A dízel, ami lenyomja a BMW M3-ast

440 lóerős 335d xDrive

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 08.00

Négy másodperc alatt ugrik százra, és háromszázig meg sem áll ez a szlovák eredetű dízel 3-as. Lenyűgöző.

Nomen est omen: ha egy céget Profi Tuningnak hívnak, kutya kötelességük olyasvalamit letenni az asztalra, amitől leesik az ember álla. Mint most.

Egyetlen bővített mondatra elegendő csupán az az adatmennyiség, amelyet a Profi Tuning által átépített BMW 335 xDrive-ról tudni lehet. A tripla turbós szörnyeteg a gyári állapotában 313 lóerős, maximális forgatónyomatéka 630 Nm, ami 4,8 másodperc alatt repíti százra az 1,7 tonnás gépkocsit.

Ez a menetdinamika önmagában is tiszteletre méltó volna, a szlovákiai Profi Tuning szerint azonban nem dízel az, ami nem alázza porrá a prémium autóipar legikonikusabb teremtményeit. Ezért átprogramozták a motorvezérlést, nagyteljesítményű köztes töltőlevegő-hűtőt építettek be, és új kipufogót akasztottak az egészre. Munkájuk nyomán az összkerékhajtású szedán teljesítménye 440 lóerőre nőtt, maximális forgatónyomatéka 800 Nm.

Ezzel a százas sprint ideje 4,0 másodpercre csökken, ami azt jelenti, hogy a visszafogott megjelenésű, négyajtós dízel fürgébb, mint a BMW M3 (4,3 mp) vagy az Audi RS4 (4,7 mp), és lépést tart az 510 lóerős Mercedes C63 AMG S-sel (4,0 mp). Persze pont ez az utólagos motortuning lényege, ezért nagyon nem lepődtünk meg az eredményen, mégis: az alábbi videót elnézve nehéz elhinni, hogy dízelről van szó.

Kommentek

  • v_szili

    A 35d motor nem tripla, hanem duplaturbós…

    Ezt a tuningolt motort/hajtásláncot kb. 1 óra alatt kukára lehet vágni, mert ennyit tartósan csak átépítve bír el.

  • Guevara

    Van a BMW kínálatában 3 turbós dízel, valószínűleg azt reszelgették meg a fijúk, az egyébként alapból 381 lóerős.

  • Barca

    Kitiltanám ezeket a rákkeltő szarokat egy életre a városból, menjen vele a hajó meg kombájn, de ilyet autóba rakni… A kedves mérnökökkel szagoltatnám, hogy minél előbb másvilágról próbáljanak ilyen szarokat az emberekre szabadítani, az meg egyenesen rémes, hogy európa nyammog a dízel imádatban, mert 1 literrel kevesebbet fogyaszt, aztán lehet menni vele a tódogondózóba és ragyogó szemekkel nézni 7,5 helyett 6,5 fogyasztást és imádkozni, hogy a befecskendező, turbó, lendkerék ne adja fel amíg el nem adja az ember, mert akkor egy dekát nem spórolt az ütemanyaggal…

  • crazykid83

    Barca: Abban igazad van, hogy a dízel + város nem jó párosítás. De ezt a részecskeszűrőkkel elég jól kompenzálják. Nálunk inkább a kiszerelt vagy még a nélkül használatos dízelekkel van baj. Igaz problémás a szűrt is. DE, arról ne feledkezz meg, hogy a mai közvetlen benzinbefecskendezős motorok miniatűr koromkibocsájtása a többszöröse mint egy szűrt dízelének!!! (Alant találsz linket.)
    Egyébként a németek nem is az alapján határozzák meg hogy ki kap zöld matricát, hogy milyen az euro besorolása a motornak, hanem hogy mennyi szilárd részecske hagyja el a kipufogót. Ezért ott csak DPF-el szerelt (akár utolagos) autókkal mehetnek be a nagyvárosokba illetve minden benzines ami már legalább katalizátoros. Gyakorlatilag a szabályozás csak a dízeleket érinti. Viszont újabban, felvetődött a kérdés, hogy a modern benzineseknél is ellenőrizni kéne ezt a szintet mivel a mérések azt mutatják, hogy igen magas.
    Szóval a “rákkeltő” már nem csak a dízelekre érvényes…
    Amúgy nekem tsi motoros autóm van, még mielött dízelbérenceznél.

    http://www.welt.de/motor/article122357438/Das-lange-verkannte-Risiko-der-sparsamen-Benziner.html

  • Iceman.

    A BMW-nek soha nem volt 313Le-s, ‘tri-turbós’ motorja volt viszont bi-turbó N57D30T1 ilyen teljesítmánnyel. A hármasba meg egyáltalán nem szerelték a tripla turbós N57S jelű motort, csak a fenti motort 35d jelzéssel. Szóval a mesterek ebből indultak ki és, hogy ezt gyakorlatilag csak ‘csippel’ csinálták gyorsan előre is vetíti, hogy pár gyorsulásos autóról van szó. Ennyi tartalék nincs egy ilyen motorban.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.