Hogy nézhet ki húsz év múlva egy brutális Dodge? A Fiat Chrysler Automotive (FCA) sportrészlege, az SRT szerint mondjuk így. Az autó már most kipróbálható, igaz, csak virtuálisan: a kultikus Gran Turismo 6 konzoljátékhoz készült el a letölthető SRT Tomahawk.

Az autó házon belüli pályázat nyomán nyerte el végső formáját. A keskeny LED-es fényszórók, a gépházfedél szélharapó légbeömlője, hatalmas hátsó diffúzora és öt kipufogócsöve (na, hány hengeres a motor?) a jelen eszköztárából építkezik, hiszen nem tudhatjuk, 20 év múlva mire gerjedünk majd, de most, 2015-ben nagyon komolyan néz ki az autó.

A karosszériát ultra könnyű és szilárd grafén panelek borítják, méghozzá az aktív, adaptív fajtából: pneumatika mozgatja a lemezeket, folyamatosan változtatva az autó aerodinamikai jellemzőit, a pillanatnyi menethelyzettől (fékezés, kanyarodás, gyorsítás) függően.

A tervezők arra is gondoltak, hogy egy utcai autó sokak számára vonzóbb opció, mint egy pusztán pályán használható versenygép, ezért rögtön három verzióban készítették el a Tomahawkot. Az alapkivitel (SRT Tomahawk Vision Gran Turismo S) hétliteres, V10-es motorja 802 lóerős, de az első kerekek külön pneumatikus hajtást kaptak, így az összteljesítmény 1020 LE. Mindehhez 918 kg saját tömeg társul, nem csoda, hogy az elméleti végsebesség 400 km/óra felett van.

A GTR-S versenyváltozat szintén benzin-levegő hajtású, összkerekes hibrid, de az összteljestmény félelmetes 1470 LE, a tömeg pedig csupán 661 kg. A végsebesség 482 km/óra. Besz@rás.

Ezzel azonban még mindig nincs vége a csatabárd-dobálásnak: a kísérleti Tomahawk Vision Gran Turismo X még erősebb és még gyorsabb: 2625 lóere 650 km/óra sebességet engedélyez, ami túlmegy minden ésszerű határon. Ha már elgurult a gyógyszerük, rátettek még egy lapáttal a tervezők: ehhez a változathoz a vadászpilótákéhoz hasonló G-ruhát kell hordania a vezetőnek, különben félő, hogy egy combos padlógáznál kimegy a fejéből a vér, és elájul.