Már tesztelik a 400 lóerős szuper-Golfot!

Ősszel érkezhet a Golf R400

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.21. 09.00

Már tanulmányként is félelmetes volt, de hamarosan utcára szabadíthatja a piac legerősebb kompaktját a VW. A Golf R400 négy másodpercen belül gyorsulhat százra.

Elképesztő 3,9 másodperces gyorsulás és 280 km/óra végsebesség: a Volkswagen Golf R400 tanulmányba beleborzongott, aki csak látta. Most pedig itt van, szériaközeli kivitelben rója tesztköreit valahol Németországban, és nem vagyunk benne biztosak, hogy ennek örüljünk vagy elkezdjünk rettegni.

A tanulmány annak idején a Golf R 300 lóerős, kétliteres turbómotorjának extrém hangolású változatát kapta. Minden bizonnyal ez hajtja majd a közelgő csúcs-Golfot is, de ne feledjük: az MQB padlólemezen jut hely az Audi öthengeres, 2,5 literes blokkjának is, abból pedig jóval több is kitelik 400 lóerőnél, tehát még tartalékok is maradnának az autóban. Ez azért is fontos, mert egyes hírek szerint nem 400, hanem akár 420 lóerővel érkezhet a modell, amely legfeljebb 20 százalékkal lesz drágább a 300 lóerős Golf R-nél, azaz 13-15 millió forint körül árral számolhatunk.

Bár első ránézésre nem mutat lényeges eltérést az eddigi királymodelltől, nagyobbak nem csak a kerekek, de mögöttük a fékek is. Emellett tovább ültették a futóművet, a tető peremén pedig látványos légterelőt helyeztek el.

Reményeink szerint a Golf R420 már szeptemberben színpadra léphet; forgalmazása minden bizonnyal korlátozott darabszámban történik majd.

Kommentek

  • menőmanó

    Naivan biztos azt gondolják, hogyha a japánoknak sikerült 6 éve, akkor talán már ők is eljutottak erre szintre.
    Igaz, hogy a 300 lovas 2 literes turbóval is lemaradtak vagy 10-15 évet, de ez legyen a legkevesebb. Ha belejöttek, akkor a határ a csillagos ég. :)
    Csak azt a csekélységet felejtik el, hogy egy normál turbómotort sem tudnak tartósra megcsinálni. :)

  • hova

    Sohasem jutnak el arra a finom szintre, mert csak az erő politikáját éltetik, ill. próbálják éltetni, ezért próbálnak meg dübörögni ott is, ahol finoman, halkan lépkedni kellene.

  • mtbe

    Erről jut eszembe, múlt héten láttam egy Golf R32-t. Bitang hangja volt. :)

    Elképesztő lóerő/liter arányok vannak már, kíváncsi vagyok, hogy mit kezd a VW az 1 literes 270 lovas tanulmánnyal. Építsenek köré egy motorkerékpárt. :)

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.