Fél tucatnyi különböző modelljét újítja meg idén nyáron a BMW. Itt vannak a részletek, címszavakban.

1-es / 2-es széria

Új, háromhengeres motort kap a márka legkisebb, nem elektromos modellje. A 118i-be kerülő, másfél literes blokk 136 lóerőt teljesít, kézi váltóval 8,5 mp alatt gyorsul százra, üzemanyag-fogyasztása 5,0-5,4 l/100 km, automata váltóval két decivel kevesebb.

További újdonságként bővül az összkerekes kínálat: mostantól a BMW 118d, 120d és BMW M135i típusok is elvihetők xDrive kiadásban.

A 2-es sorozat kupé és a kabrió változat új generációs dízelmotorokkal bővül. A 218d teljesítménye 150 LE, 8,4 mp (a kabrió 8,9 mp) alatt ugrik 100-ra; a 225d 224 lóerőt kínál, 6,2 (6,4) mp alatt gyorsulja a százat. Előbbi 4,0-4,4, a nagyobbik motor 4,3-4,6 litert kér százon; az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az utóbbi csak a jó két tizedes spórolást hozó automatával kapható. A kabrió átlagosan három decivel fogyaszt többet, mint a kupé

Fontos újdonság még, hogy a BMW M235i kabrió most először összkerékhajtással is elérhető lesz; a 326 lovas motor 4,9 mp alatt repíti százra a kocsit.

2-es Active Tourer / Gran Tourer

Az alig néhány hete piacra dobott, elsőkerék-hajtású modell kínálata máris új motorokkal bővült: két háromhengeressel (216i, 102 LE; és 214d, 95 LE) és egy összkerékhajtással is kérhető négyhengeressel (220d, 190 LE). A gyorsulási adatok ebben a sorrendben 11,9, 13,5, illetve 7,9 mp, az átlagfogyasztás 5,3-5,6 liter/100 km; 3,9-4,1 liter, illetve 4,5-4,7 liter.

A motorokon túl új biztonsági felszerelés: az ütközés utáni automatikus fékfunkció gazdagítja a Gran Tourert, valamint a kistestvér Active Tourert. Szintén alapáras tétel mindkét modellnél a fáradtságérzékelő, az opciós head-up kijelző funkcionalitását pedig kibővítették.

3-as / 4-es széria

Új generációs, finoman növelt teljesítményű dízelmotorok erősítik a kínálatot: a 318d Gran Turismo mostantól 150, a 320d GT 190 lóerős. Előbbi 9,3 mp alatt gyorsul 100-ra, átlagfogyasztása 4,5-4,7 liter; a nagyobbik dízelnél ugyanezek az adatok 7,8 mp, 4,6-4,8 liter/100 km. Kupé kivitelben (418d, 420d) ugyanaz a teljesítmény, a gyorsulás 9,0, illetve 8,1 mp; a fogyasztás 4,1-4,5; illetve 4,8-5,1 liter/100 km.

További fontos újdonságként megújult a modellcsalád navigációs opciós kínálata, valamint továbbfejlesztették a parkolórobot funkcionalitását; az autó a járda mellé 80 centi ráhagyással tud beállni, és akár 2,5 méter széles résbe képes merőlegesen betolatni.

X5

Hátsó- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt elérhető az a 25d típusjelű, új generációs, kétliteres négyhengeres dízelmotor, amely a 231 maga lóerejével és 500 Nm nyomatékával mindkét variáns 7,7 mp alatt gyorsítja százra; az átlagfogyasztás kétkerék-hajtással  5,3-5,5 liter, az összkerekes verzió két decivel többet kér.