Szárnyas ajtós hibrid Golf, 400 lóerővel

VW Golf GTE Sport

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 08.00

Szénszálas karosszériával, hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal nyűgöz le az emissziómentes versenyautó.

Három erőforrás, négykerék-hajtás, kívánság szerint nulla károsanyag-kibocsátás vagy 280 km/óra végsebesség: a karbon-karosszériás Golf GTE Sport tanulmány a hálózatról tölthető hibrid konfigurációkban rejlő széles lehetőségeket demonstrálja.

Belsőégésű motorja a kétszeres ralivilágbajnok Polo R WRC-ből ismerős,1,6 literes TSI blokk átalakított változata. Legnagyobb teljesítménye 299 lóerő, maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Ezt egészíti ki két darab villanymotor. Az egyik, egy 115 LE/330 Nm teljesítményű motor elöl, a hatfokozatú duplakuplungos váltó házán belül, míg a másik 115 lóerővel és 270 Nm-rel hajtja a hátsó kerekeket.

Ha mindhárom erőforrás üzemel, a GTE Sport 4,3 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége 280 km/óra. Ugyanakkor a modell szabvány szerinti átlagfogyasztása csupán 2,0 l/100 km.

A Golf GTE Sport tehát tud takarékosan is menni, de a Lambo-ajtók és a kétüléses beltér arra utalnak, hogy a tervezők inkább az utcai versenyautó arculatot helyezték előtérbe. Belül szénszálas és mikroszálas anyagok borítják a felületeket, a vezetői környezet markánsan elkülönül az utas ülésétől. Mindkét versenyülést messze hátratolták, öveik ötpontosak.


A műszerezettség sem mindennapi: a vadonatúj konfigurációban három átlátszó lemezt  találunk egymás mögött-fölött; legelöl a váltó fokozata és a fékenergia-visszanyerés státusza látható, középen a hajtásláncra vonatkozó információk jelennek meg, míg a szokásos menetadatok (sebesség, hatótávolság) a leghátsó kijelzőn kaptak helyet, a vezető látómezejében. A műszerfal GTE Sport üzemmódban megjeleníti, hogy hanyadik kört futjuk, valamint az ideális ívet is jelzi, legalábbis a Nürburgringen.

A váltó és a motorindítás egyazon kezelőszerven kapott helyet, mellette multifunkciós panel, rajta a tűzoltó berendezés kapcsolójával. Az utas előtt kiegészítő kijelző kapott helyet, ahol a gyorsulási adatoktól kezdve az aktuális fokozaton át a fordulatszámig minden fontos menetadat megjeleníthető.

Az üzemmódok kapcsolói ellenben a tetőkárpitra költöztek: innen választhatjuk a tisztán elektromos üzemet, amely 50 kilométerre elegendő, hibridként akár mindkét villanymotor képes a fékenergia visszanyerésére, GTE üzemmódban viszont elektromos összkerékhajtás egészíti ki a TSI motor erejét; az autó 6,5 másodperc alatt éri el a 130-as autópálya-tempót, 200-ra pedig 15,9 másodpercig tart a sprint.

A szénszálas kompozitból készült karosszéria valójában csak nyomokban emlékeztet a Golfra; különlegessége a C-oszlop, amely ismét a Lamborghinivel von párhuzamot; a két síkon kialakított tetőoszlop-pár légbeömlőt fog közre, amely a leszorítóerőt éppúgy növeli, mint ahogy hűtőlevegőt szállít a fékekhez. Az ajtók felfelé nyílnak, beleharapva a fényezetlen szénszálas panelből készült tetőbe és a küszöbbe is.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.