Vége a találgatásoknak: itt a Škoda Superb kombi

660 literes csomagtartóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.26. 06.00

Vége a találgatásoknak: a szeptemberi világpremier előtt megmutatta magát, és elárulta legfontosabb adatát a Škoda óriáskombija.

Elődje a maga 633 literes csomagtartójával igazi feneketlen bendőjű behemótnak számított a maga kategóriájában, de az új Superb kombi még azon is túltett: hatalmas puttonya 27 literrel tágasabb üreget rejt, ha pedig lehajtjuk a hátsó üléseket, 1950 literes tánctermet kapunk.

Erre persze lehetett számítani, inkább presztízs-, mint praktikus okok miatt, hiszen a gigantikus belső tér a Superb egyik fő ütőkártyája. A másik a remek ár-érték arány; ezzel kapcsolatban majd szeptemberben, a világpremier és az azzal egy időben meginduló forgalmazás időpontjában tudunk pontosan nyilatkozni, bár borítékolható, hogy ismét több mint versenyképes áron kínálják majd a hatalmas kombit.

A harmadik adu, amivel az előd még nem igazán büszkélkedhetett: a remek megjelenés. Míg a második generációs Superb kissé kimért volt, a harmadik kiadás már sportos és elegáns, és ez a kombira is érvényes. Az elkeskenyedő oldalsó ablakfelület, az összehúzott hátsó lámpatestek, a dinamikus hátsó lökhárító fenntartások nélkül vonzóvá teszik az autót; az eddigi, gömbölyített far szögletesebb kialakításnak adta át a helyét.

Nem csak szebb, de nagyobb is elődjénél a Superb kombi, bár a pontos karosszériahosszt egyelőre nem árulja el a gyár. Ahogy a szedánnál, 80 mm-rel nőtt a tengelytáv (2841 mm), a nyomtáv is nagyobb, ami együtt jár a megnövelt szélességgel: elöl 39, hátul 70 mm-rel több hely jut a könyököknek. Az első és hátsó fejtér, valamint a hátsó lábtér a kategória legjobbja; utóbbi (157 mm) kétszer akkora, mint a legközelebbi vetélytárs értéke.

A Superb kombi felszereltsége és motorizáltsága megegyezik a szedánéval; ez értékes biztonsági és kényelmi tételeket jelent, a fedélzeti internet-szolgáltatástól kezdve az adaptív futóműig. A szedánról itt és itt olvashattok részletesen.

Ennél nagyobb autót nem épített még a Škoda! Illetve…

Skoda Superb 4000 V8 (1939-1940)

Škoda Superb 4000 V8 (1939-1940)


A Superb kombinál nem gyártott még nagyobb személyautót a VW-féle Škoda; ezt úgy is ki merjük jelenteni, hogy pontos adatokkal nem rendelkezünk. Persze a hőskorban léteztek méretesebb típusai a márkának. Itt nem csak a Škoda L és 6 ST 6L teherautókra (5,7-7,0 méter) gondolunk a múlt század harmincas éveiből. Az eredeti Superb (1934-39) típustól függően 4,8-5,5 méteres volt; a II. világháború kezdetén, egyetlen évig gyártott, 4.0 V8-as csúcsmodell elejétől a végéig 5,7 méteren húzódott. Az 1948-53 között épített Škoda VOS-L hossza ugyancsak 5,7 méter, tengelytávja 3,2 méter volt, 5,2 literes motorja 118 lóerőt teljesített.

Kommentek

  • apaarpi

    Egészen pofás lett, a segge még a sedannál is jobb.
    Valószínűleg még komolyabban kell vele számolni az európai piacon a középkategóriás ellenfeleknek, mint a kicsit csúnyácska előddel.

  • Vérmacy

    Hátulról egy Audi, ami nem lenne baj, ha legalább kívánatos lenne…

  • hova

    A sedán is jellegtelen, ez sem jobb.

  • mtbe

    Hátulról tényleg A4-es, amúgy eléggé egyben van, az elődnél sokkal jobb.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.