Mi van, ha már hazafelé lerohad a külföldön vett autó?

Tréler? Német szerviz? Vissza az eladónak?

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.11. 06.00

Kimentél behozni egy kocsit, amit a neten néztél ki. Hazafelé lerohad. Mit teszel? Trélert hívsz? Elviszed szervizbe? Visszaviszed a kereskedőnek? Hogy jársz jobban?

Mi van, ha már hazafelé lerohad a külföldön vett autó?

Hemzsegnek manapság a magyar utakon az M-es és már N-es rendszámú, frissen behozott “új” autók. Igazi hungarikum folyamatosan esni a ló egyik oldaláról a másikra, a válság előtti eszetlen devizahiteles újautó-vásárlások nagyságrendjét érte el most a tömeges használtautó-magánimport. Ami 2008 előtt az ingyenhitelre vett Suzuki volt, az most a párezer, urambocsá’ párszáz eurós 3-as BMW, VW Passat vagy A6-os, A4-es Audi. Persze az óriási tömegben érkező használt kocsik (tavaly 97 ezer használt autót hoztunk be, miközben 67 ezer új autó kelt el, 2010-ben ez az arány 17 ezer import használat kocsi volt 43 ezer új autóval szemben) között bizonyosan vannak valóban jó vételek, melyeket akár önállóan ügyintézve, magának véve is gond nélkül meg tud vásárolni, haza tud hozni a boldog új magyar tulajdonos. De mi van akkor, ha mégsem ér haza a kocsi simán? Mire lehet készülni, mennyi pénz elfüstölésére lehet számítani, ha a mondjuk Stuttgartban vett autón Münchennél kigyullad valamelyik fontosabb piros lámpa?

Kényszer-levontatás

Ha autópályán ér utol a baj, a német vagy osztrák rendőr, aki szinte biztosan perceken belül odaér lerohadt szép új autónk mellé, nem fogja megvárni, míg haverünk kiér hozzánk otthonról a vontatókötéllel. Autómentőt hív és elviteti az autót a legközelebbi pihenőbe – természetesen nem ingyen. Ha elfogyott a benzin, és azért álltunk meg, még meg is büntet majd, de ha valóban műszaki hiba okozta a bajt, pár tíz euróból megússzuk a dolgot. Tanács: bár általában erősen limitált a kártérítési összeg, érdemes assistance-biztosítást kötni útnak indulás előtt. Ez talán fedezi legalább a pihenőbe, műhelybe vontatás költségét, ha beüt a krach.

Ha lerohadunk kint és a rendőr hív autómentőt - márpedig hív -, az nem lesz olcsó


Tréler?

Münchenből, 700 kilométerről körülbelül 200-220 ezer forintba kerül Magyarországról hívott autómentővel hazatrélereztetni a kocsinkat. Ez számos behozott autó kinti vételárát megközelítő vagy meghaladó összeg, szóval ha lábon akarjuk hazahozni a nagyon olcsó kinti autót, érdemes alaposan ellenőrizni az üzembiztonságot az alku megkötése előtt, nehogy baj legyen. Tanács: ha szerencsénk van, egy kis telefonálással lefelezhetjük-harmadolhatjuk a trélerezési árat. Előfordulhat ugyanis, hogy sikerül olyan tréleres céget találni, akinek épp van hazafelé fuvarja szabad kapacitással – például kiment egy autómentő egy kocsiért, de véül nem kellett hazahozni kint is meg lehetett javítani. Esetleg a több kocsit szállító teherautón üres maradt egy hely. Szóval kicsit telefonálgassunk, mielőtt kihívjuk a trélert, erre ne sajnáljuk a roamingdíjat!

Ha muszáj hazatrélerezni a kocsit, próbáljunk üres visszfuvaros kocsit szerezni, féláron


Helyi szerviz?

Az igazi Európában a munka becsülete és bére sokkal magasabb, mint a keményen dolgozó kisemberek országában. Adócsalás se nagyon van. Ökölszabály, hogy ha az alkatrész belekerül ötszáz euróba  (mondjuk egy megállt hűtés miatt vízpumpát, hengerfejtömítést kell cserélni), a munkadíjat sem ússzuk meg kevesebből. Cikkünk írása idején müncheni szervizek AKCIÓSAN 70 euróért, 21 ezer forintért kínálnak futóműállítást -ez a rutinmunka egy hazai szervizben 6-7 ezer forint! Tanács: semmiképp ne adjuk oda úgy a helyi szervizben a lerohadt szép új autót, hogy ne kérnénk előre árajánlatot a javításért! Még ha csak egy új ékszíjat kell feltenni, akkor is.

A szakértő munka nyugaton sokkal drágább, mint nálunk


Szavatosság?

Elméletileg Németországban a használt autó eladásával kapcsolatos jogi szabályozás tisztább és szigorúbb, mint az itthoni. És ha komoly kereskedőtől veszünk autót, vélhetőleg nem is lesz gond se a szervizkönyv valóságtartalmával, se az esetleges rejtett hibák első pár kilométeren való kiderülése után a vételár visszaadásával, vagyis a szavatosság érvényesítésével. Csakhogy a komoly kereskedő nem foglalkozik a pár száz eurós kategóriával. Egy csaló nepperrel pedig idegenben, a német jogi környezet ismerete nélkül nekiállni viaskodni – biztos érdekes kaland lesz. Tanács: ha magunk hozunk be kis értékű használt autót, vagy nagyon-nagyon értsünk az autókhoz, vagy szervezzünk le egy átvizsgálást egy helyi, nem az eladó által ajánlott szervizben. Nem lesz olcsó, de lehet, hogy olcsóbb lesz, mint vakon elindulni haza álmaink autójával.

Kommentek

  • subtotal

    Ez így sokkal jobb és informatívabb, mint a /weltauto alatt futó idétlen és ferdítő “tanácsadás”.

  • subtotal

    Úgy látom, közben kedvenc itthoni nepperünk nevére vette :D

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.