Utcai versenyautó-féleség a BMW-től

BMW 435i ZHP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.21. 08.05

Nem csúcsmodell, mégis különleges az a frissen bemutatott 4-es kupé, amelyet limitált példányszámban forgalmaznak, kizárólag Észak-Amerikában.

A ZHP egy nagyteljesítményű felszereltségi csomag kódja, amelyet a BMW Individual állított össze még 2003-ban, a 330i modellhez. Az USA piacán elérhető pakk a gyártó szerint alapvetően módosította az autó vezethetőségét, a pályaversenyzés izgalmaival fűszerezve meg a mindennapi autózás rutinját.

Ezt a helyi legendát hozza vissza most a BMW 435i ZHP, amely nem a legerősebb, nem is a leggyorsabb, de a belepakolt sportos komponensekkel koherens vezetési élményt ígér.

Kívülről nem lesz nehéz felismerni a modellváltozatot: teljes körű M Performance aerodinamikai csomagot kap, szénszálas első és hátsó légterelőkkel, diffúzorral. A hűtőrácsról eltávolítottak minden krómot, a fekete rostély szépen rímel a festetlen áramvonalidomokra, bár ez csak akkor látszik, ha fehérben rendelik meg a kocsit – a másik választható szín a fekete, és ennyi.

A lényeg csak ezután jön: rozsdamentes kipufogórendszer, adaptív M felfüggesztés, változó áttételű sportkormánymű, M Sport fékek és 18 colos felnik kerültek az autó alá.

A motor teljesítményét új szívórendszerrel és átprogramozott vezérléssel 303-ról 339 lóerőre növelték, a nyomaték 406 helyett 449 Nm. Ezzel, no meg a beépített, részlegesen önzáró differenciálművel durván két tizedet javul a modell százas gyorsulása, bár pontos adat nem áll rendelkezésre, hiszen Észak-Amerikában nem 100 km/óráig, hanem 60 mérföld/óráig (96 km/óra) mér a szabvány.

Az autóból mindössze száz darab készül, és hivatalosan egy sem jön Európába.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.