Elképesztő 3,9 másodperces gyorsulás és 280 km/óra végsebesség: a Volkswagen Golf R400 tanulmányba beleborzongott, aki csak látta. Most pedig itt van, szériaközeli kivitelben rója tesztköreit valahol Németországban, és nem vagyunk benne biztosak, hogy ennek örüljünk vagy elkezdjünk rettegni.

A tanulmány annak idején a Golf R 300 lóerős, kétliteres turbómotorjának extrém hangolású változatát kapta. Minden bizonnyal ez hajtja majd a közelgő csúcs-Golfot is, de ne feledjük: az MQB padlólemezen jut hely az Audi öthengeres, 2,5 literes blokkjának is, abból pedig jóval több is kitelik 400 lóerőnél, tehát még tartalékok is maradnának az autóban. Ez azért is fontos, mert egyes hírek szerint nem 400, hanem akár 420 lóerővel érkezhet a modell, amely legfeljebb 20 százalékkal lesz drágább a 300 lóerős Golf R-nél, azaz 13-15 millió forint körül árral számolhatunk.

Bár első ránézésre nem mutat lényeges eltérést az eddigi királymodelltől, nagyobbak nem csak a kerekek, de mögöttük a fékek is. Emellett tovább ültették a futóművet, a tető peremén pedig látványos légterelőt helyeztek el.

Reményeink szerint a Golf R420 már szeptemberben színpadra léphet; forgalmazása minden bizonnyal korlátozott darabszámban történik majd.