Mi van, ha már hazafelé lerohad a külföldön vett autó?

Tréler? Német szerviz? Vissza az eladónak?

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.11. 06.00

Kimentél behozni egy kocsit, amit a neten néztél ki. Hazafelé lerohad. Mit teszel? Trélert hívsz? Elviszed szervizbe? Visszaviszed a kereskedőnek? Hogy jársz jobban?

Mi van, ha már hazafelé lerohad a külföldön vett autó?

Hemzsegnek manapság a magyar utakon az M-es és már N-es rendszámú, frissen behozott “új” autók. Igazi hungarikum folyamatosan esni a ló egyik oldaláról a másikra, a válság előtti eszetlen devizahiteles újautó-vásárlások nagyságrendjét érte el most a tömeges használtautó-magánimport. Ami 2008 előtt az ingyenhitelre vett Suzuki volt, az most a párezer, urambocsá’ párszáz eurós 3-as BMW, VW Passat vagy A6-os, A4-es Audi. Persze az óriási tömegben érkező használt kocsik (tavaly 97 ezer használt autót hoztunk be, miközben 67 ezer új autó kelt el, 2010-ben ez az arány 17 ezer import használat kocsi volt 43 ezer új autóval szemben) között bizonyosan vannak valóban jó vételek, melyeket akár önállóan ügyintézve, magának véve is gond nélkül meg tud vásárolni, haza tud hozni a boldog új magyar tulajdonos. De mi van akkor, ha mégsem ér haza a kocsi simán? Mire lehet készülni, mennyi pénz elfüstölésére lehet számítani, ha a mondjuk Stuttgartban vett autón Münchennél kigyullad valamelyik fontosabb piros lámpa?

Kényszer-levontatás

Ha autópályán ér utol a baj, a német vagy osztrák rendőr, aki szinte biztosan perceken belül odaér lerohadt szép új autónk mellé, nem fogja megvárni, míg haverünk kiér hozzánk otthonról a vontatókötéllel. Autómentőt hív és elviteti az autót a legközelebbi pihenőbe – természetesen nem ingyen. Ha elfogyott a benzin, és azért álltunk meg, még meg is büntet majd, de ha valóban műszaki hiba okozta a bajt, pár tíz euróból megússzuk a dolgot. Tanács: bár általában erősen limitált a kártérítési összeg, érdemes assistance-biztosítást kötni útnak indulás előtt. Ez talán fedezi legalább a pihenőbe, műhelybe vontatás költségét, ha beüt a krach.

Ha lerohadunk kint és a rendőr hív autómentőt - márpedig hív -, az nem lesz olcsó


Tréler?

Münchenből, 700 kilométerről körülbelül 200-220 ezer forintba kerül Magyarországról hívott autómentővel hazatrélereztetni a kocsinkat. Ez számos behozott autó kinti vételárát megközelítő vagy meghaladó összeg, szóval ha lábon akarjuk hazahozni a nagyon olcsó kinti autót, érdemes alaposan ellenőrizni az üzembiztonságot az alku megkötése előtt, nehogy baj legyen. Tanács: ha szerencsénk van, egy kis telefonálással lefelezhetjük-harmadolhatjuk a trélerezési árat. Előfordulhat ugyanis, hogy sikerül olyan tréleres céget találni, akinek épp van hazafelé fuvarja szabad kapacitással – például kiment egy autómentő egy kocsiért, de véül nem kellett hazahozni kint is meg lehetett javítani. Esetleg a több kocsit szállító teherautón üres maradt egy hely. Szóval kicsit telefonálgassunk, mielőtt kihívjuk a trélert, erre ne sajnáljuk a roamingdíjat!

Ha muszáj hazatrélerezni a kocsit, próbáljunk üres visszfuvaros kocsit szerezni, féláron


Helyi szerviz?

Az igazi Európában a munka becsülete és bére sokkal magasabb, mint a keményen dolgozó kisemberek országában. Adócsalás se nagyon van. Ökölszabály, hogy ha az alkatrész belekerül ötszáz euróba  (mondjuk egy megállt hűtés miatt vízpumpát, hengerfejtömítést kell cserélni), a munkadíjat sem ússzuk meg kevesebből. Cikkünk írása idején müncheni szervizek AKCIÓSAN 70 euróért, 21 ezer forintért kínálnak futóműállítást -ez a rutinmunka egy hazai szervizben 6-7 ezer forint! Tanács: semmiképp ne adjuk oda úgy a helyi szervizben a lerohadt szép új autót, hogy ne kérnénk előre árajánlatot a javításért! Még ha csak egy új ékszíjat kell feltenni, akkor is.

A szakértő munka nyugaton sokkal drágább, mint nálunk


Szavatosság?

Elméletileg Németországban a használt autó eladásával kapcsolatos jogi szabályozás tisztább és szigorúbb, mint az itthoni. És ha komoly kereskedőtől veszünk autót, vélhetőleg nem is lesz gond se a szervizkönyv valóságtartalmával, se az esetleges rejtett hibák első pár kilométeren való kiderülése után a vételár visszaadásával, vagyis a szavatosság érvényesítésével. Csakhogy a komoly kereskedő nem foglalkozik a pár száz eurós kategóriával. Egy csaló nepperrel pedig idegenben, a német jogi környezet ismerete nélkül nekiállni viaskodni – biztos érdekes kaland lesz. Tanács: ha magunk hozunk be kis értékű használt autót, vagy nagyon-nagyon értsünk az autókhoz, vagy szervezzünk le egy átvizsgálást egy helyi, nem az eladó által ajánlott szervizben. Nem lesz olcsó, de lehet, hogy olcsóbb lesz, mint vakon elindulni haza álmaink autójával.

Kommentek

  • subtotal

    Ez így sokkal jobb és informatívabb, mint a /weltauto alatt futó idétlen és ferdítő “tanácsadás”.

  • subtotal

    Úgy látom, közben kedvenc itthoni nepperünk nevére vette :D

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.