A SEAT Leon a világ leggyorsabb kombija

Körrekord a Nürburgringen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 13.00

Kettő másodperccel a nyolcperces határon belül ment körbe a Nordschleifén egy SEAT Leon Cupra ST. Ennél gyorsabban kombi még nem teljesítette a nagykört.

Ismét lesújtott a Nürburgring-fetisisztákra a SEAT: miután a Leon Cupra tavaly a Renault Megane RS-sel vívott csatát a leggyorsabb fronthajtású autónak járó címért, most a modell kombi kiadása ment fel egy körre, hogy elhódítsa a leggyorsabb puttonyosnak járó címet.

Az eddigi címtartó a SEAT Leon távoli rokona volt: az előző generációs Audi RS4 Avant a maga 4,2 literes, V8-as szívómotorjával, 420 lóerejével és összkerékhajtásával 8 perc 9 másodperc alatt ért körbe, ami fenemód felértékeli a 280 lóerős, 350 Nm nyomatékú, elsőkerék-hajtású SEAT teljesítményét.

A kombi egyébként még gyorsabb volt, mint a háromajtós Leon Cupra: a pilóta szerint kanyarban progresszívabban viselkedett a hátsó tengelye, és mivel jobb a közegellenállása, magasabb csúcssebességet tudott elérni a ferdehátúnál, annak ellenére, hogy közel fél mázsával nehezebb annál.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.