Elődje a maga 633 literes csomagtartójával igazi feneketlen bendőjű behemótnak számított a maga kategóriájában, de az új Superb kombi még azon is túltett: hatalmas puttonya 27 literrel tágasabb üreget rejt, ha pedig lehajtjuk a hátsó üléseket, 1950 literes tánctermet kapunk.

Erre persze lehetett számítani, inkább presztízs-, mint praktikus okok miatt, hiszen a gigantikus belső tér a Superb egyik fő ütőkártyája. A másik a remek ár-érték arány; ezzel kapcsolatban majd szeptemberben, a világpremier és az azzal egy időben meginduló forgalmazás időpontjában tudunk pontosan nyilatkozni, bár borítékolható, hogy ismét több mint versenyképes áron kínálják majd a hatalmas kombit.

A harmadik adu, amivel az előd még nem igazán büszkélkedhetett: a remek megjelenés. Míg a második generációs Superb kissé kimért volt, a harmadik kiadás már sportos és elegáns, és ez a kombira is érvényes. Az elkeskenyedő oldalsó ablakfelület, az összehúzott hátsó lámpatestek, a dinamikus hátsó lökhárító fenntartások nélkül vonzóvá teszik az autót; az eddigi, gömbölyített far szögletesebb kialakításnak adta át a helyét.

Nem csak szebb, de nagyobb is elődjénél a Superb kombi, bár a pontos karosszériahosszt egyelőre nem árulja el a gyár. Ahogy a szedánnál, 80 mm-rel nőtt a tengelytáv (2841 mm), a nyomtáv is nagyobb, ami együtt jár a megnövelt szélességgel: elöl 39, hátul 70 mm-rel több hely jut a könyököknek. Az első és hátsó fejtér, valamint a hátsó lábtér a kategória legjobbja; utóbbi (157 mm) kétszer akkora, mint a legközelebbi vetélytárs értéke.

A Superb kombi felszereltsége és motorizáltsága megegyezik a szedánéval; ez értékes biztonsági és kényelmi tételeket jelent, a fedélzeti internet-szolgáltatástól kezdve az adaptív futóműig. A szedánról itt és itt olvashattok részletesen.

További képek a galériában

Ennél nagyobb autót nem épített még a Škoda! Illetve…

Skoda Superb 4000 V8 (1939-1940)

Škoda Superb 4000 V8 (1939-1940)


A Superb kombinál nem gyártott még nagyobb személyautót a VW-féle Škoda; ezt úgy is ki merjük jelenteni, hogy pontos adatokkal nem rendelkezünk. Persze a hőskorban léteztek méretesebb típusai a márkának. Itt nem csak a Škoda L és 6 ST 6L teherautókra (5,7-7,0 méter) gondolunk a múlt század harmincas éveiből. Az eredeti Superb (1934-39) típustól függően 4,8-5,5 méteres volt; a II. világháború kezdetén, egyetlen évig gyártott, 4.0 V8-as csúcsmodell elejétől a végéig 5,7 méteren húzódott. Az 1948-53 között épített Škoda VOS-L hossza ugyancsak 5,7 méter, tengelytávja 3,2 méter volt, 5,2 literes motorja 118 lóerőt teljesített.