Chris Urmson, a projekt vezetője szerint hétszer mentek bele hátulról más sofőrök Google-autóba (Amerikában ez a leggyakoribb balesettípus), más esetekben a robotkocsik oldalát húzták meg. Egy ütközésnél stoptáblát nézett el a másik autó vezetője. “Aki elég időt tölt az utakon, azzal balesetek történnek, akár vezető nélküli, akár hagyományos autóban ül” – foglalta össze Urmson.

A több mint húsz robotautóból álló Google-flotta hat év alatt több mint 2,7 millió kilométert futott, ebből mintegy 1,6 millió kilométert robotüzemmódban, többnyire országutakon és autópályákon. Nagyjából két éve azonban már Mountain View-ban, a Google székhelyének otthont adó kaliforniai városban is közlekednek a robotautók. A tesztautókban mindig ül egy úgynevezett biztonsági sofőr, aki átveheti az irányítást.

Az internetóriás 2010 őszén mutatta be a 2009-től kezdve fejlesztett, vezető nélküli autóit. Azóta több autógyár is elkezdte saját robotjárműprojektjét. Szakértők azzal számolnak, hogy 2020-ra rendszeresen felbukkannak a számítógép irányította kocsik a közúti forgalomban.

A többi, vezető nélküli autókkal kísérletező cég közül egyedül a Delphi Automotive ismert el egy balesetet, de tagadja, hogy saját hibájából következett be. Kaliforniában eddig összesen 48 tesztautó kapott engedélyt a közúti forgalomban való részvételre. Működtetőik szeptember óta kötelesek jelezni a hatóságoknak minden balesetet.