Tömegcsökkentés: ez volt a jelszava az eredeti BMW 3.0 CSL kupénak, amelynek a hetvenes években járt csodájára a világ. Ugyanezt a filozófiát hivatott gyakorolni a tribute-modell, amelyet a jelenkor legmodernebb anyaginak és gyártási technológiáinak felhasználásával állít négy kerékre a BMW.

A tanulmány hivatalos premierje 9 nap múlva, május 22-én lesz, és bár egyelőre csak egy farrészletet mutatott belőle a gyár, az már most is egyértelmű, hogy a BMW 3.0 CSL Hommage híján lesz mindenféle visszafogottságnak. Az elegánsan egyszerű oldalfalakat kifejezetten sportos orr- és farkialakítás ellenpontozza, impozáns légterelők, izmos kerékívek, hatalmas szárnyak adják meg az autó hangulatát. A BMW ígérete szerint az autó jelentős arányban szénszálas kompozit anyagokból épül fel; hogy ez pontosan mit takar, majd kiderül.

A tömegcsökkentés jegyében az utastérből kidobtak mindent, ami nélkülözhető, a műszaki, szerkezeti elemek kiváló minőségű anyagokból készültek.

Türelmetlenül várjuk a további részleteket.

BMW 3.0 CSL – A Batmobil


Az eredeti 3.0 CSL  1972-ben lépett színre, mint az európai túraautó-bajnokságra szánt versenyautó homologizációs típusa. A névben az ‘L’ a ‘leicht’, azaz könnyű szó rövidítése: az autó karosszériája vékonyabb acéllemezekből készült, hangszigetelést és kárpitozást nem építettek be, az ajtók, a gépház- és csomagtérfedél alumínium ötvözetből készült, az oldalablakok pedig plexiből. Hatalmas szárnya miatt Batmobilként emlegették a rajongók.

A 3.0 CLS 1973 és 1979 között egyetlen év kihagyással megnyerte az európai túraautó-bajnokságot. A BMW ezzel a típussal indította útjára az Art Car mozgalmat.