Lexus ráncfelvarrás: a kevesebb több lett volna

Lexus LX 570

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.01. 14.00

Mifelénk nem forgalmazzák a Lexus legnagyobb szabadidőjárművét. Nem is baj: a legújabb modellfrissítés vizuális szennyezéssé silányította az egykor nemes arcélű óriást.

A Lexus LX sorozata jövőre lesz húsz éves; eddigi három generációja során következetesen az aktuális Toyota Land Cruiser még fényűzőbb, még kifinomultabb változataként szerzett magának híveket, azt észak-amerikai, közel-keleti és oroszországi vásárlók körében.

Míg a márkaazonosságot az első generáció esetén csupán egy embléma, a másodiknál (1998-2007) pedig az akkori Lexus GS furcsa dupla lámpájára hajazó fényszórók biztosították, a mostani kiadásnál már a Lexus orsó alakú hűtőmaszkjának visszafogott, jelzés értékű változata került az egyébként jobbára változatlan vonalvezetésű terepjáró orrára.

Ennek ezennel vége: az NX és RX kistestvérek nyomán az LX orrát is átszabták, a hatalmas, krómozott homokóra azonban még úgy is idegenül hat az ódivatú, szögletes (drabális) karosszérián, hogy a motorházfedél haránt irányú bordái folytonosságot teremtenek a hűtőrács és az autó egyéb formai elemei között. A helyzetet a szintén a kisebb SUV-ok analógiájára átszabott fényszórók és ködlámpák sem segítenek.

Egyelőre nem tudni, milyen változásokra számíthatunk a lemezek alatt; várhatóan csak kis mértékben módosul az 5,7 literes, V8-as erőforrás, amely jelenleg 389 lóerőt és 546 Nm-t ad le, és Torsen differenciálművön keresztül hajtja a négy kereket

A Land Cruiser másfél éve már megújult, idén azonban automata vészfékrendszerrel gazdagodik tovább a felszereltsége; ez a technológia kétségtelenül megjelenik a Lexusban is.

Kommentek

  • rusty

    A t-34-es jobban néz ki!

  • zoldfulu2000

    Hihetetlen hogy ez a márka még nem dőlt ki. Lassan a Mercedest megszégyenítő márkahűségről beszélhetünk. Vagy extrém magas a piaci részesedés a gyengénlátók között :)

  • menőmanó

    Valóban nem a szépségével fog hódítani, de valószínűsítem, hogy a tartóssága és megbízhatósága többszöröse egy Volvóénak. ;)

  • Kempelen

    A fék pl. ebben sem kopik semennyit.
    Mert nem fog, ahogy azt megszoktuk a márkától.
    :-DDD

  • DTF

    Eloben szebb, mint pl a nx es tarsai.
    A fek meg tenyleg szar: a ketto rx450h-nkon mar csereltek a komplett fekrendszert jotallasba, es azota sem az igazi, de hat Magyarorszagon vagyunk, irtt egy Lexus kb, mjnt a sarki opel markakereskedes…

  • Kempelen

    A fék szar ember, nem a szerviz. Szar. Így SZ.A.R.
    Fosota.

  • DTF

    Kempi: nem azert szar mert nem tudjak javitani, haem tenykeg azok, nekem elhiheted ;)

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.