Porsche Pest: a jövő már valóság *

Elektromos és PHEV modellek, egyedül itt az országban

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 18.30

Magyarországon elsőként és egyedüliként megkezdte az elektromos, illetve hálózatról tölthető hibrid Volkswagen és Audi modellek forgalmazását a Porsche Pest.

Magyarországon elsőként és egyedüliként megkezdte az elektromos, illetve hálózatról tölthető hibrid Volkswagen és Audi modellek forgalmazását a Porsche Pest. A lehetőségekről, távlatokról és reményekről Torma Károly és Nagy Gábor, az Audi és Volkswagen márkák vezetőivel beszélgettünk.

Ha valakinek ma feltett szándéka, hogy környezettudatosan, a lehető legcsekélyebb helyi CO2-kibocsátással közlekedjen Magyarországon, nem sokfelé fordulhat. Egy kezünkön megszámolhatjuk, hány márka forgalmaz hálózatról tölthető hibrid, illetve tisztán elektromos gépkocsit. Olyan hely pedig, ahol mindkét technológia egy fedél alatt fellelhető, egyetlen van csupán az országban.

A Porsche Pest tavaly decemberben kezdte meg az elektromos Volkswagen e-Up és e-Golf gépkocsik, illetve a konnektoros hibrid Audi A3 e-tron értékesítését. Utóbbiakból a napokban érkeztek meg az első példányok a kereskedő fővárosi, Fáy utcai telepére, a Volkswagen hasonló hajtáslánccal szerelt modelljével, a Golf GTE-vel egyetemben.

Volkswagen e-up! és e-Golf


A Volkswagen elektromos modelljei elsősorban városi közlekedésre termettek. Az apró up! villanymotoros kiadását hajtó villanymotor 55 LE folytonos teljesítményre képes; csúcsteljesítménye 82 LE. Négy utasát maximum 130 km/óra sebességgel képes szállítani, akár 150 kilométeren át. A padló alatt elhelyezett akkumulátor-csomag gyorstöltővel 30 perc alatt feltölthető. Az e-Golf ennél is lenyűgüzőbb: a 115 lóerős e-autó hatótávolsága 190 kilométer, végsebessége 140 km/óra.

“Az első pillanattól fogva rendkívüli az érdeklődés a modellek iránt. Sokan jönnek be kifejezetten azért a Porsche Pesthez, hogy megnézzék az autókat, hogy ismerkedjenek a technológiával, elbeszélgessenek az értékesítőkkel.” – mondja Nagy Gábor, a VW márkavezetője. “Május végén pedig vidéken szerveztünk egy országos találkozót VIP ügyfeleinknek, és a meghívottakat legalább annyira érdekelték az e-modellek,  mint márkáink legfontosabb újdonságai.”

“Hatalmas a hűha!-hatás; amíg ki nem próbálják, sokan nem is értik, miről is szól az elektromos közlekedés.” – teszi hozzá Torma Károly. Az Audi márkavezetője szerint pontosan ez volt a céljuk, amikor belefogtak az úttörő kezdeményezésbe: ráébreszteni a potenciális ügyfeleket a technológia létezésére, az erkölcsin túlmutató, gyakorlati előnyeire.

Az összes forgalmazott modell esetében 8 év vagy 160 000 km garanciát adnak az akkumulátor-csomagra.

Ami a fizetőképes érdeklődést illeti, az Audinál a szokásos vevőkörön belül jelentkezik igény a városi forgalomban akár teljesen tiszta, elektromos üzemre képes A3 iránt. Nem szabad elfelejteni, hogy az e-tron a maga 204 lóerejével a modellkínálat legerősebb, nem sportkivitelű tagja: felette csak az S3, illetve RS3 modelleket találjuk. Az e-tron egyébként árfekvésében az előbbivel van egy szinten, ami részben behatárolja a lehetőségeit, részben meg is teremti számára a piacot. Az értékesítésben igazi áttörést azonban a hamarosan érkező Audi Q7 e-tron modelltől remél a Porsche Pest munkatársa: a hathengeres dízelmotor, a 373 lóerős összteljesítmény és a kétliteres átlagfogyasztás kombinációja a prémium szabadidőjármű-vásárlók minden igényét kielégíti.

A Volkswagennél jelenleg a városi e-up! iránt a legnagyobb az érdeklődés, ugyanakkor az elektromos és  konnektoros hibrid Golf modellek esetében megfigyelhető egy szokatlan és ígéretes eltolódás a piacon: számos olyan ügyfelük van, akik prémium autóparkjuk mellé választanának Golfot, amelyet a jelek szerint nem csak elméletben pozícionál felfelé egyedülálló hajtáslánca és gondosan kidolgozott minősége. Fontos piac még a céges ügyfeleké: azoknál a vállalatoknál, ahol károsanyag-kibocsátási limitet írnak elő a flottára, megoldást jelenthet az emissziós értékek teljesítésére a tiszta üzemű modellek üzembe állítása.

Audi A3 Sportback e-tron és Volkswagen Golf GTE


A közös padlólemezre épülő modellek ugyanazt a PHEV (hálózatról tölthető hibrid) hajtásláncot kapták meg. Az 1,4 literes TSI benzinmotor legnagyobb teljesítménye 150 LE; a két erőforrás kombinált rendszerteljesítménye 204 LE. Az autók 7,6 másodperc alatt érik el a 100 km/órát, végsebességük 222 km/óra. Elektromos üzemben 50 kilométert tudnak megtenni; vegyes átlagfogyasztásuk 1,5 liter száz kilométeren.

Mindezek fényében éves szinten mindkét márka esetében 10-10 részben vagy teljesen elektromos gépkocsi értékesítésével számol a Porsche Pest. Ez ugyan nem jelentős mennyiség, ám Nagy Gábor és Torma Károly egyetértenek abban, hogy ez hosszú távú befektetés a cég részéről: “Néhány éven belül megkerülhetetlenek lesznek az elektromos, hálózatról tölthető hibrid gépkocsik a piacon. Ezek forgalmazásának komoly infrastrukturális és képzési feltételei vannak. Az értékesítőknek, műszaki munkatársaknak alapos oktatáson kell átesniük, fel kell szerelni a szervizeket. Mindez ‘csupán’ pénz kérdése ugyan, azzal azonban, hogy mi már most bizalmat szavaztunk a technológiának, olyan időbeli előnyre, tapasztalatra teszünk szert, ami pénzért nem megvásárolható. Azt a célunk, hogy amikor az elektromos közlekedés magától értetődő lesz, az embereknek automatikusan jusson eszébe a Porsche Pest neve.”

A Porsche Pest telephelyén márkánként két-két, ingyenesen igénybe vehető töltőoszlop várja az ügyfeleket.

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    A Golf és az A3 konnektoros hibridjével vége az eddig is halódó plug in Priusnak. Sokkal autószerűbb, belül ezerszer vonzóbb autók, drámai erőfölényben az elkínzottan bőgő Atkinson-benzineshez képest. Jó lenne megtudni valamit arról, hogy mennyibe kerül a GTE szervizelése a sima benzines vagy dízel modellekkel összevetve?

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.