Itt az új Chevy Camaro

Spotverzióval debütált

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.18. 08.00

Elődjénél könnyebb, merevebb, erősebb és jobban felszerelt a hatodik generációs Camaro.

A Chevrolet a hétvégén bemutatta a Camaro sportkupé hatodik kiadását. Az autó formaterve a jól bevált utat követi, az ismerős idomok azonban modernebb szerkezetet rejtenek, az áramvonalasabb karosszéria jelentős mennyiségű alumíniumot tartalmaz, így az autó tömege több mint 90 kilogrammot csökkent az előző generációhoz képest. A szerkezeti szilárdság eközben 28 százalékkal nőtt.

Az autó elöl MacPherson, hátul ötlengőkaros futóművet kapott, az eddig a csúcskivitelű verziók számára fenntartott adaptív lengéscsillapítás már a sportos SS felszereltségi szinten megjelenik. Ugyanitt a 18 helyett 20 colos keréktárcsák, xenon fényszórók és LED nappali fények gazdagítják a modellt. Az SS kivitelen Brembo fékeket találunk, a 320 helyett 338 mm-es első tárcsákkal, hátul 315-ről 345-re nő a tárcsa átmérője.

Ha kívülről emlékeztet is elődjére, a hatodik szériás Camaro beltere koncepciójában is új: a fő műszerek helyén 8 colos digitális kijelzőt találunk, a középkonzolon egy ugyancsak nyolccolos monitor szolgál a másodlagos funkciók vezérlésére. Az üzemmódkapcsoló a gázreakciót, a váltási sebességet, a motorhangot, az elektromos szervokormányt, a menetstabilizálót, az adaptív lengéscsillapítást és a környezeti hangulatvilágítást is áthangolja; összesen háromféle állás (téli, túra, sport) választható, a negyedik, versenypálya fokozat az SS kiadás sajátja.

A Camaro egy sor új motort kapott. A 279 lóerős, kétliteres turbó 400 Nm nyomatéka kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsítja 96 km/óra sebességre az autót; a maga 7,5 liter körüli átlagfogyasztásával ez minden idők legtakarékosabb Camarója.

Szintén vadonatúj a 340 lóerős, 385 Nm nyomatékú 3.6 V6 szívómotor, amihez hatfokozatú kézi vagy nyolcas automata váltó csatlakozik. A Camaro SS sportváltozat 6.2 V8 blokkja 461 lóerőt és 6017 Nm nyomatékot mozgósít. Ez is rendelhető mindkét váltóval, a manuálishoz automatikus gázfröccs funkció tartozik.

Kommentek

  • aasgeier

    a v8 nak sok lesz az a nyomatek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.