Ez történik, ha drogot tolnak a Viper tervezői

SRT Tomahawk Vision Gran Turismo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 09.00

Újabb csodajárgány a Gran Turismo 6 konzoljáték palettáján. Ezúttal a Dodge Vipernek készült el a futurisztikus árirata.

Hogy nézhet ki húsz év múlva egy brutális Dodge? A Fiat Chrysler Automotive (FCA) sportrészlege, az SRT szerint mondjuk így. Az autó már most kipróbálható, igaz, csak virtuálisan: a kultikus Gran Turismo 6 konzoljátékhoz készült el a letölthető SRT Tomahawk.

Az autó házon belüli pályázat nyomán nyerte el végső formáját. A keskeny LED-es fényszórók, a gépházfedél szélharapó légbeömlője, hatalmas hátsó diffúzora és öt kipufogócsöve (na, hány hengeres a motor?) a jelen eszköztárából építkezik, hiszen nem tudhatjuk, 20 év múlva mire gerjedünk majd, de most, 2015-ben nagyon komolyan néz ki az autó.

A karosszériát ultra könnyű és szilárd grafén panelek borítják, méghozzá az aktív, adaptív fajtából: pneumatika mozgatja a lemezeket, folyamatosan változtatva az autó aerodinamikai jellemzőit, a pillanatnyi menethelyzettől (fékezés, kanyarodás, gyorsítás) függően.

A tervezők arra is gondoltak, hogy egy utcai autó sokak számára vonzóbb opció, mint egy pusztán pályán használható versenygép, ezért rögtön három verzióban készítették el a Tomahawkot. Az alapkivitel (SRT Tomahawk Vision Gran Turismo S) hétliteres, V10-es motorja 802 lóerős, de az első kerekek külön pneumatikus hajtást kaptak, így az összteljesítmény 1020 LE. Mindehhez 918 kg saját tömeg társul, nem csoda, hogy az elméleti végsebesség 400 km/óra felett van.

A GTR-S versenyváltozat szintén benzin-levegő hajtású, összkerekes hibrid, de az összteljestmény félelmetes 1470 LE, a tömeg pedig csupán 661 kg. A végsebesség 482 km/óra. Besz@rás.

Ezzel azonban még mindig nincs vége a csatabárd-dobálásnak: a kísérleti Tomahawk Vision Gran Turismo X még erősebb és még gyorsabb: 2625 lóere 650 km/óra sebességet engedélyez, ami túlmegy minden ésszerű határon. Ha már elgurult a gyógyszerük, rátettek még egy lapáttal a tervezők: ehhez a változathoz a vadászpilótákéhoz hasonló G-ruhát kell hordania a vezetőnek, különben félő, hogy egy combos padlógáznál kimegy a fejéből a vér, és elájul.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.