Porsche Pest: a jövő már valóság *

Elektromos és PHEV modellek, egyedül itt az országban

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 18.30

Magyarországon elsőként és egyedüliként megkezdte az elektromos, illetve hálózatról tölthető hibrid Volkswagen és Audi modellek forgalmazását a Porsche Pest.

Magyarországon elsőként és egyedüliként megkezdte az elektromos, illetve hálózatról tölthető hibrid Volkswagen és Audi modellek forgalmazását a Porsche Pest. A lehetőségekről, távlatokról és reményekről Torma Károly és Nagy Gábor, az Audi és Volkswagen márkák vezetőivel beszélgettünk.

Ha valakinek ma feltett szándéka, hogy környezettudatosan, a lehető legcsekélyebb helyi CO2-kibocsátással közlekedjen Magyarországon, nem sokfelé fordulhat. Egy kezünkön megszámolhatjuk, hány márka forgalmaz hálózatról tölthető hibrid, illetve tisztán elektromos gépkocsit. Olyan hely pedig, ahol mindkét technológia egy fedél alatt fellelhető, egyetlen van csupán az országban.

A Porsche Pest tavaly decemberben kezdte meg az elektromos Volkswagen e-Up és e-Golf gépkocsik, illetve a konnektoros hibrid Audi A3 e-tron értékesítését. Utóbbiakból a napokban érkeztek meg az első példányok a kereskedő fővárosi, Fáy utcai telepére, a Volkswagen hasonló hajtáslánccal szerelt modelljével, a Golf GTE-vel egyetemben.

Volkswagen e-up! és e-Golf


A Volkswagen elektromos modelljei elsősorban városi közlekedésre termettek. Az apró up! villanymotoros kiadását hajtó villanymotor 55 LE folytonos teljesítményre képes; csúcsteljesítménye 82 LE. Négy utasát maximum 130 km/óra sebességgel képes szállítani, akár 150 kilométeren át. A padló alatt elhelyezett akkumulátor-csomag gyorstöltővel 30 perc alatt feltölthető. Az e-Golf ennél is lenyűgüzőbb: a 115 lóerős e-autó hatótávolsága 190 kilométer, végsebessége 140 km/óra.

“Az első pillanattól fogva rendkívüli az érdeklődés a modellek iránt. Sokan jönnek be kifejezetten azért a Porsche Pesthez, hogy megnézzék az autókat, hogy ismerkedjenek a technológiával, elbeszélgessenek az értékesítőkkel.” – mondja Nagy Gábor, a VW márkavezetője. “Május végén pedig vidéken szerveztünk egy országos találkozót VIP ügyfeleinknek, és a meghívottakat legalább annyira érdekelték az e-modellek,  mint márkáink legfontosabb újdonságai.”

“Hatalmas a hűha!-hatás; amíg ki nem próbálják, sokan nem is értik, miről is szól az elektromos közlekedés.” – teszi hozzá Torma Károly. Az Audi márkavezetője szerint pontosan ez volt a céljuk, amikor belefogtak az úttörő kezdeményezésbe: ráébreszteni a potenciális ügyfeleket a technológia létezésére, az erkölcsin túlmutató, gyakorlati előnyeire.

Az összes forgalmazott modell esetében 8 év vagy 160 000 km garanciát adnak az akkumulátor-csomagra.

Ami a fizetőképes érdeklődést illeti, az Audinál a szokásos vevőkörön belül jelentkezik igény a városi forgalomban akár teljesen tiszta, elektromos üzemre képes A3 iránt. Nem szabad elfelejteni, hogy az e-tron a maga 204 lóerejével a modellkínálat legerősebb, nem sportkivitelű tagja: felette csak az S3, illetve RS3 modelleket találjuk. Az e-tron egyébként árfekvésében az előbbivel van egy szinten, ami részben behatárolja a lehetőségeit, részben meg is teremti számára a piacot. Az értékesítésben igazi áttörést azonban a hamarosan érkező Audi Q7 e-tron modelltől remél a Porsche Pest munkatársa: a hathengeres dízelmotor, a 373 lóerős összteljesítmény és a kétliteres átlagfogyasztás kombinációja a prémium szabadidőjármű-vásárlók minden igényét kielégíti.

A Volkswagennél jelenleg a városi e-up! iránt a legnagyobb az érdeklődés, ugyanakkor az elektromos és  konnektoros hibrid Golf modellek esetében megfigyelhető egy szokatlan és ígéretes eltolódás a piacon: számos olyan ügyfelük van, akik prémium autóparkjuk mellé választanának Golfot, amelyet a jelek szerint nem csak elméletben pozícionál felfelé egyedülálló hajtáslánca és gondosan kidolgozott minősége. Fontos piac még a céges ügyfeleké: azoknál a vállalatoknál, ahol károsanyag-kibocsátási limitet írnak elő a flottára, megoldást jelenthet az emissziós értékek teljesítésére a tiszta üzemű modellek üzembe állítása.

Audi A3 Sportback e-tron és Volkswagen Golf GTE


A közös padlólemezre épülő modellek ugyanazt a PHEV (hálózatról tölthető hibrid) hajtásláncot kapták meg. Az 1,4 literes TSI benzinmotor legnagyobb teljesítménye 150 LE; a két erőforrás kombinált rendszerteljesítménye 204 LE. Az autók 7,6 másodperc alatt érik el a 100 km/órát, végsebességük 222 km/óra. Elektromos üzemben 50 kilométert tudnak megtenni; vegyes átlagfogyasztásuk 1,5 liter száz kilométeren.

Mindezek fényében éves szinten mindkét márka esetében 10-10 részben vagy teljesen elektromos gépkocsi értékesítésével számol a Porsche Pest. Ez ugyan nem jelentős mennyiség, ám Nagy Gábor és Torma Károly egyetértenek abban, hogy ez hosszú távú befektetés a cég részéről: “Néhány éven belül megkerülhetetlenek lesznek az elektromos, hálózatról tölthető hibrid gépkocsik a piacon. Ezek forgalmazásának komoly infrastrukturális és képzési feltételei vannak. Az értékesítőknek, műszaki munkatársaknak alapos oktatáson kell átesniük, fel kell szerelni a szervizeket. Mindez ‘csupán’ pénz kérdése ugyan, azzal azonban, hogy mi már most bizalmat szavaztunk a technológiának, olyan időbeli előnyre, tapasztalatra teszünk szert, ami pénzért nem megvásárolható. Azt a célunk, hogy amikor az elektromos közlekedés magától értetődő lesz, az embereknek automatikusan jusson eszébe a Porsche Pest neve.”

A Porsche Pest telephelyén márkánként két-két, ingyenesen igénybe vehető töltőoszlop várja az ügyfeleket.

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    A Golf és az A3 konnektoros hibridjével vége az eddig is halódó plug in Priusnak. Sokkal autószerűbb, belül ezerszer vonzóbb autók, drámai erőfölényben az elkínzottan bőgő Atkinson-benzineshez képest. Jó lenne megtudni valamit arról, hogy mennyibe kerül a GTE szervizelése a sima benzines vagy dízel modellekkel összevetve?

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.