Ezt tudja majd a következő Audi A8

Önjáró, hipertakarékos luxusautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.26. 18.30

Friss formavilágánál csak technológiai tartalma lesz érdekfeszítőbb az Audi új zászlóshajójának.

Két év múlva érkezik az Audi A8 utódja. A gyár betekintést engedett azokba a technológiákba, amelyeket az új csúcsmodell fedélzetén készül bevezetni.

Formailag az Audi Prologue (képeinken) által felvázolt iránnyal számolhatunk: még szélesebb orr, arányaiban még hangsúlyosabb hűtőmaszk határozza meg a márka friss arculatát. Ami izgalmasabb, hogy az ebben fellelhető szolgáltatások is megjelennek majd a kocsiban.

Mindenekelőtt az autonóm üzemeltethetőség: hosszú- és rövidtávú radarok, lézeres érzékelők és nagyfelbontású kamerák felügyelik a jármű környezetét; 60 km/óra sebességig akár sűrű városi forgalomban is képes lesz haladni a nagy Audi.

A kijelzőtechnológiában is újít az Audi; a mobiltelefonokból ismert szerves LED (OLED) monitorokra számíthatunk, amelyek segítségével megvalósul a fedélzeti funkciók – a klímaberendezés, a mobiltelefon, az audiorendszer – kézmozdulatokkal történő vezérlése. Ezzel párhuzamosan radikálisan csökkenthető a fizikai kezelőszervek mennyisége.

Ami a hajtásláncokat illeti, az Audi elkezdi széles körben alkalmazni elektromos kompresszorát, amelyet több tanulmányában is láthattunk már, és amely a turbólyuk kiküszöbölésével biztosít harmonikus, robbanékony menetdinamikát.

Az új generációs Audi A8 a konszern új MLB padlólemezén nyugszik majd, ami mintegy 200 kilogrammos tömegcsökkentést és új, illetve átdolgozott motorokat jelent. Az ugyanerre a platformra épülő Q7-nél megismert konnektoros hibrid hajtásláncról sem kell lemondanunk.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.