Három erőforrás, négykerék-hajtás, kívánság szerint nulla károsanyag-kibocsátás vagy 280 km/óra végsebesség: a karbon-karosszériás Golf GTE Sport tanulmány a hálózatról tölthető hibrid konfigurációkban rejlő széles lehetőségeket demonstrálja.

Belsőégésű motorja a kétszeres ralivilágbajnok Polo R WRC-ből ismerős,1,6 literes TSI blokk átalakított változata. Legnagyobb teljesítménye 299 lóerő, maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Ezt egészíti ki két darab villanymotor. Az egyik, egy 115 LE/330 Nm teljesítményű motor elöl, a hatfokozatú duplakuplungos váltó házán belül, míg a másik 115 lóerővel és 270 Nm-rel hajtja a hátsó kerekeket.

Ha mindhárom erőforrás üzemel, a GTE Sport 4,3 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége 280 km/óra. Ugyanakkor a modell szabvány szerinti átlagfogyasztása csupán 2,0 l/100 km.

A Golf GTE Sport tehát tud takarékosan is menni, de a Lambo-ajtók és a kétüléses beltér arra utalnak, hogy a tervezők inkább az utcai versenyautó arculatot helyezték előtérbe. Belül szénszálas és mikroszálas anyagok borítják a felületeket, a vezetői környezet markánsan elkülönül az utas ülésétől. Mindkét versenyülést messze hátratolták, öveik ötpontosak.


A műszerezettség sem mindennapi: a vadonatúj konfigurációban három átlátszó lemezt  találunk egymás mögött-fölött; legelöl a váltó fokozata és a fékenergia-visszanyerés státusza látható, középen a hajtásláncra vonatkozó információk jelennek meg, míg a szokásos menetadatok (sebesség, hatótávolság) a leghátsó kijelzőn kaptak helyet, a vezető látómezejében. A műszerfal GTE Sport üzemmódban megjeleníti, hogy hanyadik kört futjuk, valamint az ideális ívet is jelzi, legalábbis a Nürburgringen.

A váltó és a motorindítás egyazon kezelőszerven kapott helyet, mellette multifunkciós panel, rajta a tűzoltó berendezés kapcsolójával. Az utas előtt kiegészítő kijelző kapott helyet, ahol a gyorsulási adatoktól kezdve az aktuális fokozaton át a fordulatszámig minden fontos menetadat megjeleníthető.

Az üzemmódok kapcsolói ellenben a tetőkárpitra költöztek: innen választhatjuk a tisztán elektromos üzemet, amely 50 kilométerre elegendő, hibridként akár mindkét villanymotor képes a fékenergia visszanyerésére, GTE üzemmódban viszont elektromos összkerékhajtás egészíti ki a TSI motor erejét; az autó 6,5 másodperc alatt éri el a 130-as autópálya-tempót, 200-ra pedig 15,9 másodpercig tart a sprint.

A szénszálas kompozitból készült karosszéria valójában csak nyomokban emlékeztet a Golfra; különlegessége a C-oszlop, amely ismét a Lamborghinivel von párhuzamot; a két síkon kialakított tetőoszlop-pár légbeömlőt fog közre, amely a leszorítóerőt éppúgy növeli, mint ahogy hűtőlevegőt szállít a fékekhez. Az ajtók felfelé nyílnak, beleharapva a fényezetlen szénszálas panelből készült tetőbe és a küszöbbe is.