Büntetik az Ubert és a stoppolást Romániában

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 14.45

Kihirdette Klaus Iohannis román államfő a fizetős autóstopot betiltó törvényt szerdán. Az Uberre is vonatkozik a tilalom.

A bukaresti kormány tavaly ősszel terjesztette a parlament elé a személy- és áruszállításról szóló 2003-as törvény módosítását célzó tervezetét, amellyel a feketefuvarozásnak akar gátat szabni. A jogszabály indoklása szerint az utóbbi időben elszaporodott az illegális személyszállítás, amely hátrányosan érinti a taxis cégeket és a személyszállító vállalkozásokat, és közvetett módon – a kieső adóbevételek miatt – az állami költségvetést is.

Az időközben elfogadott, most kihirdetett törvény szerint büntetni fogják azokat a járművezetőket, akik – az önkormányzatok által kibocsátott – engedély nélkül, pénzért szállítanak árut vagy utasokat. Ezentúl 1000-5000 lej (70-350 ezer forint) közötti bírságot kell fizetnie annak, aki rendszeresen stopposokat vesz fel fizetség ellenében.

Ugyanezzel a bírsággal sújthatók azok az alkalmi “taxisok” is, akik a Romániában is egyre népszerűbb Uber segítségével szereznek fizetős utasokat, anélkül, hogy taxis engedéllyel rendelkeznének és adóznának bevételük után.

Más európai országoktól eltérően Romániában a felvett autóstoppostól többnyire elvárják, hogy fizessen a fuvarért. A viteldíjról sokszor már az utazás elején megegyeznek a felek. Egyébként a fizetség az egészségügyben szokásos “hálapénzhez” hasonló módon cserél gazdát: az utazás végén az utas belátása szerinti hozzájárulást ajánl fel az üzemanyagköltséghez, amelyet a gépkocsivezető vagy elfogad, vagy nem.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.