Végre hivatalos: jöhet a Lamborghini terepjáró

2018-tól kapható az Urus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.28. 10.00

Eddig vacillált a Lamborghini, most viszont hivatalosan is kimondták: három év múlva érkezik első luxus-szabadidőjárművük.

Több százmillió eurós beruházással új raktárakat, új gyártósort épít, 500 embert vesz fel, és kibővíti kutató-fejlesztő központját a Lamborghini, mindezt azért, hogy végre elkészülhessen a márka első szabadidőjárműve.

Az új modell, akárcsak a Huracán és Aventador szupersportkocsik, a Lamborghini szülőföldjén, Sant’Agata Bolognesében készül majd; végleg cáfolták tehát az esetleges szlovákiai gyártásról szóló pletykákat. További részletek egyelőre nem állnak rendelkezésre, így abban sem lehetünk teljességgel biztosak (bár azért fogadni nem mernénk ellene), hogy megtartják a három évvel ezelőtt bemutatott Urus tanulmányautó nevét, vagy akár formavilágát.

Az egykori tanulmány egy-egy centi híján öt méter hosszú és kettő széles volt, magassága a műfajban kifejezetten csekélynek számító 166 cm. A 600 lóerősre méretezett koncepciót a kategória legtakarékosabbjának szánta a Lamborghini; azóta azonban egyre nagyobb teret nyer a hálózatról töltheti hibrid technológia, ami azt jelenti, hogy hagyományos, tisztán belsőégésű erőforrással ez a célkitűzés aligha teljesíthető.

Sebaj: a márka tavaly ősszel bemutatta hibrid GT-tanulmányát. Az Asterion 610 lóerős benzinmotorja mellé három darab, összesen 300 LE-re képes villanymotor társult; ebből egy a hátsó kerekeket hajtó V10-zel működik együtt, míg a másik kettő az első kerekeket hajtja. Utóbbiak önmagukban is képesek működni. A prototípus átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,1 liter/100 km, 3,0 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 320 km/óra. Ehhez hasonló paraméterekkel a leendő szuper-SUV is komoly sikerekre számíthatna.

A Lamborghini szabadidőjárművet nem, de terepjárót már gyártott: az 1986-tól 1992-ig futó LM 002 a Countach 450 lóerős, V12-es blokkjával a legkevésbé sem volt takarékos, ellenben 210 km/órára volt képes, amely teherautónyi abroncsain maga volt az istenkísértés.

Kommentek

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.