Szárnyas ajtós hibrid Golf, 400 lóerővel

VW Golf GTE Sport

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 08.00

Szénszálas karosszériával, hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal nyűgöz le az emissziómentes versenyautó.

Három erőforrás, négykerék-hajtás, kívánság szerint nulla károsanyag-kibocsátás vagy 280 km/óra végsebesség: a karbon-karosszériás Golf GTE Sport tanulmány a hálózatról tölthető hibrid konfigurációkban rejlő széles lehetőségeket demonstrálja.

Belsőégésű motorja a kétszeres ralivilágbajnok Polo R WRC-ből ismerős,1,6 literes TSI blokk átalakított változata. Legnagyobb teljesítménye 299 lóerő, maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Ezt egészíti ki két darab villanymotor. Az egyik, egy 115 LE/330 Nm teljesítményű motor elöl, a hatfokozatú duplakuplungos váltó házán belül, míg a másik 115 lóerővel és 270 Nm-rel hajtja a hátsó kerekeket.

Ha mindhárom erőforrás üzemel, a GTE Sport 4,3 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége 280 km/óra. Ugyanakkor a modell szabvány szerinti átlagfogyasztása csupán 2,0 l/100 km.

A Golf GTE Sport tehát tud takarékosan is menni, de a Lambo-ajtók és a kétüléses beltér arra utalnak, hogy a tervezők inkább az utcai versenyautó arculatot helyezték előtérbe. Belül szénszálas és mikroszálas anyagok borítják a felületeket, a vezetői környezet markánsan elkülönül az utas ülésétől. Mindkét versenyülést messze hátratolták, öveik ötpontosak.


A műszerezettség sem mindennapi: a vadonatúj konfigurációban három átlátszó lemezt  találunk egymás mögött-fölött; legelöl a váltó fokozata és a fékenergia-visszanyerés státusza látható, középen a hajtásláncra vonatkozó információk jelennek meg, míg a szokásos menetadatok (sebesség, hatótávolság) a leghátsó kijelzőn kaptak helyet, a vezető látómezejében. A műszerfal GTE Sport üzemmódban megjeleníti, hogy hanyadik kört futjuk, valamint az ideális ívet is jelzi, legalábbis a Nürburgringen.

A váltó és a motorindítás egyazon kezelőszerven kapott helyet, mellette multifunkciós panel, rajta a tűzoltó berendezés kapcsolójával. Az utas előtt kiegészítő kijelző kapott helyet, ahol a gyorsulási adatoktól kezdve az aktuális fokozaton át a fordulatszámig minden fontos menetadat megjeleníthető.

Az üzemmódok kapcsolói ellenben a tetőkárpitra költöztek: innen választhatjuk a tisztán elektromos üzemet, amely 50 kilométerre elegendő, hibridként akár mindkét villanymotor képes a fékenergia visszanyerésére, GTE üzemmódban viszont elektromos összkerékhajtás egészíti ki a TSI motor erejét; az autó 6,5 másodperc alatt éri el a 130-as autópálya-tempót, 200-ra pedig 15,9 másodpercig tart a sprint.

A szénszálas kompozitból készült karosszéria valójában csak nyomokban emlékeztet a Golfra; különlegessége a C-oszlop, amely ismét a Lamborghinivel von párhuzamot; a két síkon kialakított tetőoszlop-pár légbeömlőt fog közre, amely a leszorítóerőt éppúgy növeli, mint ahogy hűtőlevegőt szállít a fékekhez. Az ajtók felfelé nyílnak, beleharapva a fényezetlen szénszálas panelből készült tetőbe és a küszöbbe is.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.