Hivatalosan is itt a vadonatúj Toyota Hilux

Még kevésbé munkagép

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.21. 11.00

Már jó ideje húzta-halasztotta a bemutatást, de most végre leleplezte ikonikus pick-upjának új generációját a Toyota.

Nyolcadik alkalommal tart Hilux-világpremiert a Toyota: az eredeti modell még 1968-ban került forgalomba. A mostani, Dél-Afrikában leleplezett újdonság 70 mm-rel hosszabb és hússzal szélesebb közvetlen elődjénél, ami az alacsonyabb tetővonallal együtt határozottan sportosabb, erőteljesebb kiállást kölcsönöz a LED-es fényszóróival érezhetően fölfelé pozicionált modellnek.

Az átrajzolt első lökhárító, az erőteljesebb kerékívek, merészebb karaktervonalak szintén személyautós hatást ébresztenek, az meg végképp komfort-orientálttá (egyben jóval biztonságosabbá) teszi a járművet, hogy a hátfalra alapáron tolatókamerát szerel a Toyota – piactól függően persze.

Az utastér szintén a személyautós, vagy inkább szabadidő-járműves vonalat erősíti. Az infotainment-rendszer nagyméretű érintőképernyője, a bőrkárpitozás, a műszeregységen belül elhelyezett LCD kijelző mind olyan extrák, amik túlmutatnak a munkaeszközként történő felhasználáson.

A korábbi feltételezésekkel összhangban 2,4 és 2,8 literes dízelmotorokat kínál a Hilux; a kisebbik 162 lóerőt és 400 Nm nyomatékot ad le, a nagyobbik 180 lóerős, 450 Nm nyomatékú. Egyes piacokon benzines szívómotorral is megvásárolható lesz a következő hónapokban piacra kerülő modell; a 2,7 literes négyhengeres 152 lóerőt tud. Európában teljesen irreleváns a 280 lóerős, 4.0 V6 benzinmotor.

A Hilux kétféle váltóval kapható: a hatfokozatú automata mellett világújdonság a kategóriában a hatos kézi váltó, amely visszakapcsolásnál automatikusan a következő fokozathoz igazítja a fordulatszámot. Az elektronikus 4WD-kapcsolóval felvértezett Hilux akár 3,5 tonna vontatására képes, hasznos terhelhetősége 1,24 tonna.

Kommentek

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.