A motorsportban a legkülönfélébb okok miatt töröltek már futamot, az időjárástól a baleseteken át a műszaki problémákig. Azt az indokot azonban talán még soha nem hallhattuk, hogy az egész mezőny amatőr módjára viselkedett.

Pontosan ezzel ért véget a tervezettnél korábban a Forma-3 Európa-bajnokság monzai versenyhétvégéje: a versenyigazgató úgy döntött, elfogadhatatlan a színvonal, és rosszat tesz az F3 imázsának, ezért kilenc kör után, a pályabírákkal egyetértésben véget vetett a harmadik futamnak, és mindenkit leparancsolt a pályáról.

A Forma-1 felé vezető út első komoly állomásának tekinthető F3 széria fiatal pilótái az első futamban még összeszedettek voltak, a második, szombati versenyen azonban ketten buktak, háromszor kellett kijönnie a biztonsági autónak, és végül a tizenkettedik körben előkerült a piros zászló.

Ezt követően figyelmeztették a mezőnyt, hogy ne lökdösődjenek az egyenesekben, ne előzzenek a pályát elhagyva, és egyáltalán, szedjék össze magukat. A harmadik futamban aztán folytatódott az amatőrködés, így a nézők és a versenyzők egyaránt hamarabb mehettek haza.

Egyébként az első futamot a svéd Felix Rosenqvist nyerte, a második és harmadik versenyben szintén ő haladt az élen a leintéskor.

A Forma-3 versenyautók kétliteres, soros négyhengeres motorjai sorozatgyártású blokkokon alapulnak, normál üzemanyagot használnak, teljesítményük durván 200 lóerő. Az autók minimum tömege 550 kg, a váltók manuálisak, a futómű menet közben nem állítható.