A sanghaji szórakoztatóelektronikai szakkiállításon (CES) mutatta be önjáró elektromos tanulmányát az Audi.


A demóautó alapját az R8 e-tron alaposan tökéletesített változata adja: a mérnökök az első generációhoz képest több mint megkétszerezték a hatótávolságot (210 helyett 450 km), negyedével növelték a teljesítményt (380 LE helyett 456 LE), duplájára növelték a kifejezetten ide kifejlesztett akkumulátorok kapacitását (49 helyett 92 kWh), és egy sor további ponton tökéletesítették a technológiát.

Az új generációs R8 e-tron elsősorban guruló laboratórium, amelyet kizárólag külön rendelésre épít a gyár. A most bemutatott, autonóm technológiákról azonban egyelőre le kell mondania a tisztelt ügyfélnek; az első ilyen rendszerek a következő két évben kerülhetnek piaci forgalomba.

A korábban már többször is sikerrel vizsgázott, önjáró rendszerek teljes arzenálját beépítették az elektromos szupersportkocsiba, új generációs lézeres pásztázó rendszerektől kezdve a kamera és radar alapú érzékelőkig, amelyek segítségével a vezetésért felelős alrendszerek teljes képet kaphatnak az autó környezetéről.