Alig több mint egy hónap van hátra a Civic Type R európai forgalmazásának kezdetéig, így a Honda folytatja az információ-morzsák elszórását.

A motor alapadatait már korábban közölte a márka: a kétliteres, változó szelepvezérlésű és -emelésű turbómotor legnagyobb teljesítménye 310 LE, maximális forgatónyomatéka 400 Nm, ami a 2500-4500/perc tartományban érhető el. A kétoldali változó szelepvezérlés a szelepek összenyitásával, a kipufogószelep mélyebb emelésével segít kiküszöbölni a turbólyukat, a szimpla turbinakerekű turbót elektronikus lefúvatószeleppel szerelték. A motor öntött alumínium dugattyúkat, alumínium szelephimbákat, kovácsolt hajtáskarokat és könnyített forgattyústengelyt kapott.

A sebességváltót nemes egyszerűséggel minden idők legjobbjaként emlegeti a Honda. A külön olajhűtővel szerelt, különösen könnyű szerkezet kapcsolási útja megegyezik az eredeti NSX-R kupééval (40 mm), a váltást megnövelt szinkronmű segíti, a rezgéseket kettős tömegű lendkerék csillapítja, a megnövelt szerkezeti merevség az átlós irányú váltásokat könnyíti meg. A hatodik fokozat nem takarékos áttétel, az autó ebben éri el 270 km/óra végsebességét (6500/percnél).

A részlegesen önzáró differenciálmű ferde fogazású fogaskerekeivel különösen hatékony erőátvitelt biztosít kanyarban; a gyár szerint csak ezzel az egy komponenssel öt másodpercet faragtak le az autó nürburgringi köridejéből: egy jobbára szériaállapotú példány (amelyből a beépített bukókeret tömegének ellensúlyozása érdekében kiszerelték az első utasülést, a klímaberendezést és a rádiót) 7 perc 50,63 másodperc alatt ment körbe a legendás versenypályán.

Ehhez persze különlegesen jó aerodinamikai hatásfok is kellett. Az autó fenéklemeze csaknem teljesen sík, a karosszériát pedig úgy alakították ki, hogy a lehető legcsekélyebb légellenállás mellett minél nagyobb leszorítóerőt fejtsen ki, illetve hatékonyan segítse a motor és a fékek hűtését.

Az utastérben szintén fontos módosításokkal találkozhatunk. Az első ülések vastagságát 20 százalékkal csökkentették, az ülésmagasság 20 mm-rel alacsonyabb, ami a 10 mm-rel lejjebb vitt padlóval együtt azt jelenti, hogy a vezető teljes 3 centivel mélyebben ül az autóban, mint egy normál Civicben. Ehhez igazodva a középállást jelölő piros varrással ellátott kormány is lejjebb került, alját egyenesre vágták. A hátsó üléspad szintén egyedi, megmaradt az osztott dönthetőség, de vékonyabb, ezáltal könnyebb lett a szerkezet.

A műszerfali kijelzőn olyan adatok hívhatók le, mint a gyorsulás mértéke, a féknyomás, a gázpedál pozíciója, a töltő-, illetve olajnyomás, a víz- és olajhőmérséklet. Mérhető a köridő, a gyorsulás 100 km/óráig vagy 100 méteren, illetve negyed mérföldön egyaránt megjeleníthető. A váltás pontos időzítését két oldalról felfutó váltófény segíti.

A Civic Type R futóműve sem hétköznapi: elöl és hátul adaptív a lengéscsillapítás, mindkét tengelyen egyedi felfüggesztést alkalmazott a Honda – hátul például a csatolt lengőkar különleges kialakítása külön kanyarstabilizátor nélkül is 17 százalékkal csökkenti az oldaldőlési hajlamot -, és átdolgozták a kormányművet. A volántól balra található gombbal aktiválható az R+ üzemmód, amely minden alrendszer működésére hatással van.

A Type R alapfelszereltsége tovább bővíthető a GT csomaggal, amely optikai kiegészítők mellett műholdas navigációt, valamint egy sor vezetőtámogató rendszert (ráfutásra és sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, adaptív távolsági fény, holttér- és keresztirányú forgalomfelügyelet, táblafelismerés és intelligens sebességhatárolás) tartalmaz. További két csomag a látványra koncentrál: az egyik égőpirosba öltözteti a karosszériát és az utasteret, a másik szénszálas komponensekkel szórja meg az autót.