Az eddigi ferdehátú és kombi karosszériák helyett inkább klasszikus, lépcsős farral veszi fel a versenyt a kategória élharcosaival, a Passattal, Insigniával, Mondeóval a Renault következő generációs nagyautója. Az eddig Lagunaként ismert, középkategóriás modell elnevezése változhat, koncepciója azonban marad a régi: az eddiginél kecsesebb, sportosabb fazon élvonalbeli komfortot rejt.

A belső térben határozott a változás: a Tesla Model S-re és a Volvo XC90-re hajazó, függőleges tájolású érintőképernyő az egész középkonzolt elfoglalja. A műszerek is digitálisak lesznek, akárcsak a kezelőszervek, egyedül a klíma vezérlését bízták mechanikus gombokra.

A színvonalat bőrbe kötött műszerfal és valódinak ható fabetétek emelik.

A Laguna (vagy akárhogyan nevezik is majd) forgalmazását csak azokon a piacokon tervezi a Renault, ahol jelentős mennyiséget el tud adni belőle, így nem egyértelmű, hogy Kelet-Európába jön-e a nagy autó.