Mi értelme van egy nagyméretű, sportos szabadidőjárműnek? Értelme semmi, de piaca annál inkább, különben nem született volna meg a Mercedes ML 63 AMG, a Porsche Cayenne Turbo S, vagy BMW X5 M. Jelenleg a büszke német gépek uralják a szűk, de annál nagyobb presztízsű szegmenst, ám ennek hamarosan vége szakadhat: a hírek szerint a Jeep egyenesen a világ legerősebb szedánjából venné kölcsön új csúcsmodelljének erőforrását.

A Grand Cherokee jelenleg is rendelkezik sportos kiadással: az SRT modellváltozat (nyitóképünkön) 6,4 literes nyolchengerese 630 Nm-t tol a négy kerékre, legnagyobb teljesítménye 630 LE. Ez az autó öt másodperc körül gyorsul százra, ami érezhetően kevesebb, mint amire a fent említett stuttgarti (550 LE, 700 Nm, 4,3 mp, illetve 570 LE, 800 Nm, 4,1 mp) és müncheni (575 LE, 750 Nm, 4,2 mp) gépek képesek.

A hátrányt ledolgozandó a hírek szerint a Jeep vezetősége radikális lépésre szánta el magát, és azon gondolkodnak, hogy beépítik a Dodge Charger és Challenger modellek csúcskivitelének 6,2 literes, 707 lóerős motorját, ami a világ legerősebb szedánjában ilyesmi mutatványokra képes:

A Jeep gyárthatja a világ legerősebb SUV-ját 1

A Hellcat V8 egyetlen problémája, hogy eddig nem párosították még összkerékhajtással, de alighanem így is pazarul teljesít majd, és jó eséllyel képes lesz legyorsulni a német bagázst.

A történetben egyelőre rengeteg a ha és a talán, így nem is ragozzuk tovább: állítólag 2017-re számíthatunk az egyelőre Trackhawk néven emlegetett csúcsmodellre.

Aki addig sem bírja ki 700 lóerőnél gyengébb Grand Cherokee-val, annak javasoljuk az alábbi képeken látható Geiger-átépítést: a tuningműhely új dugattyúkat épített be a 6.4 V8-as blokkba, módosította a vezérlést, és egy öblös kompresszort akasztott a szívórendszerre. Így 718 lóerőt és 776 Nm nyomatékot kaptak, ami 3,9 másodperces gyorsulást és 295 km/óra végsebességet engedélyez – ugye hogy nincs semmi értelme?