Parkolás közben történik a legtöbb baleset

A kisteherautók és SUV-k veszélyesek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 11.00

Az autó sérülésével járó balesetek 40 százaléka parkolás vagy manőverezés közben, főleg (kötelező esetén 70, teljes körű cascónál 85 százalékban) tolatáskor történik.

Tízből nyolc esetben a parkolóhelyről való kiálláskor fordul elő a koccanás, míg viszonylag ritka a parkolóhelyre beálláskor (16%). Az idősebb, 65 év feletti gépjárművezetők egyharmaddal több balesetet okoznak parkolás vagy manőverezés közben, mint a 25-64 év közötti vezetők.

Az Allianz Technológiai Központ (Allianz Zentrum für Technik, AZT) és a Continental AG közös kutatási projektjében közel 3500 közlekedési balesetet elemeztek a Müncheni Főiskola és Műszaki Egyetem segítségével.

A felelősségbiztosítási káresemények közel fele (42%) abból ered, hogy parkoláskor az egyik jármű – tolatás közben – nekiütközik a másik, álló járműnek. Minden ötödik manővernél (20%) pedig azért következik be káresemény, mert két autó egymásnak tolat parkolás közben.

A parkolási és manőverezési balesetek gyakorisága közel 30 százalékkal nőtt az elmúlt tíz évben. E balesetek teszik ki a dologi kárral járó gépjármű-felelősségbiztosítási káresemények 44 százalékát, és a teljes körű casco biztosítási káresemények 39 százalékát.

Az elvégzett elemzés szerint a legtöbb baleset kisteherautók és városi terepjárók parkolásakor következik be. Ezen gépjárművek esetében a balesetek száma 30 százalékkal magasabb, mint a kisméretű vagy kompakt autók esetében. 

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.