A szürkeimportos autó megvásárlásának buktatói

Te leszel az első magyar tulajdonos! De meddig?

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.18. 06.00

Jól hangzik, amikor a kereskedésben odasúgja az eladó, hogy egyből a te nevedre kerül majd a németektől hozott autó. Kár, hogy rögtön okirat-hamisítással indul a dolog.

Jól hangzik, amikor a kereskedésben odasúgja az eladó, hogy egyből a te nevedre kerül majd a németektől hozott autó. Kár, hogy jó eséllyel rögtön okirat-hamisítással indul a dolog.

Bármennyire is pörög az autó-magánimport manapság, azért elég rizikós dolog nekiindulni a Nyugatnak használt autót venni rutin nélkül. De mi a helyzet, ha más kaparta ki a gesztenyét, megtalálta a tuti kocsit, kicselezte a hazaúton az ideiglenes német exportrendszámokra és kelet-európai trélerekre ugyancsak kihegyezett német és osztrák rendőrséget, és már itthon, egy magyar hirdetési oldalon kínálja eladásra nekünk álmaink (használt) autóját?

Ha profi autókereskedő hoz be kocsit az országba, illetékfizetés nélkül erre jogosult vállalkozása nevére írathatja a járművet eladás előtt. Ezeket a kocsikat a vevő teljes jóhiszeműséggel vásárolhatja meg, a magyar nyilvántartásban kerül majd a kereskedő birtokából az övébe a kocsi, a szavatosságot is érvényesítheti, ha erre szükség lenne a későbbiekben. De nem minden hirdetett használt autó cserél gazdát itthon ilyen patyolattiszta ügymenetben!

“Külföldi okmányokkal”, áll számtalan, rendszám nélkül lefényképezett autó mellett manapság millió apróhirdetésben. Amikor megnézünk egy ilyen kocsit, vagy felhívjuk az eladót, sokszor még a kecsegtető “te leszel az első magyar tulajdonos” félmondat is elhangzik. És a boldog vevőjelölt nem is sejti, hogy jó eséllyel belerántják egy okirat-hamisításba rögtön az elején, de az sem kizárt, hogy a rendőrség viszi majd el a kicsi okossággal megkötött üzletet követően pár héttel, hónappal, vagy akár évvel az autóját.

Ezeket az autókat jellemzően magánszemélyek vagy kis cégek hozzák be. Van egy adásvételi szerződésük, amit a német (holland, francia, stb.) tulajjal írtak, amikor elhozták a kocsit, de a magyar vevőt arra szokták próbálni rávenni, hogy “írjanak” itthon egy másikat a kinti eladó nevében. Aduászként még jön, hogy “így nem kell az eredetiségvizsgálatra sem költeni”, mert nem magyar tulajtól veszi meg a kocsit.

Nos, ez az az okirat-hamisítás, ami sokba kerülhet később, ha netán kiderül, hogy valami probléma van a járművel és a kinti hatóság elkezdi itthon keresni. Arról nem is beszélve, hogy ilyen esetben a vevőnek gyakorlatilag semmi bizonyítéka nem marad arra, hogy kitől is vette itthon a kocsit, akármi derül ki később, nem tehet semmit, legfeljebb hívogathatja telefonon a kinti extulajt, akit sosem látott.

Van egy még durvább kockázati faktor az utólag kreált itthoni adásvételiben. Épp a napokban bukott le az a csapat, melynek tagjai lopott külföldi autókat adtak el itthon. Bérelt autókkal hazajöttek, itthon hamis adásvételi szerződéssel alvázszám-hamisítással vagy anélkül átíratták és eladták itthon a kocsikat gyanútlan magyar vevőknek.

Ha egy ilyen akcióba csöppenünk és még van egy hamis adásvételink is egy kint ellopott kocsiról, amit a kinti vevő tudta nélkül írtunk alá, az életben ki nem mossuk magunkat a bűnszervezetben való részvétel gyanúja alól.

Kommentek

  • ldaracing

    Németországban töröktől, arabtól, orosz akcentussal beszélő embertől nem szabad autót venni. Magyarországon kisebbségitől nem szabad ha jót akarunk magunknak, mert most a vasazás helyett az autó adok-veszek az első számú biznisz nekik. Tipikus kopaszra nyírt kerekfejű borostás maffiózók, legtöbbször fekete autóval.
    Attól még hogy ezeket az embereket elkerüljük átverhetnek, csak kisebb az esélye.
    Ha az eredeti tulajdonostól vesszük meg közvetlenül az autót, aki bizonyítottan használta, akkor lehetünk a legbiztosabbak abban, hogy nem vertek át az autó állapotával és származásával.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.