Brutális tanulmánnyal kecsegtet a BMW

BMW 3.0 CSL Hommage

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.13. 10.00

A hetvenes évek radikális kupéja előtt tiszteleg a BMW új formatanulmánya. A jövő héten leplezik le, addig érjük be ennyivel.

Tömegcsökkentés: ez volt a jelszava az eredeti BMW 3.0 CSL kupénak, amelynek a hetvenes években járt csodájára a világ. Ugyanezt a filozófiát hivatott gyakorolni a tribute-modell, amelyet a jelenkor legmodernebb anyaginak és gyártási technológiáinak felhasználásával állít négy kerékre a BMW.

A tanulmány hivatalos premierje 9 nap múlva, május 22-én lesz, és bár egyelőre csak egy farrészletet mutatott belőle a gyár, az már most is egyértelmű, hogy a BMW 3.0 CSL Hommage híján lesz mindenféle visszafogottságnak. Az elegánsan egyszerű oldalfalakat kifejezetten sportos orr- és farkialakítás ellenpontozza, impozáns légterelők, izmos kerékívek, hatalmas szárnyak adják meg az autó hangulatát. A BMW ígérete szerint az autó jelentős arányban szénszálas kompozit anyagokból épül fel; hogy ez pontosan mit takar, majd kiderül.

A tömegcsökkentés jegyében az utastérből kidobtak mindent, ami nélkülözhető, a műszaki, szerkezeti elemek kiváló minőségű anyagokból készültek.

Türelmetlenül várjuk a további részleteket.

BMW 3.0 CSL – A Batmobil


Az eredeti 3.0 CSL  1972-ben lépett színre, mint az európai túraautó-bajnokságra szánt versenyautó homologizációs típusa. A névben az ‘L’ a ‘leicht’, azaz könnyű szó rövidítése: az autó karosszériája vékonyabb acéllemezekből készült, hangszigetelést és kárpitozást nem építettek be, az ajtók, a gépház- és csomagtérfedél alumínium ötvözetből készült, az oldalablakok pedig plexiből. Hatalmas szárnya miatt Batmobilként emlegették a rajongók.

A 3.0 CLS 1973 és 1979 között egyetlen év kihagyással megnyerte az európai túraautó-bajnokságot. A BMW ezzel a típussal indította útjára az Art Car mozgalmat.

BMW

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.