Itt a Porsche új nagyágyúja

Porsche 911 GT3 R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 15.00

Könnyebb, gyorsabb, takarékosabb lett a Porsche GT3-as versenyautója. Az utcai bázisú kocsit decembertől kaphatják meg az ügyfelek.

Az alumínium-acél vázszerkezetű 911 GT3 RS sorozatgyártású modell adja az alapját annak a versenyautónak, amelynek legújabb szériáját ma, a Nürburgringen mutatta be a Porsche .

Az újdonság külsőre jól megkülönböztethető  közúti fivérétől: elárulja dupla buborék teteje, no meg az aerodinamikai elemek sokasága. Az autó tengelytávja 83 mm-rel nőtt a közvetlen elődhöz képest, ami az optimalizált tömegközépponttal együtt gyors kanyarokban kiszámíthatóbbá teszi.

A karosszéria borítóelemei, valamint az ajtók és fedelek szinte kivétel nélkül szénszálas kompozit anyagból készültek, összhangban azzal a törekvéssel, hogy az az autó könnyebb, takarékosabb, jobban vezethető és biztonságosabb legyen.A 200 x 40 centis hátsó szárny, valamint az első kerékívbe vágott, jellegzetes légterelő rések masszív leszorítóerőt biztosítanak, amire szükség is van, ha nekidurálja magát a 911 GT3 RS motorjával javarészt azonos felépítésű versenyblokk.

A közvetlen befecskendezéses szívómotor teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt, ereje hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre. A hátsó, oldalsó hűtőket leszerelték, így egyetlen, központi hűtő temperálja a blokkot; ez aerodinamikai szempontból is kedvezőbb, no meg kevésbé sérülékeny a rendszer.

A fékeket kifejezetten hosszú távú versenyzéshez fejlesztették; elöl hatdugattyús alumínium nyergek és 380 mm-es acél tárcsák dolgoznak, hátul négydugattyús nyergeket és 372 mm-es tárcsákat találunk.Az üzemanyagtartály az eddig 108 helyett 120 literes, automata biztonsági elzárószeleppel szerelték fel. Az oldalajtók és az ablakok leszerelhetők, ami a biztonságos mentést segíti, a tetőn kialakított menekülő nyílás méretét is megnövelték, míg a kagylóülés ütközés esetén nyújt jobb ütésvédelmet.

A 911 GT3 R már megrendelhető, nettó ára 429 ezer euró, azaz 131 millió Ft. A kiszállítás decemberben veszi kezdetét.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.