Mi van, ha már hazafelé lerohad a külföldön vett autó?

Tréler? Német szerviz? Vissza az eladónak?

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.11. 06.00

Kimentél behozni egy kocsit, amit a neten néztél ki. Hazafelé lerohad. Mit teszel? Trélert hívsz? Elviszed szervizbe? Visszaviszed a kereskedőnek? Hogy jársz jobban?

Mi van, ha már hazafelé lerohad a külföldön vett autó?

Hemzsegnek manapság a magyar utakon az M-es és már N-es rendszámú, frissen behozott “új” autók. Igazi hungarikum folyamatosan esni a ló egyik oldaláról a másikra, a válság előtti eszetlen devizahiteles újautó-vásárlások nagyságrendjét érte el most a tömeges használtautó-magánimport. Ami 2008 előtt az ingyenhitelre vett Suzuki volt, az most a párezer, urambocsá’ párszáz eurós 3-as BMW, VW Passat vagy A6-os, A4-es Audi. Persze az óriási tömegben érkező használt kocsik (tavaly 97 ezer használt autót hoztunk be, miközben 67 ezer új autó kelt el, 2010-ben ez az arány 17 ezer import használat kocsi volt 43 ezer új autóval szemben) között bizonyosan vannak valóban jó vételek, melyeket akár önállóan ügyintézve, magának véve is gond nélkül meg tud vásárolni, haza tud hozni a boldog új magyar tulajdonos. De mi van akkor, ha mégsem ér haza a kocsi simán? Mire lehet készülni, mennyi pénz elfüstölésére lehet számítani, ha a mondjuk Stuttgartban vett autón Münchennél kigyullad valamelyik fontosabb piros lámpa?

Kényszer-levontatás

Ha autópályán ér utol a baj, a német vagy osztrák rendőr, aki szinte biztosan perceken belül odaér lerohadt szép új autónk mellé, nem fogja megvárni, míg haverünk kiér hozzánk otthonról a vontatókötéllel. Autómentőt hív és elviteti az autót a legközelebbi pihenőbe – természetesen nem ingyen. Ha elfogyott a benzin, és azért álltunk meg, még meg is büntet majd, de ha valóban műszaki hiba okozta a bajt, pár tíz euróból megússzuk a dolgot. Tanács: bár általában erősen limitált a kártérítési összeg, érdemes assistance-biztosítást kötni útnak indulás előtt. Ez talán fedezi legalább a pihenőbe, műhelybe vontatás költségét, ha beüt a krach.

Ha lerohadunk kint és a rendőr hív autómentőt - márpedig hív -, az nem lesz olcsó


Tréler?

Münchenből, 700 kilométerről körülbelül 200-220 ezer forintba kerül Magyarországról hívott autómentővel hazatrélereztetni a kocsinkat. Ez számos behozott autó kinti vételárát megközelítő vagy meghaladó összeg, szóval ha lábon akarjuk hazahozni a nagyon olcsó kinti autót, érdemes alaposan ellenőrizni az üzembiztonságot az alku megkötése előtt, nehogy baj legyen. Tanács: ha szerencsénk van, egy kis telefonálással lefelezhetjük-harmadolhatjuk a trélerezési árat. Előfordulhat ugyanis, hogy sikerül olyan tréleres céget találni, akinek épp van hazafelé fuvarja szabad kapacitással – például kiment egy autómentő egy kocsiért, de véül nem kellett hazahozni kint is meg lehetett javítani. Esetleg a több kocsit szállító teherautón üres maradt egy hely. Szóval kicsit telefonálgassunk, mielőtt kihívjuk a trélert, erre ne sajnáljuk a roamingdíjat!

Ha muszáj hazatrélerezni a kocsit, próbáljunk üres visszfuvaros kocsit szerezni, féláron


Helyi szerviz?

Az igazi Európában a munka becsülete és bére sokkal magasabb, mint a keményen dolgozó kisemberek országában. Adócsalás se nagyon van. Ökölszabály, hogy ha az alkatrész belekerül ötszáz euróba  (mondjuk egy megállt hűtés miatt vízpumpát, hengerfejtömítést kell cserélni), a munkadíjat sem ússzuk meg kevesebből. Cikkünk írása idején müncheni szervizek AKCIÓSAN 70 euróért, 21 ezer forintért kínálnak futóműállítást -ez a rutinmunka egy hazai szervizben 6-7 ezer forint! Tanács: semmiképp ne adjuk oda úgy a helyi szervizben a lerohadt szép új autót, hogy ne kérnénk előre árajánlatot a javításért! Még ha csak egy új ékszíjat kell feltenni, akkor is.

A szakértő munka nyugaton sokkal drágább, mint nálunk


Szavatosság?

Elméletileg Németországban a használt autó eladásával kapcsolatos jogi szabályozás tisztább és szigorúbb, mint az itthoni. És ha komoly kereskedőtől veszünk autót, vélhetőleg nem is lesz gond se a szervizkönyv valóságtartalmával, se az esetleges rejtett hibák első pár kilométeren való kiderülése után a vételár visszaadásával, vagyis a szavatosság érvényesítésével. Csakhogy a komoly kereskedő nem foglalkozik a pár száz eurós kategóriával. Egy csaló nepperrel pedig idegenben, a német jogi környezet ismerete nélkül nekiállni viaskodni – biztos érdekes kaland lesz. Tanács: ha magunk hozunk be kis értékű használt autót, vagy nagyon-nagyon értsünk az autókhoz, vagy szervezzünk le egy átvizsgálást egy helyi, nem az eladó által ajánlott szervizben. Nem lesz olcsó, de lehet, hogy olcsóbb lesz, mint vakon elindulni haza álmaink autójával.

Kommentek

  • subtotal

    Ez így sokkal jobb és informatívabb, mint a /weltauto alatt futó idétlen és ferdítő “tanácsadás”.

  • subtotal

    Úgy látom, közben kedvenc itthoni nepperünk nevére vette :D

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.