Ezt tudja majd a következő Audi A8

Önjáró, hipertakarékos luxusautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.26. 18.30

Friss formavilágánál csak technológiai tartalma lesz érdekfeszítőbb az Audi új zászlóshajójának.

Két év múlva érkezik az Audi A8 utódja. A gyár betekintést engedett azokba a technológiákba, amelyeket az új csúcsmodell fedélzetén készül bevezetni.

Formailag az Audi Prologue (képeinken) által felvázolt iránnyal számolhatunk: még szélesebb orr, arányaiban még hangsúlyosabb hűtőmaszk határozza meg a márka friss arculatát. Ami izgalmasabb, hogy az ebben fellelhető szolgáltatások is megjelennek majd a kocsiban.

Mindenekelőtt az autonóm üzemeltethetőség: hosszú- és rövidtávú radarok, lézeres érzékelők és nagyfelbontású kamerák felügyelik a jármű környezetét; 60 km/óra sebességig akár sűrű városi forgalomban is képes lesz haladni a nagy Audi.

A kijelzőtechnológiában is újít az Audi; a mobiltelefonokból ismert szerves LED (OLED) monitorokra számíthatunk, amelyek segítségével megvalósul a fedélzeti funkciók – a klímaberendezés, a mobiltelefon, az audiorendszer – kézmozdulatokkal történő vezérlése. Ezzel párhuzamosan radikálisan csökkenthető a fizikai kezelőszervek mennyisége.

Ami a hajtásláncokat illeti, az Audi elkezdi széles körben alkalmazni elektromos kompresszorát, amelyet több tanulmányában is láthattunk már, és amely a turbólyuk kiküszöbölésével biztosít harmonikus, robbanékony menetdinamikát.

Az új generációs Audi A8 a konszern új MLB padlólemezén nyugszik majd, ami mintegy 200 kilogrammos tömegcsökkentést és új, illetve átdolgozott motorokat jelent. Az ugyanerre a platformra épülő Q7-nél megismert konnektoros hibrid hajtásláncról sem kell lemondanunk.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.