Új motorokat és rádiókat kap a Tiguan

Tisztább, erősebb, okosabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.01. 10.15

Már megérett a cserére, de még utoljára felfrissíti kompakt szabadidőjárművét a Volkswagen. A Tiguan külsőleg nem, kizárólag tartalmában módosul.

Immár nyolc éve forgalmazza kompakt szabadidőjárművét a Volkswagen. Jövőre érkezik az új modell, ám hogy addig is fenntartsák az érdeklődést a kiöregedett modell iránt, a 2011-es ráncfelvarrás (képeinken) után ismét felfrissítik motorjait és modernizálják szórakoztató- és információs rendszereit.

A kétliteres dízelmotor két kivitelét is erősebbre hangolták: az eddigi 140 lóerős variáns mostantól 150 lóerős, míg a 177 lovas blokk teljesítménye 184 lóerőre változott. Mindkét új motor teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, a CO2-kibocsátás akár 17 g/km-rel csökkent.

Az erősebb és tisztább motorok mellett az infotainment-rendszerek is átalakultak: a korábban alkalmazott szórakoztató-egységek helyébe színes érintőképernyős kezelőfelülettel, nyolc hangszóróval és bőséges kapcsolódási lehetőséggel felvértezett rendszerek léptek. Ezek a készülékek opcióként okostelefon-integrációt is kínálnak, a fedélzeti képernyőn keresztül vezérelhető alkalmazásokkal, illetve táblaszámítógépről távirányítható funkciókkal.

A külön rendelhető navigációs rendszer alapáron tartalmazza az online információs csomagot.

A módosításokat folytatólagosan vezették be, a hazai importőr online konfigurátorában már az új felszereltségű modellek szerepelnek.

A 2017-es modellévre érkező, új generációs Tiguan a jelenleginél negyed méterrel hosszabb lesz, csomagtere a jelenlegi 393 literről 500 literesre nő, így elfér benne egy harmadik üléssor. A Golffal közös MQB padlólemez elméletileg konnektoros hibrid, illetve tisztán elektromos hajtáslánc beépítését is lehetővé teszi.

Kommentek

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.