatféle hajtáslánc áll rendelkezésre a BMW X1-hez, köztük kettő elsőkerék-hajtású konfigurációban. Ezek egyike az sDrive18d, amely egyben az egyetlen lehetőség, ha a nyolcfokozatú automata helyett hatos kézi váltóval szeretnénk megrendelni az autót. A kétliteres dízelmotor teljesítménye 150 LE, legnagyobb nyomatéka 330 Nm; a gyorsulás 9,2 mp, a végsebesség 205 km/óra. A másik elsőkerekes modell – mellesleg mindkettő saját tömege másfél tonna alatt marad, ha a vezetőt nem számítjuk – az sDrive20i: ennek 192 lóerős, 280 Nm-es kétliterese 7,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, a végsebesség 225 km/óra.

Ugyanez a motor összkerékhajtással még jobban gyorsul (7,4 mp), viszont valamivel lassabb (223 km/óra), fogyasztása átlagosan fél literrel nő meg. A legnagyobb benzines modell az xDrive25i: 231 LE, 350 Nm, 6,5 másodperc, 235 km/óra. Összkerekes dízelből is kettő van: az xDrive20d (190 LE, 400 Nm, 7,6 mp, 219 km/óra) és az xDrive25d (231 LE, 450 Nm, 6,6 mp, 235 km/óra).

A BMW X1 felszereltségében olyan új technológiák jelentek meg a szériában, mint a head-up kijelző, a LED-es fényszóró, a teljes körű vezetőtámogató szolgáltatást (araszoló funkciójú adaptív tempomat, automatikus vészfék, gyalogosérzékelés, sávelhagyás-figyelmeztetés) kínáló biztonsági csomag, vagy a parkoló automata, amely merőlegesen és párhuzamosan is képes beállni. Alapfelszerelés az iDrive központi vezérlő.

Az új generációs BMW X1 európai forgalmazása októberben veszi kezdetét.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.