Itt a hipertakarékos benzines Golf

4,3 l/100 km, 204 km/óra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.02. 09.00

Lenyűgöző fajlagos nyomatékával, 100 g/km alatti CO2-kibocsátással kecsegtet minden idők legtakarékosabb benzines VW Golfja, a TSI Bluemotion



Beépítette háromhengeres, 999 köbcentis benzinmotorját a Golfba a Volkswagen. Az eddig az Up városi törpében szolgálatot teljesítő szívómotor teljesítményét 75-ről 115 lóerőre emelték, forgatónyomatéka 200 Nm, ami lökettérfogatra vetítve a legmagasabb fajlagos érték a világon igen kiváló fajlagos érték, még ha nem is világcsúcs, ahogy a VW állítja: a Ford hasonló lökettérfogatú motorja például 210 Nm-t tud a Fiestában.

Az autó végsebessége 204 km/óra, átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,3 liter/100 km, a CO2-kibocsátás pedig csupán 99 g/km, amivel kiérdemelte az eddig dízel és hibrid modelleknek fenntartott Bluemotion címkét.

A háromhengeres motor hétfokozatú DSG-váltóval is társítható, fogyasztása ilyenkor sem változik. A kombi váltótól függően 4,3/4,5 litert fogyaszt, míg az egyterű Golf Sportsvan kiadásban 4,5 / 4,6 l/100 km-re szökik fel az érték.

A kínálat legolcsóbb tiszta Golfja kétféle kivitelben kerül piacra; elektronikus differenciálzár, mikrohibrid rendszer (start-stop és fékenergia-visszanyerés), valamint a légellenállás csökkentésére szolgáló hátsó légterelő, illetve 15 mm-es ültetés szerepel a csomagban.

Kommentek

  • apaarpi

    Kedves Gergő!

    Ford Fiest 999 cm3 1.0 EcoBoost 140 le Black/Red Edition, 210 Nm 1400-as fordulatnál, de 200 Nm-t a sima 125 lovas is tud.

  • VicKing

    A lökettérfogatot ne a nyomatékra értsd. A lökettérfogat a hengerfurat átmérőből jön. A hengerek főtengelyre ható ereje a lökettérfogat. Konkrét leírást a motorparamétereiről nem találtam, de egy VW EA211 1.0 TSI hajtja.

  • MetroGoldwinMayer

    Ahhoz hogy egy autó a Gáti lejárása után se legyen bontószokevény, pont át ellenkezője kell: alacsony nyomaték+nagy lökettérfogat
    Szóval nekem jó lesz az a mazda3

  • DTF

    szabvány üzemenayg 4,3. ok, ez a valóságban 6,5-7 liter. Nézzük meg az aurist, hybridben, kb. 5 liter, és ez valós.
    és rányomják agolfra h majdnem hybrid :) a nmet hybrid technika kicsit távol van a japántól, monfjuk a japán kislöketes ócskaturbós is a némettől, de talán jobb.
    én nem hiszek a kislöketű turbókosokban, nálam hybrid vagy elektomros (persze azért ,mert majdnem 8 éve iylet vezetek :) ) szigoprúan a hybridrendzsrről beszélek most :)

  • apaarpi

    Szia Vicking!

    Mondd, kérlek, te el is olvasod az elküldés előtt, amit írsz? Csak azért bátorkodom kérdezni, mert – szerintem – most nem sok értelme volt annak, amit hozzászóltál.

  • apaarpi

    Várj, DTF, segítek, én józan vagyok! :)

    szabvány üzemanyag 4,3. O.K., ez a valóságban 6,5-7 liter. Nézzük meg az Aurist, hybridben, kb. 5 liter, és ez valós.
    És rányomják a Golfra hogy majdnem hybrid :). A német hybrid technika kicsit távol van a japántól, mondjuk a japán kis löketes ócska turbós is a némettől, de talán jobb.

    Tartalmilag: az Auris Hybrid szabványos gyári átlaga 3,6 liter, a valós a spritmonitor szerint 5,5 liter.
    Én nem hiszek a kis löketű turbósokban, nálam hybrid vagy elektomros (persze azért, mert majdnem 8 éve ilyet vezetek :) Szigorúan a hybrid rendszerről beszélek most :)

  • DTF

    Apaarpi: koszi a segitseget :) igy delutanar meg mar plane nem vagyok jozan uh allapodjink meg abban h az auris azalag 5.25 :) eze a holfe is kb 6 lesz uh… Monduk kb mint kortete az alamaval , de jo vitatkizni es eszmet cserelni meg irastudatlanul is :D

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.