Júliustól kapható a Civic Type R

Adaptív futómű, 270 km/óra végsebesség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.02. 16.00

További adatokat hozott nyilvánosságra új sportmodelljéről a Honda. A Civic Type R minden részletében többet nyújt az alapmodellnél.

Alig több mint egy hónap van hátra a Civic Type R európai forgalmazásának kezdetéig, így a Honda folytatja az információ-morzsák elszórását.

A motor alapadatait már korábban közölte a márka: a kétliteres, változó szelepvezérlésű és -emelésű turbómotor legnagyobb teljesítménye 310 LE, maximális forgatónyomatéka 400 Nm, ami a 2500-4500/perc tartományban érhető el. A kétoldali változó szelepvezérlés a szelepek összenyitásával, a kipufogószelep mélyebb emelésével segít kiküszöbölni a turbólyukat, a szimpla turbinakerekű turbót elektronikus lefúvatószeleppel szerelték. A motor öntött alumínium dugattyúkat, alumínium szelephimbákat, kovácsolt hajtáskarokat és könnyített forgattyústengelyt kapott.

A sebességváltót nemes egyszerűséggel minden idők legjobbjaként emlegeti a Honda. A külön olajhűtővel szerelt, különösen könnyű szerkezet kapcsolási útja megegyezik az eredeti NSX-R kupééval (40 mm), a váltást megnövelt szinkronmű segíti, a rezgéseket kettős tömegű lendkerék csillapítja, a megnövelt szerkezeti merevség az átlós irányú váltásokat könnyíti meg. A hatodik fokozat nem takarékos áttétel, az autó ebben éri el 270 km/óra végsebességét (6500/percnél).

A részlegesen önzáró differenciálmű ferde fogazású fogaskerekeivel különösen hatékony erőátvitelt biztosít kanyarban; a gyár szerint csak ezzel az egy komponenssel öt másodpercet faragtak le az autó nürburgringi köridejéből: egy jobbára szériaállapotú példány (amelyből a beépített bukókeret tömegének ellensúlyozása érdekében kiszerelték az első utasülést, a klímaberendezést és a rádiót) 7 perc 50,63 másodperc alatt ment körbe a legendás versenypályán.

Ehhez persze különlegesen jó aerodinamikai hatásfok is kellett. Az autó fenéklemeze csaknem teljesen sík, a karosszériát pedig úgy alakították ki, hogy a lehető legcsekélyebb légellenállás mellett minél nagyobb leszorítóerőt fejtsen ki, illetve hatékonyan segítse a motor és a fékek hűtését.

Az utastérben szintén fontos módosításokkal találkozhatunk. Az első ülések vastagságát 20 százalékkal csökkentették, az ülésmagasság 20 mm-rel alacsonyabb, ami a 10 mm-rel lejjebb vitt padlóval együtt azt jelenti, hogy a vezető teljes 3 centivel mélyebben ül az autóban, mint egy normál Civicben. Ehhez igazodva a középállást jelölő piros varrással ellátott kormány is lejjebb került, alját egyenesre vágták. A hátsó üléspad szintén egyedi, megmaradt az osztott dönthetőség, de vékonyabb, ezáltal könnyebb lett a szerkezet.

A műszerfali kijelzőn olyan adatok hívhatók le, mint a gyorsulás mértéke, a féknyomás, a gázpedál pozíciója, a töltő-, illetve olajnyomás, a víz- és olajhőmérséklet. Mérhető a köridő, a gyorsulás 100 km/óráig vagy 100 méteren, illetve negyed mérföldön egyaránt megjeleníthető. A váltás pontos időzítését két oldalról felfutó váltófény segíti.

A Civic Type R futóműve sem hétköznapi: elöl és hátul adaptív a lengéscsillapítás, mindkét tengelyen egyedi felfüggesztést alkalmazott a Honda – hátul például a csatolt lengőkar különleges kialakítása külön kanyarstabilizátor nélkül is 17 százalékkal csökkenti az oldaldőlési hajlamot -, és átdolgozták a kormányművet. A volántól balra található gombbal aktiválható az R+ üzemmód, amely minden alrendszer működésére hatással van.

A Type R alapfelszereltsége tovább bővíthető a GT csomaggal, amely optikai kiegészítők mellett műholdas navigációt, valamint egy sor vezetőtámogató rendszert (ráfutásra és sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, adaptív távolsági fény, holttér- és keresztirányú forgalomfelügyelet, táblafelismerés és intelligens sebességhatárolás) tartalmaz. További két csomag a látványra koncentrál: az egyik égőpirosba öltözteti a karosszériát és az utasteret, a másik szénszálas komponensekkel szórja meg az autót.

Kommentek

  • Kempelen

    Turbó. Lehet kezdeni a sopánkodást. 50 ezer km és vége.

  • deze75

    Japán turbóm van 100000 km-t mentem vele,nincs baja.
    Nagyon nem mindegy,hogy 1.0 1.2 1.4 -re teszel turbót vagy 2.3-ra (alapból van-e nyomatéka vagy csak így lesz nyomatéka.
    Volt itt valakinek Renault 4 turbója vagy Fiat Uno turbója, na azok megadjak az alaphangot arra mire és hova valók a kis köbcentis turbók.
    Gyere el Kecskemétre a Mercihez és kérdezd meg a fejlesztőket mennyire nem egyszerű belőni az alkatrészek élettartamát 100.000 km körülire…………..de ez is csak” urban legend”

  • hova

    Nekem nem japán turbóm van, de a családban van, remekül működik 200.000 km után is!!

  • menőmanó

    A gyengébbek kedvéért!
    Ez nem német és nem TSI. :)

  • kori18t

    Azon nevetek,hogy az okos megmondó ember,Kempelen ideszúr vmi “okosságot” és ti komolyan veszitek,vita lesz belőle.Olyan,mint a vezérünk,össze-vissza beszél,én totál figyelmen kívül hagyom.Aki ért az autókhoz,az tudja,hogy a Honda nem TSi minőségű motorokat gyárt,hogy csak egy példát említsek.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.