Júliustól kapható a Civic Type R

Adaptív futómű, 270 km/óra végsebesség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.02. 16.00

További adatokat hozott nyilvánosságra új sportmodelljéről a Honda. A Civic Type R minden részletében többet nyújt az alapmodellnél.

Alig több mint egy hónap van hátra a Civic Type R európai forgalmazásának kezdetéig, így a Honda folytatja az információ-morzsák elszórását.

A motor alapadatait már korábban közölte a márka: a kétliteres, változó szelepvezérlésű és -emelésű turbómotor legnagyobb teljesítménye 310 LE, maximális forgatónyomatéka 400 Nm, ami a 2500-4500/perc tartományban érhető el. A kétoldali változó szelepvezérlés a szelepek összenyitásával, a kipufogószelep mélyebb emelésével segít kiküszöbölni a turbólyukat, a szimpla turbinakerekű turbót elektronikus lefúvatószeleppel szerelték. A motor öntött alumínium dugattyúkat, alumínium szelephimbákat, kovácsolt hajtáskarokat és könnyített forgattyústengelyt kapott.

A sebességváltót nemes egyszerűséggel minden idők legjobbjaként emlegeti a Honda. A külön olajhűtővel szerelt, különösen könnyű szerkezet kapcsolási útja megegyezik az eredeti NSX-R kupééval (40 mm), a váltást megnövelt szinkronmű segíti, a rezgéseket kettős tömegű lendkerék csillapítja, a megnövelt szerkezeti merevség az átlós irányú váltásokat könnyíti meg. A hatodik fokozat nem takarékos áttétel, az autó ebben éri el 270 km/óra végsebességét (6500/percnél).

A részlegesen önzáró differenciálmű ferde fogazású fogaskerekeivel különösen hatékony erőátvitelt biztosít kanyarban; a gyár szerint csak ezzel az egy komponenssel öt másodpercet faragtak le az autó nürburgringi köridejéből: egy jobbára szériaállapotú példány (amelyből a beépített bukókeret tömegének ellensúlyozása érdekében kiszerelték az első utasülést, a klímaberendezést és a rádiót) 7 perc 50,63 másodperc alatt ment körbe a legendás versenypályán.

Ehhez persze különlegesen jó aerodinamikai hatásfok is kellett. Az autó fenéklemeze csaknem teljesen sík, a karosszériát pedig úgy alakították ki, hogy a lehető legcsekélyebb légellenállás mellett minél nagyobb leszorítóerőt fejtsen ki, illetve hatékonyan segítse a motor és a fékek hűtését.

Az utastérben szintén fontos módosításokkal találkozhatunk. Az első ülések vastagságát 20 százalékkal csökkentették, az ülésmagasság 20 mm-rel alacsonyabb, ami a 10 mm-rel lejjebb vitt padlóval együtt azt jelenti, hogy a vezető teljes 3 centivel mélyebben ül az autóban, mint egy normál Civicben. Ehhez igazodva a középállást jelölő piros varrással ellátott kormány is lejjebb került, alját egyenesre vágták. A hátsó üléspad szintén egyedi, megmaradt az osztott dönthetőség, de vékonyabb, ezáltal könnyebb lett a szerkezet.

A műszerfali kijelzőn olyan adatok hívhatók le, mint a gyorsulás mértéke, a féknyomás, a gázpedál pozíciója, a töltő-, illetve olajnyomás, a víz- és olajhőmérséklet. Mérhető a köridő, a gyorsulás 100 km/óráig vagy 100 méteren, illetve negyed mérföldön egyaránt megjeleníthető. A váltás pontos időzítését két oldalról felfutó váltófény segíti.

A Civic Type R futóműve sem hétköznapi: elöl és hátul adaptív a lengéscsillapítás, mindkét tengelyen egyedi felfüggesztést alkalmazott a Honda – hátul például a csatolt lengőkar különleges kialakítása külön kanyarstabilizátor nélkül is 17 százalékkal csökkenti az oldaldőlési hajlamot -, és átdolgozták a kormányművet. A volántól balra található gombbal aktiválható az R+ üzemmód, amely minden alrendszer működésére hatással van.

A Type R alapfelszereltsége tovább bővíthető a GT csomaggal, amely optikai kiegészítők mellett műholdas navigációt, valamint egy sor vezetőtámogató rendszert (ráfutásra és sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, adaptív távolsági fény, holttér- és keresztirányú forgalomfelügyelet, táblafelismerés és intelligens sebességhatárolás) tartalmaz. További két csomag a látványra koncentrál: az egyik égőpirosba öltözteti a karosszériát és az utasteret, a másik szénszálas komponensekkel szórja meg az autót.

Kommentek

  • Kempelen

    Turbó. Lehet kezdeni a sopánkodást. 50 ezer km és vége.

  • deze75

    Japán turbóm van 100000 km-t mentem vele,nincs baja.
    Nagyon nem mindegy,hogy 1.0 1.2 1.4 -re teszel turbót vagy 2.3-ra (alapból van-e nyomatéka vagy csak így lesz nyomatéka.
    Volt itt valakinek Renault 4 turbója vagy Fiat Uno turbója, na azok megadjak az alaphangot arra mire és hova valók a kis köbcentis turbók.
    Gyere el Kecskemétre a Mercihez és kérdezd meg a fejlesztőket mennyire nem egyszerű belőni az alkatrészek élettartamát 100.000 km körülire…………..de ez is csak” urban legend”

  • hova

    Nekem nem japán turbóm van, de a családban van, remekül működik 200.000 km után is!!

  • menőmanó

    A gyengébbek kedvéért!
    Ez nem német és nem TSI. :)

  • kori18t

    Azon nevetek,hogy az okos megmondó ember,Kempelen ideszúr vmi “okosságot” és ti komolyan veszitek,vita lesz belőle.Olyan,mint a vezérünk,össze-vissza beszél,én totál figyelmen kívül hagyom.Aki ért az autókhoz,az tudja,hogy a Honda nem TSi minőségű motorokat gyárt,hogy csak egy példát említsek.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.