Híd múlt és jövő között

BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 08.00

Leleplezte korábban beharangozott kupétanulmányát a BMW. A prémium márkáknál is útjára indul a retrohullám?

Mindenütt jó, csak éppen most nem: ez lehetne a jelszava annak a kupétanulmánynak, amellyel egy négy évtizeddel ezelőtti, letűnt legenda előtt tiszteleg a BMW. A 3.0 CSL Hommage nevében hordozza lényegét: ugyanezen a néven (mínusz hommage, értelemszerűen) a hetvenes években rendkívül sikeres, ultrakönnyű sportkupét építettek, amely dicsőségben mérve ki is termelte a rá fordított időt és energiát. Az autó általános sziluettje, eltéveszthetetlen cápaorra és aerodinamikai megoldásai ugyanúgy ezt az elődöt idézik, mint a manapság szokásosnál jóval nagyobbra és hangsúlyosabbra vett hűtőmaszk.

A túlméretezett dupla vese ugyan inkább otromba, mint erőteljes – szemből nézve a lökhárítóba mélyesztett, gonosz és funkcionális légbeömlővel és a jelen BMW-it idéző fényszórópárral együtt úgy néz ki, mintha egy világuralomra törő, mutáns hód vigyorogna bele a képünkbe -, de nézzük el neki: a formatervezői koncepció szerint azért ilyen, hogy érezzük, nagyon erős hajtásláncot kapott az autó.

Erről sajnos abszolút semmi érdemlegeset nem árul el a gyár, de a lényeg a KERS rendszer: a hátsó ülések helyén csücsülő akkumulátorok tárolják azt a visszanyert energiát, amely vélhetően nem a fogyasztást hivatott csökkenteni, inkább lökésszerű teljesítménytöbbletet biztosít a versenyautó-tanulmány koncepcionális pilótája számára. Fölöttük tandem bukósisak-tartó és féloldalasan kialakított bukókeret látható.

Mielőtt tovább elemeznénk a belteret, essen szó a farról: ha az autó orra és szénszálas betétekkel feszesre húzott oldalfala a múltat, a hatalmas, plasztikusan megformált légterelővel teljesen integrált lámpatestek a jövőt idézik. A harmadik féklámpa folytonos egységként köti össze a helyzetjelzőket; a tető peremén további apró légterelő gondoskodik az évtizedeken átívelő vizuális folytonosságról.

Na és akkor a cockpit: a BMW tervezői valóban csak a legszükségesebb elemeket tartották meg. A szénszálas kompozitokból és alumíniumból építkező enteriőrben elegáns fapanel alkotja a műszerfalat, aminek valós funkciója már nincs: a eBoost KERS-rendszer középen elhelyezett állapotkijelzője akár a karbon merevítőcsövön is elfért volna, a digitális főműszer pedig a messze hátrahúzott ökörszarv-kormány oszlopborításán csücsül.

Kommentek

  • Vortep 13

    Talán a hűtőmaszk”vese” megérne még pár szót.Ezen az autón tisztán látszik,amire már évek óta számítok,miszerint vissza fogja hozni a BMW a függőleges veséket,amik a legendás ősökre emlékeztetnek.Üdvözlöm ezt a lépést,új karakterekkel ajándékoznak majd meg minket.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.