Vége a találgatásoknak: itt a Škoda Superb kombi

660 literes csomagtartóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.26. 06.00

Vége a találgatásoknak: a szeptemberi világpremier előtt megmutatta magát, és elárulta legfontosabb adatát a Škoda óriáskombija.

Elődje a maga 633 literes csomagtartójával igazi feneketlen bendőjű behemótnak számított a maga kategóriájában, de az új Superb kombi még azon is túltett: hatalmas puttonya 27 literrel tágasabb üreget rejt, ha pedig lehajtjuk a hátsó üléseket, 1950 literes tánctermet kapunk.

Erre persze lehetett számítani, inkább presztízs-, mint praktikus okok miatt, hiszen a gigantikus belső tér a Superb egyik fő ütőkártyája. A másik a remek ár-érték arány; ezzel kapcsolatban majd szeptemberben, a világpremier és az azzal egy időben meginduló forgalmazás időpontjában tudunk pontosan nyilatkozni, bár borítékolható, hogy ismét több mint versenyképes áron kínálják majd a hatalmas kombit.

A harmadik adu, amivel az előd még nem igazán büszkélkedhetett: a remek megjelenés. Míg a második generációs Superb kissé kimért volt, a harmadik kiadás már sportos és elegáns, és ez a kombira is érvényes. Az elkeskenyedő oldalsó ablakfelület, az összehúzott hátsó lámpatestek, a dinamikus hátsó lökhárító fenntartások nélkül vonzóvá teszik az autót; az eddigi, gömbölyített far szögletesebb kialakításnak adta át a helyét.

Nem csak szebb, de nagyobb is elődjénél a Superb kombi, bár a pontos karosszériahosszt egyelőre nem árulja el a gyár. Ahogy a szedánnál, 80 mm-rel nőtt a tengelytáv (2841 mm), a nyomtáv is nagyobb, ami együtt jár a megnövelt szélességgel: elöl 39, hátul 70 mm-rel több hely jut a könyököknek. Az első és hátsó fejtér, valamint a hátsó lábtér a kategória legjobbja; utóbbi (157 mm) kétszer akkora, mint a legközelebbi vetélytárs értéke.

A Superb kombi felszereltsége és motorizáltsága megegyezik a szedánéval; ez értékes biztonsági és kényelmi tételeket jelent, a fedélzeti internet-szolgáltatástól kezdve az adaptív futóműig. A szedánról itt és itt olvashattok részletesen.

Ennél nagyobb autót nem épített még a Škoda! Illetve…

Skoda Superb 4000 V8 (1939-1940)

Škoda Superb 4000 V8 (1939-1940)


A Superb kombinál nem gyártott még nagyobb személyautót a VW-féle Škoda; ezt úgy is ki merjük jelenteni, hogy pontos adatokkal nem rendelkezünk. Persze a hőskorban léteztek méretesebb típusai a márkának. Itt nem csak a Škoda L és 6 ST 6L teherautókra (5,7-7,0 méter) gondolunk a múlt század harmincas éveiből. Az eredeti Superb (1934-39) típustól függően 4,8-5,5 méteres volt; a II. világháború kezdetén, egyetlen évig gyártott, 4.0 V8-as csúcsmodell elejétől a végéig 5,7 méteren húzódott. Az 1948-53 között épített Škoda VOS-L hossza ugyancsak 5,7 méter, tengelytávja 3,2 méter volt, 5,2 literes motorja 118 lóerőt teljesített.

Kommentek

  • apaarpi

    Egészen pofás lett, a segge még a sedannál is jobb.
    Valószínűleg még komolyabban kell vele számolni az európai piacon a középkategóriás ellenfeleknek, mint a kicsit csúnyácska előddel.

  • Vérmacy

    Hátulról egy Audi, ami nem lenne baj, ha legalább kívánatos lenne…

  • hova

    A sedán is jellegtelen, ez sem jobb.

  • mtbe

    Hátulról tényleg A4-es, amúgy eléggé egyben van, az elődnél sokkal jobb.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.