Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten

ADAC felmérés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.29. 18.00

A német autóklub éves tesztjén többségében tisztességgel helyt álltak a gyermekülések, minden hatodik ülést azonban jobb visszatenni a polcra.

A német autóklub, az ADAC régóta vizsgálja a piacon újonnan megjelent gyermekülések teljesítményét, ám a károsanyag-tartalmat csak 2011 óta, ezért a korábbi eredmények nem összehasonlíthatók az elmúlt évben elért pontszámokkal. Négy fő szempontot elemeznek: figyelembe veszik a biztonságot, az ergonómiát és kezelhetőséget, az említett, károsanyagokra vonatkozó tanúsítványt, valamint a tisztíthatóságot és összeszerelési minőséget.

Ezeket egy ötös skálán értékelik, majd súlyozva átlagolják a kapott eredményt. A pontszámok a német iskolarendszert tükrözi: az egyes a legjobb, az ötös a bukás.

Ennek fényében érdemes az alábbi táblázatokat áttekinteni.

Ebben a 0-13 kilogrammosoknak szánt kategóriában két termék is megbukott. A Casualplay Sono Fix  és a Simple Parenting Doona (Isofix aljzattal vagy anélkül) egyaránt a nem egészséges anyagösszetételnek köszönhette az elégtelen minősítést; egyébként erős átlagos teljesítményre voltak képesek.

A legfeljebb négyéveseknek szánt, 0-18 kilogrammos méretosztályban is volt egy bukás: a Hauck Varioguard károsanyag-tartalma sem volt az igazi, de a fő baj a biztonsággal volt: frontális ütközésnél leválhat az alapjáról az ülés, a csecsemőket pedig egyszerűen nem lehet rendesen bekötni.

A nagyobbaknak (9-36, illetve 15-36 kg) szánt ülésekkel nincs különösebb gond, ugyanakkor az idén piacra dobott újdonságok egyike sem kapott kiváló minősítést.
 
Érdekes megfigyelés, hogy miközben az Isofix elvileg nemzetközi szabvány, a kivitelezésben annyi eltérés lehetséges, hogy akadnak olyan autó/gyerekülés párosítások, amelynél egyszerűen nem passzoltak össze a szerelvények.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.