Ezt tudja majd a következő Audi A8

Önjáró, hipertakarékos luxusautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.26. 18.30

Friss formavilágánál csak technológiai tartalma lesz érdekfeszítőbb az Audi új zászlóshajójának.

Két év múlva érkezik az Audi A8 utódja. A gyár betekintést engedett azokba a technológiákba, amelyeket az új csúcsmodell fedélzetén készül bevezetni.

Formailag az Audi Prologue (képeinken) által felvázolt iránnyal számolhatunk: még szélesebb orr, arányaiban még hangsúlyosabb hűtőmaszk határozza meg a márka friss arculatát. Ami izgalmasabb, hogy az ebben fellelhető szolgáltatások is megjelennek majd a kocsiban.

Mindenekelőtt az autonóm üzemeltethetőség: hosszú- és rövidtávú radarok, lézeres érzékelők és nagyfelbontású kamerák felügyelik a jármű környezetét; 60 km/óra sebességig akár sűrű városi forgalomban is képes lesz haladni a nagy Audi.

A kijelzőtechnológiában is újít az Audi; a mobiltelefonokból ismert szerves LED (OLED) monitorokra számíthatunk, amelyek segítségével megvalósul a fedélzeti funkciók – a klímaberendezés, a mobiltelefon, az audiorendszer – kézmozdulatokkal történő vezérlése. Ezzel párhuzamosan radikálisan csökkenthető a fizikai kezelőszervek mennyisége.

Ami a hajtásláncokat illeti, az Audi elkezdi széles körben alkalmazni elektromos kompresszorát, amelyet több tanulmányában is láthattunk már, és amely a turbólyuk kiküszöbölésével biztosít harmonikus, robbanékony menetdinamikát.

Az új generációs Audi A8 a konszern új MLB padlólemezén nyugszik majd, ami mintegy 200 kilogrammos tömegcsökkentést és új, illetve átdolgozott motorokat jelent. Az ugyanerre a platformra épülő Q7-nél megismert konnektoros hibrid hajtásláncról sem kell lemondanunk.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.