Azt hiheted, a Fiat Jeep-rokon szabadidőjárművét látod a képeken, de nem: ez itt az Alfa Romeo legelső SUV-ja, amelyről először tavaly nyáron rebbentek fel a pletykák. A prémium gyártó prémium termékével a Porsche Macant, a Volvo XC60-at, az Audi Q5-öt és a hasonló méretű konkurenciát szeretné megtámadni.

Mi az a gigantikus hátsó túlnyúlás? Ezt a karosszériát nem erre a padlólemezre méretezték.

A Fiat 500L-nek álcázott autó a valóságban vajmi keveset fog átvenni a Fiat-Chrysler koprodukcióban készülő szabadidőjárműtől: helyette azt a hátsókerék-hajtású padlólemezt hasznosítja majd, amely a következő generációs Maserati Ghibli alapját is adja majd. Ez azt jelenti, hogy bár terepképességei aligha lesznek kiemelkedőek, országúton nemigen lesz párja a tökéletes súlyelosztású, olasz SUV-nak.

Az egyelőre név nélkül futó projektben négy- és hathengeres motorokat hasznosítanak, a legerősebb modell állítólag 500 lóerő körüli teljesítményre lesz képes, míg a dízelek teljesítménye 350 lóerőig terjed, hogy bátran szembeszállhassanak az Audi SQ5-tel.

Ugyanerre a platformra egyébként egy nagyobb szabadidőjárművet is tervez az Alfa; annak részletei azonban még ennyire sem ismertek.

A dupla kipufogó számára a lökhárítóba vágott, két bumfordi lyuk és az igényes futóműgeometria sportos autóról tanúskodik.