Így készül a világ legerotikusabb autója

Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.12. 09.00

Két héttel a premier után fincsi videón mutatja be a gyár, hogyan simogatják helyre az anyaszült meztelen autó idomait dolgos holland kezek. Gyerekek ne nézzék!

A Donkervoort D8 GTO már alaphelyzetében is a glóbusz egyik legextrémebb autója. Félelmetes megjelenése előrevetíti azt a pusztítást, amit az öthengeres Audi motor véghezvisz, falatnyi ajtaja felfelé nyílik, gömbölyded fara már akkor megdobogtatta a szíveket, amikor a Kardashian nővérek még csak tervezgették bulvárpályafutásukat.

A kétféle teljesítményszinten (340 vagy 380 LE) kínált autó 3,3, illetve 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 255-270 km/óra. Ezeknek a félelmetes menetteljesítményeknek a záloga, hogy az acél csővázra szénszálas kompozit borítóelemeket szerelnek, így a kocsi tömege nevetsége 695 kg (a gyengébbik verzióé 730 kg, de az sem piskóta)

Karbonból tehát eddig sem volt hiány az autóban, egy ügyfél azonban azt szerette volna, hogy ezt látni is lehessen. Így született meg a Bare Naked Carbon Edition, amelynél nem festik, csupán lakkozzák a karosszériaelemeket. Alaphelyzetben persze ez igen rusnya volna, ezért ennél a különleges autónál arra is ügyeltek a munkások, hogy a szénszálfonatok minden panelen egy irányba álljanak. Ezt követően kézzel lakkozták le az egész autót, beleértve a beltérben elhelyezett, számos karbon kompozit elemet: nem csak az ajtók és a műszerfal, de a gyújtás háza, a bukókeret borítása, és a fényszóróház is ebből a könnyű anyagból készült.

A folyamat egyes részleteit megnézheted az alábbi videón.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.