Itt a Porsche új nagyágyúja

Porsche 911 GT3 R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 15.00

Könnyebb, gyorsabb, takarékosabb lett a Porsche GT3-as versenyautója. Az utcai bázisú kocsit decembertől kaphatják meg az ügyfelek.

Az alumínium-acél vázszerkezetű 911 GT3 RS sorozatgyártású modell adja az alapját annak a versenyautónak, amelynek legújabb szériáját ma, a Nürburgringen mutatta be a Porsche .

Az újdonság külsőre jól megkülönböztethető  közúti fivérétől: elárulja dupla buborék teteje, no meg az aerodinamikai elemek sokasága. Az autó tengelytávja 83 mm-rel nőtt a közvetlen elődhöz képest, ami az optimalizált tömegközépponttal együtt gyors kanyarokban kiszámíthatóbbá teszi.

A karosszéria borítóelemei, valamint az ajtók és fedelek szinte kivétel nélkül szénszálas kompozit anyagból készültek, összhangban azzal a törekvéssel, hogy az az autó könnyebb, takarékosabb, jobban vezethető és biztonságosabb legyen.A 200 x 40 centis hátsó szárny, valamint az első kerékívbe vágott, jellegzetes légterelő rések masszív leszorítóerőt biztosítanak, amire szükség is van, ha nekidurálja magát a 911 GT3 RS motorjával javarészt azonos felépítésű versenyblokk.

A közvetlen befecskendezéses szívómotor teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt, ereje hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre. A hátsó, oldalsó hűtőket leszerelték, így egyetlen, központi hűtő temperálja a blokkot; ez aerodinamikai szempontból is kedvezőbb, no meg kevésbé sérülékeny a rendszer.

A fékeket kifejezetten hosszú távú versenyzéshez fejlesztették; elöl hatdugattyús alumínium nyergek és 380 mm-es acél tárcsák dolgoznak, hátul négydugattyús nyergeket és 372 mm-es tárcsákat találunk.Az üzemanyagtartály az eddig 108 helyett 120 literes, automata biztonsági elzárószeleppel szerelték fel. Az oldalajtók és az ablakok leszerelhetők, ami a biztonságos mentést segíti, a tetőn kialakított menekülő nyílás méretét is megnövelték, míg a kagylóülés ütközés esetén nyújt jobb ütésvédelmet.

A 911 GT3 R már megrendelhető, nettó ára 429 ezer euró, azaz 131 millió Ft. A kiszállítás decemberben veszi kezdetét.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.