A dízel, ami lenyomja a BMW M3-ast

440 lóerős 335d xDrive

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 08.00

Négy másodperc alatt ugrik százra, és háromszázig meg sem áll ez a szlovák eredetű dízel 3-as. Lenyűgöző.

Nomen est omen: ha egy céget Profi Tuningnak hívnak, kutya kötelességük olyasvalamit letenni az asztalra, amitől leesik az ember álla. Mint most.

Egyetlen bővített mondatra elegendő csupán az az adatmennyiség, amelyet a Profi Tuning által átépített BMW 335 xDrive-ról tudni lehet. A tripla turbós szörnyeteg a gyári állapotában 313 lóerős, maximális forgatónyomatéka 630 Nm, ami 4,8 másodperc alatt repíti százra az 1,7 tonnás gépkocsit.

Ez a menetdinamika önmagában is tiszteletre méltó volna, a szlovákiai Profi Tuning szerint azonban nem dízel az, ami nem alázza porrá a prémium autóipar legikonikusabb teremtményeit. Ezért átprogramozták a motorvezérlést, nagyteljesítményű köztes töltőlevegő-hűtőt építettek be, és új kipufogót akasztottak az egészre. Munkájuk nyomán az összkerékhajtású szedán teljesítménye 440 lóerőre nőtt, maximális forgatónyomatéka 800 Nm.

Ezzel a százas sprint ideje 4,0 másodpercre csökken, ami azt jelenti, hogy a visszafogott megjelenésű, négyajtós dízel fürgébb, mint a BMW M3 (4,3 mp) vagy az Audi RS4 (4,7 mp), és lépést tart az 510 lóerős Mercedes C63 AMG S-sel (4,0 mp). Persze pont ez az utólagos motortuning lényege, ezért nagyon nem lepődtünk meg az eredményen, mégis: az alábbi videót elnézve nehéz elhinni, hogy dízelről van szó.

Kommentek

  • v_szili

    A 35d motor nem tripla, hanem duplaturbós…

    Ezt a tuningolt motort/hajtásláncot kb. 1 óra alatt kukára lehet vágni, mert ennyit tartósan csak átépítve bír el.

  • Guevara

    Van a BMW kínálatában 3 turbós dízel, valószínűleg azt reszelgették meg a fijúk, az egyébként alapból 381 lóerős.

  • Barca

    Kitiltanám ezeket a rákkeltő szarokat egy életre a városból, menjen vele a hajó meg kombájn, de ilyet autóba rakni… A kedves mérnökökkel szagoltatnám, hogy minél előbb másvilágról próbáljanak ilyen szarokat az emberekre szabadítani, az meg egyenesen rémes, hogy európa nyammog a dízel imádatban, mert 1 literrel kevesebbet fogyaszt, aztán lehet menni vele a tódogondózóba és ragyogó szemekkel nézni 7,5 helyett 6,5 fogyasztást és imádkozni, hogy a befecskendező, turbó, lendkerék ne adja fel amíg el nem adja az ember, mert akkor egy dekát nem spórolt az ütemanyaggal…

  • crazykid83

    Barca: Abban igazad van, hogy a dízel + város nem jó párosítás. De ezt a részecskeszűrőkkel elég jól kompenzálják. Nálunk inkább a kiszerelt vagy még a nélkül használatos dízelekkel van baj. Igaz problémás a szűrt is. DE, arról ne feledkezz meg, hogy a mai közvetlen benzinbefecskendezős motorok miniatűr koromkibocsájtása a többszöröse mint egy szűrt dízelének!!! (Alant találsz linket.)
    Egyébként a németek nem is az alapján határozzák meg hogy ki kap zöld matricát, hogy milyen az euro besorolása a motornak, hanem hogy mennyi szilárd részecske hagyja el a kipufogót. Ezért ott csak DPF-el szerelt (akár utolagos) autókkal mehetnek be a nagyvárosokba illetve minden benzines ami már legalább katalizátoros. Gyakorlatilag a szabályozás csak a dízeleket érinti. Viszont újabban, felvetődött a kérdés, hogy a modern benzineseknél is ellenőrizni kéne ezt a szintet mivel a mérések azt mutatják, hogy igen magas.
    Szóval a “rákkeltő” már nem csak a dízelekre érvényes…
    Amúgy nekem tsi motoros autóm van, még mielött dízelbérenceznél.

    http://www.welt.de/motor/article122357438/Das-lange-verkannte-Risiko-der-sparsamen-Benziner.html

  • Iceman.

    A BMW-nek soha nem volt 313Le-s, ‘tri-turbós’ motorja volt viszont bi-turbó N57D30T1 ilyen teljesítmánnyel. A hármasba meg egyáltalán nem szerelték a tripla turbós N57S jelű motort, csak a fenti motort 35d jelzéssel. Szóval a mesterek ebből indultak ki és, hogy ezt gyakorlatilag csak ‘csippel’ csinálták gyorsan előre is vetíti, hogy pár gyorsulásos autóról van szó. Ennyi tartalék nincs egy ilyen motorban.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.