Márkaszerviz vagy garázsműhely? (x)

Ha öregszik az autó...

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 00.00

Ha öregszik az autó…

Örök kérdés: a gyári garancia időszakának leteltével, kissé öregedő autónkkal megéri-e továbbra is a talán valamivel drágább, ám gyári alkatrészekkel, műszerekkel és szakértelemmel dolgozó márkaszervizbe járnunk, vagy nyugodt szívvel rábízhatjuk autónkat a sarki szerelőre? Egyáltalán, valóban drágább a márkaszerviz? És ha igen, amit megspórolunk a réven, nem veszítjük-e el a vámon?

Éves karbantartás minden 5 évnél idősebb Ford személyautóra.

5 évesnél idősebb autó esetében különösen fontos a jó szervizválasztás, hiszen nem mindegy, hogy a garancia lejárta után is ugyanúgy számíthatunk-e jól bevált útitársunkra vagy sem. Hatványozottan igaz ez családi autók esetében, ahol a gyermekek miatt elengedhetetlen szempont, hogy az autónkban vakon megbízhassunk, különösen egy hosszú családi utazás esetén, akár külföldön. Sokan az ilyen utak előtt átvizsgáltatják autójukat a nagyobb lelki nyugalom érdekében, de vajon mindegy-e, hogy ezt hol tesszük? Első helyre kerülhetnek-e ilyenkor a biztonság helyett az anyagi megfontolások? És valóban drágább-e egy márkaszerviz, mint egy garázsműhely, vagy mindez csak egy régi beidegződés amely már csupán a fejekben él? Egy biztos: érdemes nyitott szemmel járnunk, hiszen bizony gyakran kellemes meglepetés érhet bennünket, ha besétálunk ajánlatot kérni egy márkaszervizbe, amiről kívülről azt gondolnánk, hogy ez “túl szép és elegáns” ezért biztosan “drága”…

Elvileg jó vagy tényleg jó?

Ez a nagy különbség. Nem kizárt, hogy egy kis műhelyben is tökéletesen megcsinálnak mindent az autón, de biztosak sohasem lehetünk benne annyira, mint egy hivatalos szerviz esetében, ahol a legmagasabb színvonalú, a legújabb technológiákat felölelő, rendszeres oktatásban részesülő szakemberek dolgoznak, olyan márkaspecifikus műszerekkel, amikről egy kis szerviz gyakran nem is álmodhat, és ami szintén korántsem elhanyagolható: eredeti, az autónk számára fejlesztett gyári alkatrészekkel teszik mindezt. Az elmúlt évtizedekben olykor okkal kialakult előítéletekkel szemben ráadásul a legtöbb gyártó olyan ajánlatokkal vár bennünket, legyen szó fix árról, vagy éppen idősebb autókra kialakított speciális árképzésről, amelyek felveszik a versenyt a kis műhelyek áraival. Természetesen számla nélküli szervizmunkákra itt ne számítson senki, ám ennek ellentételezéseként a márkaszervizek által elvégzett munkák számonkérhetőek, elszámoltathatóak, nem beszélve a sok gyártónál elérhető kiterjesztett garanciáról. Szemügyre vettük például a Magyarországon immár évek óta piacvezető, így legtöbb új autót eladó, és a használtautó import tekintetében is előkelő helyen álló Ford által kínált Ford Motorcraft 5+ szervizszolgáltatásokat: a program keretében a Ford tulajdonosok kedvező áron juthatnak hozzá a márkaszervizek magas színvonalú szolgáltatásaihoz és a biztonságot jelentő, gyári minőségű alkatrészekhez. A Ford Motorcraft 5+ Szerviz program egyik nagy előnye, hogy átlátható árképzést kínál és idén már a Ford haszongépjárművek is igénybe vehetik a pénztárcabarát szervizszolgáltatásokat, miközben a minőségből sem kell lejjebb adnunk.


A Ford Motorcrafthoz hasonló megoldásoké a jövő?

Vélhetően fontos szerepe lesz az ügyfelek bizalmának vissza- és megszerzésében a Motorcrafthoz hasonló, kiemelkedő ár-érték arányú szervizszolgáltatások létrehozásának, de persze ezek még nem fedik le teljesen a különböző ügyfelek igényeit. Éppen ezért szükséges ezeket kiegészíteni egyéb szolgáltatásokkal is. Ha már a Fordnál tartunk, láthatjuk, hogy náluk is működik a Motorcraft szervizszolgáltatások mellett a BlueService, azaz egy csokorba foglalt ügyféltámogató szolgáltatások, az ingyenes emblémacsere, vagy a Ford Szerviz Mobil Alkalmazás.

Eldőlt a kérdés?

Nem ezt mondjuk, de érdemes megnézni, merre halad a világ, és gondoljuk át újra, amit a márkaszervizekről eddig gondoltunk!

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.