Beépítette háromhengeres, 999 köbcentis benzinmotorját a Golfba a Volkswagen. Az eddig az Up városi törpében szolgálatot teljesítő szívómotor teljesítményét 75-ről 115 lóerőre emelték, forgatónyomatéka 200 Nm, ami lökettérfogatra vetítve a legmagasabb fajlagos érték a világon igen kiváló fajlagos érték, még ha nem is világcsúcs, ahogy a VW állítja: a Ford hasonló lökettérfogatú motorja például 210 Nm-t tud a Fiestában.

Az autó végsebessége 204 km/óra, átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,3 liter/100 km, a CO2-kibocsátás pedig csupán 99 g/km, amivel kiérdemelte az eddig dízel és hibrid modelleknek fenntartott Bluemotion címkét.

A háromhengeres motor hétfokozatú DSG-váltóval is társítható, fogyasztása ilyenkor sem változik. A kombi váltótól függően 4,3/4,5 litert fogyaszt, míg az egyterű Golf Sportsvan kiadásban 4,5 / 4,6 l/100 km-re szökik fel az érték.

A kínálat legolcsóbb tiszta Golfja kétféle kivitelben kerül piacra; elektronikus differenciálzár, mikrohibrid rendszer (start-stop és fékenergia-visszanyerés), valamint a légellenállás csökkentésére szolgáló hátsó légterelő, illetve 15 mm-es ültetés szerepel a csomagban.