Itt a Dacia új városi kisautója

4000 eurós árcédula

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.11. 09.15

Kayou néven érkezik 9 nap múlva a Dacia aprócska újdonsága. Indiában fogják gyártani, az év végétől.

Egyelőre nem tisztázott a sorsa a Dacia/Renault soron következő újdonságának, a várhatóan Kayou néven piacra kerülő, négyezer euróra belőtt törpének. Az autót az év végétől forgalmazzák Indiában, de nem tudni, hogy az Európába szánt példányok gyártása mikor indulhat be – már ha egyáltalán beindul. 
Egyáltalán nem biztos ugyanis, hogy mifelénk volna kereslet a végletekig lecsupaszított négykerekűre. Ha bevállalják, elképzelhető, hogy Románia helyett Marokkóban készül majd a magas építésű, kifejezetten keskeny autó.
Az eddig XBA kódnéven futó projekt elsőként használja a Renault-Nissan szövetség kifejezetten erre a célra kifejlesztett CMF-A padlólemezét. Motorja egy 800 köbcentis, háromhengeres benzines lesz, 45-50 lóerős teljesítménnyel. Induló ára 4000 eurónak megfelelő rúpia lesz, de akár másfélszer ennyit is elkérnek majd a legjobban felszerelt verziókért. 
Korábban felmerült, hogy a kifutó Renault Twingóból készítenék el a Dacia eddigi legolcsóbb autóját.
Oroszországba vélhetően Datsunként kerül az autó; a tavalyi Redi-Go tanulmány jó támpontot nyújthat az arányok feltérképezéséhez; 2,35 méteres tengelytávjával ez igazi paránynak számít.

Mennyibe kerülhet? Jelenleg 2 millió forinttól lehet a legolcsóbb Dacia Logant megvenni Magyarországon. Az új kisautó véleményünk szerint nagyjából 15 százalékkal tud ennél olcsóbb lenni, azaz 1,7 millió lehet az ára, amivel a legolcsóbb európai autó lehetne.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.