Végre hivatalos: jöhet a Lamborghini terepjáró

2018-tól kapható az Urus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.28. 10.00

Eddig vacillált a Lamborghini, most viszont hivatalosan is kimondták: három év múlva érkezik első luxus-szabadidőjárművük.

Több százmillió eurós beruházással új raktárakat, új gyártósort épít, 500 embert vesz fel, és kibővíti kutató-fejlesztő központját a Lamborghini, mindezt azért, hogy végre elkészülhessen a márka első szabadidőjárműve.

Az új modell, akárcsak a Huracán és Aventador szupersportkocsik, a Lamborghini szülőföldjén, Sant’Agata Bolognesében készül majd; végleg cáfolták tehát az esetleges szlovákiai gyártásról szóló pletykákat. További részletek egyelőre nem állnak rendelkezésre, így abban sem lehetünk teljességgel biztosak (bár azért fogadni nem mernénk ellene), hogy megtartják a három évvel ezelőtt bemutatott Urus tanulmányautó nevét, vagy akár formavilágát.

Az egykori tanulmány egy-egy centi híján öt méter hosszú és kettő széles volt, magassága a műfajban kifejezetten csekélynek számító 166 cm. A 600 lóerősre méretezett koncepciót a kategória legtakarékosabbjának szánta a Lamborghini; azóta azonban egyre nagyobb teret nyer a hálózatról töltheti hibrid technológia, ami azt jelenti, hogy hagyományos, tisztán belsőégésű erőforrással ez a célkitűzés aligha teljesíthető.

Sebaj: a márka tavaly ősszel bemutatta hibrid GT-tanulmányát. Az Asterion 610 lóerős benzinmotorja mellé három darab, összesen 300 LE-re képes villanymotor társult; ebből egy a hátsó kerekeket hajtó V10-zel működik együtt, míg a másik kettő az első kerekeket hajtja. Utóbbiak önmagukban is képesek működni. A prototípus átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,1 liter/100 km, 3,0 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 320 km/óra. Ehhez hasonló paraméterekkel a leendő szuper-SUV is komoly sikerekre számíthatna.

A Lamborghini szabadidőjárművet nem, de terepjárót már gyártott: az 1986-tól 1992-ig futó LM 002 a Countach 450 lóerős, V12-es blokkjával a legkevésbé sem volt takarékos, ellenben 210 km/órára volt képes, amely teherautónyi abroncsain maga volt az istenkísértés.

Kommentek

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

Forma-1: Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

F1: Visszatér a Francia Nagydíj?

Úgy tűnik, egy évtized kimaradás után 2018-tól újra szerepel majd Franciaország a Forma-1-es világbajnokságban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.