Júliustól kapható a Civic Type R

Adaptív futómű, 270 km/óra végsebesség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.02. 16.00

További adatokat hozott nyilvánosságra új sportmodelljéről a Honda. A Civic Type R minden részletében többet nyújt az alapmodellnél.

Alig több mint egy hónap van hátra a Civic Type R európai forgalmazásának kezdetéig, így a Honda folytatja az információ-morzsák elszórását.

A motor alapadatait már korábban közölte a márka: a kétliteres, változó szelepvezérlésű és -emelésű turbómotor legnagyobb teljesítménye 310 LE, maximális forgatónyomatéka 400 Nm, ami a 2500-4500/perc tartományban érhető el. A kétoldali változó szelepvezérlés a szelepek összenyitásával, a kipufogószelep mélyebb emelésével segít kiküszöbölni a turbólyukat, a szimpla turbinakerekű turbót elektronikus lefúvatószeleppel szerelték. A motor öntött alumínium dugattyúkat, alumínium szelephimbákat, kovácsolt hajtáskarokat és könnyített forgattyústengelyt kapott.

A sebességváltót nemes egyszerűséggel minden idők legjobbjaként emlegeti a Honda. A külön olajhűtővel szerelt, különösen könnyű szerkezet kapcsolási útja megegyezik az eredeti NSX-R kupééval (40 mm), a váltást megnövelt szinkronmű segíti, a rezgéseket kettős tömegű lendkerék csillapítja, a megnövelt szerkezeti merevség az átlós irányú váltásokat könnyíti meg. A hatodik fokozat nem takarékos áttétel, az autó ebben éri el 270 km/óra végsebességét (6500/percnél).

A részlegesen önzáró differenciálmű ferde fogazású fogaskerekeivel különösen hatékony erőátvitelt biztosít kanyarban; a gyár szerint csak ezzel az egy komponenssel öt másodpercet faragtak le az autó nürburgringi köridejéből: egy jobbára szériaállapotú példány (amelyből a beépített bukókeret tömegének ellensúlyozása érdekében kiszerelték az első utasülést, a klímaberendezést és a rádiót) 7 perc 50,63 másodperc alatt ment körbe a legendás versenypályán.

Ehhez persze különlegesen jó aerodinamikai hatásfok is kellett. Az autó fenéklemeze csaknem teljesen sík, a karosszériát pedig úgy alakították ki, hogy a lehető legcsekélyebb légellenállás mellett minél nagyobb leszorítóerőt fejtsen ki, illetve hatékonyan segítse a motor és a fékek hűtését.

Az utastérben szintén fontos módosításokkal találkozhatunk. Az első ülések vastagságát 20 százalékkal csökkentették, az ülésmagasság 20 mm-rel alacsonyabb, ami a 10 mm-rel lejjebb vitt padlóval együtt azt jelenti, hogy a vezető teljes 3 centivel mélyebben ül az autóban, mint egy normál Civicben. Ehhez igazodva a középállást jelölő piros varrással ellátott kormány is lejjebb került, alját egyenesre vágták. A hátsó üléspad szintén egyedi, megmaradt az osztott dönthetőség, de vékonyabb, ezáltal könnyebb lett a szerkezet.

A műszerfali kijelzőn olyan adatok hívhatók le, mint a gyorsulás mértéke, a féknyomás, a gázpedál pozíciója, a töltő-, illetve olajnyomás, a víz- és olajhőmérséklet. Mérhető a köridő, a gyorsulás 100 km/óráig vagy 100 méteren, illetve negyed mérföldön egyaránt megjeleníthető. A váltás pontos időzítését két oldalról felfutó váltófény segíti.

A Civic Type R futóműve sem hétköznapi: elöl és hátul adaptív a lengéscsillapítás, mindkét tengelyen egyedi felfüggesztést alkalmazott a Honda – hátul például a csatolt lengőkar különleges kialakítása külön kanyarstabilizátor nélkül is 17 százalékkal csökkenti az oldaldőlési hajlamot -, és átdolgozták a kormányművet. A volántól balra található gombbal aktiválható az R+ üzemmód, amely minden alrendszer működésére hatással van.

A Type R alapfelszereltsége tovább bővíthető a GT csomaggal, amely optikai kiegészítők mellett műholdas navigációt, valamint egy sor vezetőtámogató rendszert (ráfutásra és sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, adaptív távolsági fény, holttér- és keresztirányú forgalomfelügyelet, táblafelismerés és intelligens sebességhatárolás) tartalmaz. További két csomag a látványra koncentrál: az egyik égőpirosba öltözteti a karosszériát és az utasteret, a másik szénszálas komponensekkel szórja meg az autót.

Kommentek

  • Kempelen

    Turbó. Lehet kezdeni a sopánkodást. 50 ezer km és vége.

  • deze75

    Japán turbóm van 100000 km-t mentem vele,nincs baja.
    Nagyon nem mindegy,hogy 1.0 1.2 1.4 -re teszel turbót vagy 2.3-ra (alapból van-e nyomatéka vagy csak így lesz nyomatéka.
    Volt itt valakinek Renault 4 turbója vagy Fiat Uno turbója, na azok megadjak az alaphangot arra mire és hova valók a kis köbcentis turbók.
    Gyere el Kecskemétre a Mercihez és kérdezd meg a fejlesztőket mennyire nem egyszerű belőni az alkatrészek élettartamát 100.000 km körülire…………..de ez is csak” urban legend”

  • hova

    Nekem nem japán turbóm van, de a családban van, remekül működik 200.000 km után is!!

  • menőmanó

    A gyengébbek kedvéért!
    Ez nem német és nem TSI. :)

  • kori18t

    Azon nevetek,hogy az okos megmondó ember,Kempelen ideszúr vmi “okosságot” és ti komolyan veszitek,vita lesz belőle.Olyan,mint a vezérünk,össze-vissza beszél,én totál figyelmen kívül hagyom.Aki ért az autókhoz,az tudja,hogy a Honda nem TSi minőségű motorokat gyárt,hogy csak egy példát említsek.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.