A “Polo WRC génjeit” hordozza magában az a háromhengeres sportmotor, amelyet a napokban, a Bécsi Motor Szimpóziumon mutatott be a szakmának a Volkswagen. A 272 lóerős, 270 Nm nyomatékú motor alapjaiban megegyezik az utcai Polo modellben szolgálatot teljesítő erőforrással; többek között új, 12 szelepes hengerfejet, nagyobb turbót és elektromos kompresszort építettek be.
Arról nincs szó, hogy mikor és melyik modellben láthatnánk viszont a tüzes kismotort.
Ugyanezen a konferencián leplezték le egyébként a Bentley Bentayga leendő motorját, egy új fejlesztésű, 6,0 literes W12-es monstrumot. A műalkotásnak is beillő szépségű erőforrás egyszerre alkalmaz közvetlen és szívótorok-befecskendezést, kenési rendszerét terepfelhasználásra optimalizálták, legnagyobb teljesítménye 608 LE, maximális forgatónyomatéka 900 Nm. 
A harmadik új motor egy kis-haszonjárművekbe szánt, kétliteres TDI-család, 2000 baros befecskendezési nyomással, 84-204 LE közötti teljesítménnyel, 220-450 Nm nyomatékkal. A biturbó blokk mintegy 13 százalékkal takarékosabb elődjénél.
Szintén itt mutatkozott be a Volkswagen innovatív, lézeres súrlódáscsökkentő eljárása, amelynek során mechanikus szerszám helyett koherens fénysugárral érik el a megismételhető minőségű, kívánt mértékű felületi egyenetlenséget.