Brutális tanulmánnyal kecsegtet a BMW

BMW 3.0 CSL Hommage

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.13. 10.00

A hetvenes évek radikális kupéja előtt tiszteleg a BMW új formatanulmánya. A jövő héten leplezik le, addig érjük be ennyivel.

Tömegcsökkentés: ez volt a jelszava az eredeti BMW 3.0 CSL kupénak, amelynek a hetvenes években járt csodájára a világ. Ugyanezt a filozófiát hivatott gyakorolni a tribute-modell, amelyet a jelenkor legmodernebb anyaginak és gyártási technológiáinak felhasználásával állít négy kerékre a BMW.

A tanulmány hivatalos premierje 9 nap múlva, május 22-én lesz, és bár egyelőre csak egy farrészletet mutatott belőle a gyár, az már most is egyértelmű, hogy a BMW 3.0 CSL Hommage híján lesz mindenféle visszafogottságnak. Az elegánsan egyszerű oldalfalakat kifejezetten sportos orr- és farkialakítás ellenpontozza, impozáns légterelők, izmos kerékívek, hatalmas szárnyak adják meg az autó hangulatát. A BMW ígérete szerint az autó jelentős arányban szénszálas kompozit anyagokból épül fel; hogy ez pontosan mit takar, majd kiderül.

A tömegcsökkentés jegyében az utastérből kidobtak mindent, ami nélkülözhető, a műszaki, szerkezeti elemek kiváló minőségű anyagokból készültek.

Türelmetlenül várjuk a további részleteket.

BMW 3.0 CSL – A Batmobil


Az eredeti 3.0 CSL  1972-ben lépett színre, mint az európai túraautó-bajnokságra szánt versenyautó homologizációs típusa. A névben az ‘L’ a ‘leicht’, azaz könnyű szó rövidítése: az autó karosszériája vékonyabb acéllemezekből készült, hangszigetelést és kárpitozást nem építettek be, az ajtók, a gépház- és csomagtérfedél alumínium ötvözetből készült, az oldalablakok pedig plexiből. Hatalmas szárnya miatt Batmobilként emlegették a rajongók.

A 3.0 CLS 1973 és 1979 között egyetlen év kihagyással megnyerte az európai túraautó-bajnokságot. A BMW ezzel a típussal indította útjára az Art Car mozgalmat.

BMW

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.