Itt a Porsche új nagyágyúja

Porsche 911 GT3 R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 15.00

Könnyebb, gyorsabb, takarékosabb lett a Porsche GT3-as versenyautója. Az utcai bázisú kocsit decembertől kaphatják meg az ügyfelek.

Az alumínium-acél vázszerkezetű 911 GT3 RS sorozatgyártású modell adja az alapját annak a versenyautónak, amelynek legújabb szériáját ma, a Nürburgringen mutatta be a Porsche .

Az újdonság külsőre jól megkülönböztethető  közúti fivérétől: elárulja dupla buborék teteje, no meg az aerodinamikai elemek sokasága. Az autó tengelytávja 83 mm-rel nőtt a közvetlen elődhöz képest, ami az optimalizált tömegközépponttal együtt gyors kanyarokban kiszámíthatóbbá teszi.

A karosszéria borítóelemei, valamint az ajtók és fedelek szinte kivétel nélkül szénszálas kompozit anyagból készültek, összhangban azzal a törekvéssel, hogy az az autó könnyebb, takarékosabb, jobban vezethető és biztonságosabb legyen.A 200 x 40 centis hátsó szárny, valamint az első kerékívbe vágott, jellegzetes légterelő rések masszív leszorítóerőt biztosítanak, amire szükség is van, ha nekidurálja magát a 911 GT3 RS motorjával javarészt azonos felépítésű versenyblokk.

A közvetlen befecskendezéses szívómotor teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt, ereje hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre. A hátsó, oldalsó hűtőket leszerelték, így egyetlen, központi hűtő temperálja a blokkot; ez aerodinamikai szempontból is kedvezőbb, no meg kevésbé sérülékeny a rendszer.

A fékeket kifejezetten hosszú távú versenyzéshez fejlesztették; elöl hatdugattyús alumínium nyergek és 380 mm-es acél tárcsák dolgoznak, hátul négydugattyús nyergeket és 372 mm-es tárcsákat találunk.Az üzemanyagtartály az eddig 108 helyett 120 literes, automata biztonsági elzárószeleppel szerelték fel. Az oldalajtók és az ablakok leszerelhetők, ami a biztonságos mentést segíti, a tetőn kialakított menekülő nyílás méretét is megnövelték, míg a kagylóülés ütközés esetén nyújt jobb ütésvédelmet.

A 911 GT3 R már megrendelhető, nettó ára 429 ezer euró, azaz 131 millió Ft. A kiszállítás decemberben veszi kezdetét.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.