Itt az új Chevy Camaro

Spotverzióval debütált

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.18. 08.00

Elődjénél könnyebb, merevebb, erősebb és jobban felszerelt a hatodik generációs Camaro.

A Chevrolet a hétvégén bemutatta a Camaro sportkupé hatodik kiadását. Az autó formaterve a jól bevált utat követi, az ismerős idomok azonban modernebb szerkezetet rejtenek, az áramvonalasabb karosszéria jelentős mennyiségű alumíniumot tartalmaz, így az autó tömege több mint 90 kilogrammot csökkent az előző generációhoz képest. A szerkezeti szilárdság eközben 28 százalékkal nőtt.

Az autó elöl MacPherson, hátul ötlengőkaros futóművet kapott, az eddig a csúcskivitelű verziók számára fenntartott adaptív lengéscsillapítás már a sportos SS felszereltségi szinten megjelenik. Ugyanitt a 18 helyett 20 colos keréktárcsák, xenon fényszórók és LED nappali fények gazdagítják a modellt. Az SS kivitelen Brembo fékeket találunk, a 320 helyett 338 mm-es első tárcsákkal, hátul 315-ről 345-re nő a tárcsa átmérője.

Ha kívülről emlékeztet is elődjére, a hatodik szériás Camaro beltere koncepciójában is új: a fő műszerek helyén 8 colos digitális kijelzőt találunk, a középkonzolon egy ugyancsak nyolccolos monitor szolgál a másodlagos funkciók vezérlésére. Az üzemmódkapcsoló a gázreakciót, a váltási sebességet, a motorhangot, az elektromos szervokormányt, a menetstabilizálót, az adaptív lengéscsillapítást és a környezeti hangulatvilágítást is áthangolja; összesen háromféle állás (téli, túra, sport) választható, a negyedik, versenypálya fokozat az SS kiadás sajátja.

A Camaro egy sor új motort kapott. A 279 lóerős, kétliteres turbó 400 Nm nyomatéka kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsítja 96 km/óra sebességre az autót; a maga 7,5 liter körüli átlagfogyasztásával ez minden idők legtakarékosabb Camarója.

Szintén vadonatúj a 340 lóerős, 385 Nm nyomatékú 3.6 V6 szívómotor, amihez hatfokozatú kézi vagy nyolcas automata váltó csatlakozik. A Camaro SS sportváltozat 6.2 V8 blokkja 461 lóerőt és 6017 Nm nyomatékot mozgósít. Ez is rendelhető mindkét váltóval, a manuálishoz automatikus gázfröccs funkció tartozik.

Kommentek

  • aasgeier

    a v8 nak sok lesz az a nyomatek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.