Híd múlt és jövő között

BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 08.00

Leleplezte korábban beharangozott kupétanulmányát a BMW. A prémium márkáknál is útjára indul a retrohullám?

Mindenütt jó, csak éppen most nem: ez lehetne a jelszava annak a kupétanulmánynak, amellyel egy négy évtizeddel ezelőtti, letűnt legenda előtt tiszteleg a BMW. A 3.0 CSL Hommage nevében hordozza lényegét: ugyanezen a néven (mínusz hommage, értelemszerűen) a hetvenes években rendkívül sikeres, ultrakönnyű sportkupét építettek, amely dicsőségben mérve ki is termelte a rá fordított időt és energiát. Az autó általános sziluettje, eltéveszthetetlen cápaorra és aerodinamikai megoldásai ugyanúgy ezt az elődöt idézik, mint a manapság szokásosnál jóval nagyobbra és hangsúlyosabbra vett hűtőmaszk.

A túlméretezett dupla vese ugyan inkább otromba, mint erőteljes – szemből nézve a lökhárítóba mélyesztett, gonosz és funkcionális légbeömlővel és a jelen BMW-it idéző fényszórópárral együtt úgy néz ki, mintha egy világuralomra törő, mutáns hód vigyorogna bele a képünkbe -, de nézzük el neki: a formatervezői koncepció szerint azért ilyen, hogy érezzük, nagyon erős hajtásláncot kapott az autó.

Erről sajnos abszolút semmi érdemlegeset nem árul el a gyár, de a lényeg a KERS rendszer: a hátsó ülések helyén csücsülő akkumulátorok tárolják azt a visszanyert energiát, amely vélhetően nem a fogyasztást hivatott csökkenteni, inkább lökésszerű teljesítménytöbbletet biztosít a versenyautó-tanulmány koncepcionális pilótája számára. Fölöttük tandem bukósisak-tartó és féloldalasan kialakított bukókeret látható.

Mielőtt tovább elemeznénk a belteret, essen szó a farról: ha az autó orra és szénszálas betétekkel feszesre húzott oldalfala a múltat, a hatalmas, plasztikusan megformált légterelővel teljesen integrált lámpatestek a jövőt idézik. A harmadik féklámpa folytonos egységként köti össze a helyzetjelzőket; a tető peremén további apró légterelő gondoskodik az évtizedeken átívelő vizuális folytonosságról.

Na és akkor a cockpit: a BMW tervezői valóban csak a legszükségesebb elemeket tartották meg. A szénszálas kompozitokból és alumíniumból építkező enteriőrben elegáns fapanel alkotja a műszerfalat, aminek valós funkciója már nincs: a eBoost KERS-rendszer középen elhelyezett állapotkijelzője akár a karbon merevítőcsövön is elfért volna, a digitális főműszer pedig a messze hátrahúzott ökörszarv-kormány oszlopborításán csücsül.

Kommentek

  • Vortep 13

    Talán a hűtőmaszk”vese” megérne még pár szót.Ezen az autón tisztán látszik,amire már évek óta számítok,miszerint vissza fogja hozni a BMW a függőleges veséket,amik a legendás ősökre emlékeztetnek.Üdvözlöm ezt a lépést,új karakterekkel ajándékoznak majd meg minket.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.