Két év múlva érkezik az Audi A8 utódja. A gyár betekintést engedett azokba a technológiákba, amelyeket az új csúcsmodell fedélzetén készül bevezetni.

Formailag az Audi Prologue (képeinken) által felvázolt iránnyal számolhatunk: még szélesebb orr, arányaiban még hangsúlyosabb hűtőmaszk határozza meg a márka friss arculatát. Ami izgalmasabb, hogy az ebben fellelhető szolgáltatások is megjelennek majd a kocsiban.

Mindenekelőtt az autonóm üzemeltethetőség: hosszú- és rövidtávú radarok, lézeres érzékelők és nagyfelbontású kamerák felügyelik a jármű környezetét; 60 km/óra sebességig akár sűrű városi forgalomban is képes lesz haladni a nagy Audi.

A kijelzőtechnológiában is újít az Audi; a mobiltelefonokból ismert szerves LED (OLED) monitorokra számíthatunk, amelyek segítségével megvalósul a fedélzeti funkciók – a klímaberendezés, a mobiltelefon, az audiorendszer – kézmozdulatokkal történő vezérlése. Ezzel párhuzamosan radikálisan csökkenthető a fizikai kezelőszervek mennyisége.

Ami a hajtásláncokat illeti, az Audi elkezdi széles körben alkalmazni elektromos kompresszorát, amelyet több tanulmányában is láthattunk már, és amely a turbólyuk kiküszöbölésével biztosít harmonikus, robbanékony menetdinamikát.

Az új generációs Audi A8 a konszern új MLB padlólemezén nyugszik majd, ami mintegy 200 kilogrammos tömegcsökkentést és új, illetve átdolgozott motorokat jelent. Az ugyanerre a platformra épülő Q7-nél megismert konnektoros hibrid hajtásláncról sem kell lemondanunk.