Márkaszerviz vagy garázsműhely? (x)

Ha öregszik az autó...

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 00.00

Ha öregszik az autó…

Örök kérdés: a gyári garancia időszakának leteltével, kissé öregedő autónkkal megéri-e továbbra is a talán valamivel drágább, ám gyári alkatrészekkel, műszerekkel és szakértelemmel dolgozó márkaszervizbe járnunk, vagy nyugodt szívvel rábízhatjuk autónkat a sarki szerelőre? Egyáltalán, valóban drágább a márkaszerviz? És ha igen, amit megspórolunk a réven, nem veszítjük-e el a vámon?

Éves karbantartás minden 5 évnél idősebb Ford személyautóra.

5 évesnél idősebb autó esetében különösen fontos a jó szervizválasztás, hiszen nem mindegy, hogy a garancia lejárta után is ugyanúgy számíthatunk-e jól bevált útitársunkra vagy sem. Hatványozottan igaz ez családi autók esetében, ahol a gyermekek miatt elengedhetetlen szempont, hogy az autónkban vakon megbízhassunk, különösen egy hosszú családi utazás esetén, akár külföldön. Sokan az ilyen utak előtt átvizsgáltatják autójukat a nagyobb lelki nyugalom érdekében, de vajon mindegy-e, hogy ezt hol tesszük? Első helyre kerülhetnek-e ilyenkor a biztonság helyett az anyagi megfontolások? És valóban drágább-e egy márkaszerviz, mint egy garázsműhely, vagy mindez csak egy régi beidegződés amely már csupán a fejekben él? Egy biztos: érdemes nyitott szemmel járnunk, hiszen bizony gyakran kellemes meglepetés érhet bennünket, ha besétálunk ajánlatot kérni egy márkaszervizbe, amiről kívülről azt gondolnánk, hogy ez “túl szép és elegáns” ezért biztosan “drága”…

Elvileg jó vagy tényleg jó?

Ez a nagy különbség. Nem kizárt, hogy egy kis műhelyben is tökéletesen megcsinálnak mindent az autón, de biztosak sohasem lehetünk benne annyira, mint egy hivatalos szerviz esetében, ahol a legmagasabb színvonalú, a legújabb technológiákat felölelő, rendszeres oktatásban részesülő szakemberek dolgoznak, olyan márkaspecifikus műszerekkel, amikről egy kis szerviz gyakran nem is álmodhat, és ami szintén korántsem elhanyagolható: eredeti, az autónk számára fejlesztett gyári alkatrészekkel teszik mindezt. Az elmúlt évtizedekben olykor okkal kialakult előítéletekkel szemben ráadásul a legtöbb gyártó olyan ajánlatokkal vár bennünket, legyen szó fix árról, vagy éppen idősebb autókra kialakított speciális árképzésről, amelyek felveszik a versenyt a kis műhelyek áraival. Természetesen számla nélküli szervizmunkákra itt ne számítson senki, ám ennek ellentételezéseként a márkaszervizek által elvégzett munkák számonkérhetőek, elszámoltathatóak, nem beszélve a sok gyártónál elérhető kiterjesztett garanciáról. Szemügyre vettük például a Magyarországon immár évek óta piacvezető, így legtöbb új autót eladó, és a használtautó import tekintetében is előkelő helyen álló Ford által kínált Ford Motorcraft 5+ szervizszolgáltatásokat: a program keretében a Ford tulajdonosok kedvező áron juthatnak hozzá a márkaszervizek magas színvonalú szolgáltatásaihoz és a biztonságot jelentő, gyári minőségű alkatrészekhez. A Ford Motorcraft 5+ Szerviz program egyik nagy előnye, hogy átlátható árképzést kínál és idén már a Ford haszongépjárművek is igénybe vehetik a pénztárcabarát szervizszolgáltatásokat, miközben a minőségből sem kell lejjebb adnunk.


A Ford Motorcrafthoz hasonló megoldásoké a jövő?

Vélhetően fontos szerepe lesz az ügyfelek bizalmának vissza- és megszerzésében a Motorcrafthoz hasonló, kiemelkedő ár-érték arányú szervizszolgáltatások létrehozásának, de persze ezek még nem fedik le teljesen a különböző ügyfelek igényeit. Éppen ezért szükséges ezeket kiegészíteni egyéb szolgáltatásokkal is. Ha már a Fordnál tartunk, láthatjuk, hogy náluk is működik a Motorcraft szervizszolgáltatások mellett a BlueService, azaz egy csokorba foglalt ügyféltámogató szolgáltatások, az ingyenes emblémacsere, vagy a Ford Szerviz Mobil Alkalmazás.

Eldőlt a kérdés?

Nem ezt mondjuk, de érdemes megnézni, merre halad a világ, és gondoljuk át újra, amit a márkaszervizekről eddig gondoltunk!

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.