Ez történik, ha drogot tolnak a Viper tervezői

SRT Tomahawk Vision Gran Turismo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 09.00

Újabb csodajárgány a Gran Turismo 6 konzoljáték palettáján. Ezúttal a Dodge Vipernek készült el a futurisztikus árirata.

Hogy nézhet ki húsz év múlva egy brutális Dodge? A Fiat Chrysler Automotive (FCA) sportrészlege, az SRT szerint mondjuk így. Az autó már most kipróbálható, igaz, csak virtuálisan: a kultikus Gran Turismo 6 konzoljátékhoz készült el a letölthető SRT Tomahawk.

Az autó házon belüli pályázat nyomán nyerte el végső formáját. A keskeny LED-es fényszórók, a gépházfedél szélharapó légbeömlője, hatalmas hátsó diffúzora és öt kipufogócsöve (na, hány hengeres a motor?) a jelen eszköztárából építkezik, hiszen nem tudhatjuk, 20 év múlva mire gerjedünk majd, de most, 2015-ben nagyon komolyan néz ki az autó.

A karosszériát ultra könnyű és szilárd grafén panelek borítják, méghozzá az aktív, adaptív fajtából: pneumatika mozgatja a lemezeket, folyamatosan változtatva az autó aerodinamikai jellemzőit, a pillanatnyi menethelyzettől (fékezés, kanyarodás, gyorsítás) függően.

A tervezők arra is gondoltak, hogy egy utcai autó sokak számára vonzóbb opció, mint egy pusztán pályán használható versenygép, ezért rögtön három verzióban készítették el a Tomahawkot. Az alapkivitel (SRT Tomahawk Vision Gran Turismo S) hétliteres, V10-es motorja 802 lóerős, de az első kerekek külön pneumatikus hajtást kaptak, így az összteljesítmény 1020 LE. Mindehhez 918 kg saját tömeg társul, nem csoda, hogy az elméleti végsebesség 400 km/óra felett van.

A GTR-S versenyváltozat szintén benzin-levegő hajtású, összkerekes hibrid, de az összteljestmény félelmetes 1470 LE, a tömeg pedig csupán 661 kg. A végsebesség 482 km/óra. Besz@rás.

Ezzel azonban még mindig nincs vége a csatabárd-dobálásnak: a kísérleti Tomahawk Vision Gran Turismo X még erősebb és még gyorsabb: 2625 lóere 650 km/óra sebességet engedélyez, ami túlmegy minden ésszerű határon. Ha már elgurult a gyógyszerük, rátettek még egy lapáttal a tervezők: ehhez a változathoz a vadászpilótákéhoz hasonló G-ruhát kell hordania a vezetőnek, különben félő, hogy egy combos padlógáznál kimegy a fejéből a vér, és elájul.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.