Vége a találgatásoknak: itt a Škoda Superb kombi

660 literes csomagtartóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.26. 06.00

Vége a találgatásoknak: a szeptemberi világpremier előtt megmutatta magát, és elárulta legfontosabb adatát a Škoda óriáskombija.

Elődje a maga 633 literes csomagtartójával igazi feneketlen bendőjű behemótnak számított a maga kategóriájában, de az új Superb kombi még azon is túltett: hatalmas puttonya 27 literrel tágasabb üreget rejt, ha pedig lehajtjuk a hátsó üléseket, 1950 literes tánctermet kapunk.

Erre persze lehetett számítani, inkább presztízs-, mint praktikus okok miatt, hiszen a gigantikus belső tér a Superb egyik fő ütőkártyája. A másik a remek ár-érték arány; ezzel kapcsolatban majd szeptemberben, a világpremier és az azzal egy időben meginduló forgalmazás időpontjában tudunk pontosan nyilatkozni, bár borítékolható, hogy ismét több mint versenyképes áron kínálják majd a hatalmas kombit.

A harmadik adu, amivel az előd még nem igazán büszkélkedhetett: a remek megjelenés. Míg a második generációs Superb kissé kimért volt, a harmadik kiadás már sportos és elegáns, és ez a kombira is érvényes. Az elkeskenyedő oldalsó ablakfelület, az összehúzott hátsó lámpatestek, a dinamikus hátsó lökhárító fenntartások nélkül vonzóvá teszik az autót; az eddigi, gömbölyített far szögletesebb kialakításnak adta át a helyét.

Nem csak szebb, de nagyobb is elődjénél a Superb kombi, bár a pontos karosszériahosszt egyelőre nem árulja el a gyár. Ahogy a szedánnál, 80 mm-rel nőtt a tengelytáv (2841 mm), a nyomtáv is nagyobb, ami együtt jár a megnövelt szélességgel: elöl 39, hátul 70 mm-rel több hely jut a könyököknek. Az első és hátsó fejtér, valamint a hátsó lábtér a kategória legjobbja; utóbbi (157 mm) kétszer akkora, mint a legközelebbi vetélytárs értéke.

A Superb kombi felszereltsége és motorizáltsága megegyezik a szedánéval; ez értékes biztonsági és kényelmi tételeket jelent, a fedélzeti internet-szolgáltatástól kezdve az adaptív futóműig. A szedánról itt és itt olvashattok részletesen.

Ennél nagyobb autót nem épített még a Škoda! Illetve…

Skoda Superb 4000 V8 (1939-1940)

Škoda Superb 4000 V8 (1939-1940)


A Superb kombinál nem gyártott még nagyobb személyautót a VW-féle Škoda; ezt úgy is ki merjük jelenteni, hogy pontos adatokkal nem rendelkezünk. Persze a hőskorban léteztek méretesebb típusai a márkának. Itt nem csak a Škoda L és 6 ST 6L teherautókra (5,7-7,0 méter) gondolunk a múlt század harmincas éveiből. Az eredeti Superb (1934-39) típustól függően 4,8-5,5 méteres volt; a II. világháború kezdetén, egyetlen évig gyártott, 4.0 V8-as csúcsmodell elejétől a végéig 5,7 méteren húzódott. Az 1948-53 között épített Škoda VOS-L hossza ugyancsak 5,7 méter, tengelytávja 3,2 méter volt, 5,2 literes motorja 118 lóerőt teljesített.

Kommentek

  • apaarpi

    Egészen pofás lett, a segge még a sedannál is jobb.
    Valószínűleg még komolyabban kell vele számolni az európai piacon a középkategóriás ellenfeleknek, mint a kicsit csúnyácska előddel.

  • Vérmacy

    Hátulról egy Audi, ami nem lenne baj, ha legalább kívánatos lenne…

  • hova

    A sedán is jellegtelen, ez sem jobb.

  • mtbe

    Hátulról tényleg A4-es, amúgy eléggé egyben van, az elődnél sokkal jobb.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.