Immár nyolc éve forgalmazza kompakt szabadidőjárművét a Volkswagen. Jövőre érkezik az új modell, ám hogy addig is fenntartsák az érdeklődést a kiöregedett modell iránt, a 2011-es ráncfelvarrás (képeinken) után ismét felfrissítik motorjait és modernizálják szórakoztató- és információs rendszereit.

A kétliteres dízelmotor két kivitelét is erősebbre hangolták: az eddigi 140 lóerős variáns mostantól 150 lóerős, míg a 177 lovas blokk teljesítménye 184 lóerőre változott. Mindkét új motor teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, a CO2-kibocsátás akár 17 g/km-rel csökkent.

Az erősebb és tisztább motorok mellett az infotainment-rendszerek is átalakultak: a korábban alkalmazott szórakoztató-egységek helyébe színes érintőképernyős kezelőfelülettel, nyolc hangszóróval és bőséges kapcsolódási lehetőséggel felvértezett rendszerek léptek. Ezek a készülékek opcióként okostelefon-integrációt is kínálnak, a fedélzeti képernyőn keresztül vezérelhető alkalmazásokkal, illetve táblaszámítógépről távirányítható funkciókkal.

A külön rendelhető navigációs rendszer alapáron tartalmazza az online információs csomagot.

A módosításokat folytatólagosan vezették be, a hazai importőr online konfigurátorában már az új felszereltségű modellek szerepelnek.

A 2017-es modellévre érkező, új generációs Tiguan a jelenleginél negyed méterrel hosszabb lesz, csomagtere a jelenlegi 393 literről 500 literesre nő, így elfér benne egy harmadik üléssor. A Golffal közös MQB padlólemez elméletileg konnektoros hibrid, illetve tisztán elektromos hajtáslánc beépítését is lehetővé teszi.