Híd múlt és jövő között

BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 08.00

Leleplezte korábban beharangozott kupétanulmányát a BMW. A prémium márkáknál is útjára indul a retrohullám?

Mindenütt jó, csak éppen most nem: ez lehetne a jelszava annak a kupétanulmánynak, amellyel egy négy évtizeddel ezelőtti, letűnt legenda előtt tiszteleg a BMW. A 3.0 CSL Hommage nevében hordozza lényegét: ugyanezen a néven (mínusz hommage, értelemszerűen) a hetvenes években rendkívül sikeres, ultrakönnyű sportkupét építettek, amely dicsőségben mérve ki is termelte a rá fordított időt és energiát. Az autó általános sziluettje, eltéveszthetetlen cápaorra és aerodinamikai megoldásai ugyanúgy ezt az elődöt idézik, mint a manapság szokásosnál jóval nagyobbra és hangsúlyosabbra vett hűtőmaszk.

A túlméretezett dupla vese ugyan inkább otromba, mint erőteljes – szemből nézve a lökhárítóba mélyesztett, gonosz és funkcionális légbeömlővel és a jelen BMW-it idéző fényszórópárral együtt úgy néz ki, mintha egy világuralomra törő, mutáns hód vigyorogna bele a képünkbe -, de nézzük el neki: a formatervezői koncepció szerint azért ilyen, hogy érezzük, nagyon erős hajtásláncot kapott az autó.

Erről sajnos abszolút semmi érdemlegeset nem árul el a gyár, de a lényeg a KERS rendszer: a hátsó ülések helyén csücsülő akkumulátorok tárolják azt a visszanyert energiát, amely vélhetően nem a fogyasztást hivatott csökkenteni, inkább lökésszerű teljesítménytöbbletet biztosít a versenyautó-tanulmány koncepcionális pilótája számára. Fölöttük tandem bukósisak-tartó és féloldalasan kialakított bukókeret látható.

Mielőtt tovább elemeznénk a belteret, essen szó a farról: ha az autó orra és szénszálas betétekkel feszesre húzott oldalfala a múltat, a hatalmas, plasztikusan megformált légterelővel teljesen integrált lámpatestek a jövőt idézik. A harmadik féklámpa folytonos egységként köti össze a helyzetjelzőket; a tető peremén további apró légterelő gondoskodik az évtizedeken átívelő vizuális folytonosságról.

Na és akkor a cockpit: a BMW tervezői valóban csak a legszükségesebb elemeket tartották meg. A szénszálas kompozitokból és alumíniumból építkező enteriőrben elegáns fapanel alkotja a műszerfalat, aminek valós funkciója már nincs: a eBoost KERS-rendszer középen elhelyezett állapotkijelzője akár a karbon merevítőcsövön is elfért volna, a digitális főműszer pedig a messze hátrahúzott ökörszarv-kormány oszlopborításán csücsül.

Kommentek

  • Vortep 13

    Talán a hűtőmaszk”vese” megérne még pár szót.Ezen az autón tisztán látszik,amire már évek óta számítok,miszerint vissza fogja hozni a BMW a függőleges veséket,amik a legendás ősökre emlékeztetnek.Üdvözlöm ezt a lépést,új karakterekkel ajándékoznak majd meg minket.

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.