A dízel, ami lenyomja a BMW M3-ast

440 lóerős 335d xDrive

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 08.00

Négy másodperc alatt ugrik százra, és háromszázig meg sem áll ez a szlovák eredetű dízel 3-as. Lenyűgöző.

Nomen est omen: ha egy céget Profi Tuningnak hívnak, kutya kötelességük olyasvalamit letenni az asztalra, amitől leesik az ember álla. Mint most.

Egyetlen bővített mondatra elegendő csupán az az adatmennyiség, amelyet a Profi Tuning által átépített BMW 335 xDrive-ról tudni lehet. A tripla turbós szörnyeteg a gyári állapotában 313 lóerős, maximális forgatónyomatéka 630 Nm, ami 4,8 másodperc alatt repíti százra az 1,7 tonnás gépkocsit.

Ez a menetdinamika önmagában is tiszteletre méltó volna, a szlovákiai Profi Tuning szerint azonban nem dízel az, ami nem alázza porrá a prémium autóipar legikonikusabb teremtményeit. Ezért átprogramozták a motorvezérlést, nagyteljesítményű köztes töltőlevegő-hűtőt építettek be, és új kipufogót akasztottak az egészre. Munkájuk nyomán az összkerékhajtású szedán teljesítménye 440 lóerőre nőtt, maximális forgatónyomatéka 800 Nm.

Ezzel a százas sprint ideje 4,0 másodpercre csökken, ami azt jelenti, hogy a visszafogott megjelenésű, négyajtós dízel fürgébb, mint a BMW M3 (4,3 mp) vagy az Audi RS4 (4,7 mp), és lépést tart az 510 lóerős Mercedes C63 AMG S-sel (4,0 mp). Persze pont ez az utólagos motortuning lényege, ezért nagyon nem lepődtünk meg az eredményen, mégis: az alábbi videót elnézve nehéz elhinni, hogy dízelről van szó.

Kommentek

  • v_szili

    A 35d motor nem tripla, hanem duplaturbós…

    Ezt a tuningolt motort/hajtásláncot kb. 1 óra alatt kukára lehet vágni, mert ennyit tartósan csak átépítve bír el.

  • Guevara

    Van a BMW kínálatában 3 turbós dízel, valószínűleg azt reszelgették meg a fijúk, az egyébként alapból 381 lóerős.

  • Barca

    Kitiltanám ezeket a rákkeltő szarokat egy életre a városból, menjen vele a hajó meg kombájn, de ilyet autóba rakni… A kedves mérnökökkel szagoltatnám, hogy minél előbb másvilágról próbáljanak ilyen szarokat az emberekre szabadítani, az meg egyenesen rémes, hogy európa nyammog a dízel imádatban, mert 1 literrel kevesebbet fogyaszt, aztán lehet menni vele a tódogondózóba és ragyogó szemekkel nézni 7,5 helyett 6,5 fogyasztást és imádkozni, hogy a befecskendező, turbó, lendkerék ne adja fel amíg el nem adja az ember, mert akkor egy dekát nem spórolt az ütemanyaggal…

  • crazykid83

    Barca: Abban igazad van, hogy a dízel + város nem jó párosítás. De ezt a részecskeszűrőkkel elég jól kompenzálják. Nálunk inkább a kiszerelt vagy még a nélkül használatos dízelekkel van baj. Igaz problémás a szűrt is. DE, arról ne feledkezz meg, hogy a mai közvetlen benzinbefecskendezős motorok miniatűr koromkibocsájtása a többszöröse mint egy szűrt dízelének!!! (Alant találsz linket.)
    Egyébként a németek nem is az alapján határozzák meg hogy ki kap zöld matricát, hogy milyen az euro besorolása a motornak, hanem hogy mennyi szilárd részecske hagyja el a kipufogót. Ezért ott csak DPF-el szerelt (akár utolagos) autókkal mehetnek be a nagyvárosokba illetve minden benzines ami már legalább katalizátoros. Gyakorlatilag a szabályozás csak a dízeleket érinti. Viszont újabban, felvetődött a kérdés, hogy a modern benzineseknél is ellenőrizni kéne ezt a szintet mivel a mérések azt mutatják, hogy igen magas.
    Szóval a “rákkeltő” már nem csak a dízelekre érvényes…
    Amúgy nekem tsi motoros autóm van, még mielött dízelbérenceznél.

    http://www.welt.de/motor/article122357438/Das-lange-verkannte-Risiko-der-sparsamen-Benziner.html

  • Iceman.

    A BMW-nek soha nem volt 313Le-s, ‘tri-turbós’ motorja volt viszont bi-turbó N57D30T1 ilyen teljesítmánnyel. A hármasba meg egyáltalán nem szerelték a tripla turbós N57S jelű motort, csak a fenti motort 35d jelzéssel. Szóval a mesterek ebből indultak ki és, hogy ezt gyakorlatilag csak ‘csippel’ csinálták gyorsan előre is vetíti, hogy pár gyorsulásos autóról van szó. Ennyi tartalék nincs egy ilyen motorban.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.