Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten

ADAC felmérés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.29. 18.00

A német autóklub éves tesztjén többségében tisztességgel helyt álltak a gyermekülések, minden hatodik ülést azonban jobb visszatenni a polcra.

A német autóklub, az ADAC régóta vizsgálja a piacon újonnan megjelent gyermekülések teljesítményét, ám a károsanyag-tartalmat csak 2011 óta, ezért a korábbi eredmények nem összehasonlíthatók az elmúlt évben elért pontszámokkal. Négy fő szempontot elemeznek: figyelembe veszik a biztonságot, az ergonómiát és kezelhetőséget, az említett, károsanyagokra vonatkozó tanúsítványt, valamint a tisztíthatóságot és összeszerelési minőséget.

Ezeket egy ötös skálán értékelik, majd súlyozva átlagolják a kapott eredményt. A pontszámok a német iskolarendszert tükrözi: az egyes a legjobb, az ötös a bukás.

Ennek fényében érdemes az alábbi táblázatokat áttekinteni.

Ebben a 0-13 kilogrammosoknak szánt kategóriában két termék is megbukott. A Casualplay Sono Fix  és a Simple Parenting Doona (Isofix aljzattal vagy anélkül) egyaránt a nem egészséges anyagösszetételnek köszönhette az elégtelen minősítést; egyébként erős átlagos teljesítményre voltak képesek.

A legfeljebb négyéveseknek szánt, 0-18 kilogrammos méretosztályban is volt egy bukás: a Hauck Varioguard károsanyag-tartalma sem volt az igazi, de a fő baj a biztonsággal volt: frontális ütközésnél leválhat az alapjáról az ülés, a csecsemőket pedig egyszerűen nem lehet rendesen bekötni.

A nagyobbaknak (9-36, illetve 15-36 kg) szánt ülésekkel nincs különösebb gond, ugyanakkor az idén piacra dobott újdonságok egyike sem kapott kiváló minősítést.
 
Érdekes megfigyelés, hogy miközben az Isofix elvileg nemzetközi szabvány, a kivitelezésben annyi eltérés lehetséges, hogy akadnak olyan autó/gyerekülés párosítások, amelynél egyszerűen nem passzoltak össze a szerelvények.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.