Porsche Pest: a jövő már valóság *

Elektromos és PHEV modellek, egyedül itt az országban

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 18.30

Magyarországon elsőként és egyedüliként megkezdte az elektromos, illetve hálózatról tölthető hibrid Volkswagen és Audi modellek forgalmazását a Porsche Pest.

Magyarországon elsőként és egyedüliként megkezdte az elektromos, illetve hálózatról tölthető hibrid Volkswagen és Audi modellek forgalmazását a Porsche Pest. A lehetőségekről, távlatokról és reményekről Torma Károly és Nagy Gábor, az Audi és Volkswagen márkák vezetőivel beszélgettünk.

Ha valakinek ma feltett szándéka, hogy környezettudatosan, a lehető legcsekélyebb helyi CO2-kibocsátással közlekedjen Magyarországon, nem sokfelé fordulhat. Egy kezünkön megszámolhatjuk, hány márka forgalmaz hálózatról tölthető hibrid, illetve tisztán elektromos gépkocsit. Olyan hely pedig, ahol mindkét technológia egy fedél alatt fellelhető, egyetlen van csupán az országban.

A Porsche Pest tavaly decemberben kezdte meg az elektromos Volkswagen e-Up és e-Golf gépkocsik, illetve a konnektoros hibrid Audi A3 e-tron értékesítését. Utóbbiakból a napokban érkeztek meg az első példányok a kereskedő fővárosi, Fáy utcai telepére, a Volkswagen hasonló hajtáslánccal szerelt modelljével, a Golf GTE-vel egyetemben.

Volkswagen e-up! és e-Golf


A Volkswagen elektromos modelljei elsősorban városi közlekedésre termettek. Az apró up! villanymotoros kiadását hajtó villanymotor 55 LE folytonos teljesítményre képes; csúcsteljesítménye 82 LE. Négy utasát maximum 130 km/óra sebességgel képes szállítani, akár 150 kilométeren át. A padló alatt elhelyezett akkumulátor-csomag gyorstöltővel 30 perc alatt feltölthető. Az e-Golf ennél is lenyűgüzőbb: a 115 lóerős e-autó hatótávolsága 190 kilométer, végsebessége 140 km/óra.

“Az első pillanattól fogva rendkívüli az érdeklődés a modellek iránt. Sokan jönnek be kifejezetten azért a Porsche Pesthez, hogy megnézzék az autókat, hogy ismerkedjenek a technológiával, elbeszélgessenek az értékesítőkkel.” – mondja Nagy Gábor, a VW márkavezetője. “Május végén pedig vidéken szerveztünk egy országos találkozót VIP ügyfeleinknek, és a meghívottakat legalább annyira érdekelték az e-modellek,  mint márkáink legfontosabb újdonságai.”

“Hatalmas a hűha!-hatás; amíg ki nem próbálják, sokan nem is értik, miről is szól az elektromos közlekedés.” – teszi hozzá Torma Károly. Az Audi márkavezetője szerint pontosan ez volt a céljuk, amikor belefogtak az úttörő kezdeményezésbe: ráébreszteni a potenciális ügyfeleket a technológia létezésére, az erkölcsin túlmutató, gyakorlati előnyeire.

Az összes forgalmazott modell esetében 8 év vagy 160 000 km garanciát adnak az akkumulátor-csomagra.

Ami a fizetőképes érdeklődést illeti, az Audinál a szokásos vevőkörön belül jelentkezik igény a városi forgalomban akár teljesen tiszta, elektromos üzemre képes A3 iránt. Nem szabad elfelejteni, hogy az e-tron a maga 204 lóerejével a modellkínálat legerősebb, nem sportkivitelű tagja: felette csak az S3, illetve RS3 modelleket találjuk. Az e-tron egyébként árfekvésében az előbbivel van egy szinten, ami részben behatárolja a lehetőségeit, részben meg is teremti számára a piacot. Az értékesítésben igazi áttörést azonban a hamarosan érkező Audi Q7 e-tron modelltől remél a Porsche Pest munkatársa: a hathengeres dízelmotor, a 373 lóerős összteljesítmény és a kétliteres átlagfogyasztás kombinációja a prémium szabadidőjármű-vásárlók minden igényét kielégíti.

A Volkswagennél jelenleg a városi e-up! iránt a legnagyobb az érdeklődés, ugyanakkor az elektromos és  konnektoros hibrid Golf modellek esetében megfigyelhető egy szokatlan és ígéretes eltolódás a piacon: számos olyan ügyfelük van, akik prémium autóparkjuk mellé választanának Golfot, amelyet a jelek szerint nem csak elméletben pozícionál felfelé egyedülálló hajtáslánca és gondosan kidolgozott minősége. Fontos piac még a céges ügyfeleké: azoknál a vállalatoknál, ahol károsanyag-kibocsátási limitet írnak elő a flottára, megoldást jelenthet az emissziós értékek teljesítésére a tiszta üzemű modellek üzembe állítása.

Audi A3 Sportback e-tron és Volkswagen Golf GTE


A közös padlólemezre épülő modellek ugyanazt a PHEV (hálózatról tölthető hibrid) hajtásláncot kapták meg. Az 1,4 literes TSI benzinmotor legnagyobb teljesítménye 150 LE; a két erőforrás kombinált rendszerteljesítménye 204 LE. Az autók 7,6 másodperc alatt érik el a 100 km/órát, végsebességük 222 km/óra. Elektromos üzemben 50 kilométert tudnak megtenni; vegyes átlagfogyasztásuk 1,5 liter száz kilométeren.

Mindezek fényében éves szinten mindkét márka esetében 10-10 részben vagy teljesen elektromos gépkocsi értékesítésével számol a Porsche Pest. Ez ugyan nem jelentős mennyiség, ám Nagy Gábor és Torma Károly egyetértenek abban, hogy ez hosszú távú befektetés a cég részéről: “Néhány éven belül megkerülhetetlenek lesznek az elektromos, hálózatról tölthető hibrid gépkocsik a piacon. Ezek forgalmazásának komoly infrastrukturális és képzési feltételei vannak. Az értékesítőknek, műszaki munkatársaknak alapos oktatáson kell átesniük, fel kell szerelni a szervizeket. Mindez ‘csupán’ pénz kérdése ugyan, azzal azonban, hogy mi már most bizalmat szavaztunk a technológiának, olyan időbeli előnyre, tapasztalatra teszünk szert, ami pénzért nem megvásárolható. Azt a célunk, hogy amikor az elektromos közlekedés magától értetődő lesz, az embereknek automatikusan jusson eszébe a Porsche Pest neve.”

A Porsche Pest telephelyén márkánként két-két, ingyenesen igénybe vehető töltőoszlop várja az ügyfeleket.

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    A Golf és az A3 konnektoros hibridjével vége az eddig is halódó plug in Priusnak. Sokkal autószerűbb, belül ezerszer vonzóbb autók, drámai erőfölényben az elkínzottan bőgő Atkinson-benzineshez képest. Jó lenne megtudni valamit arról, hogy mennyibe kerül a GTE szervizelése a sima benzines vagy dízel modellekkel összevetve?

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.