270 lóerős, egyliteres motor a VW-től!

Brutális apróság

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.11. 08.00

Egy szakmai szimpóziumon mutatta be legújabb fejlesztéseit a Volkswagen-csoport. A legnagyobb szenzáció egy parányi sportmotor volt.


A “Polo WRC génjeit” hordozza magában az a háromhengeres sportmotor, amelyet a napokban, a Bécsi Motor Szimpóziumon mutatott be a szakmának a Volkswagen. A 272 lóerős, 270 Nm nyomatékú motor alapjaiban megegyezik az utcai Polo modellben szolgálatot teljesítő erőforrással; többek között új, 12 szelepes hengerfejet, nagyobb turbót és elektromos kompresszort építettek be.
Arról nincs szó, hogy mikor és melyik modellben láthatnánk viszont a tüzes kismotort.
Ugyanezen a konferencián leplezték le egyébként a Bentley Bentayga leendő motorját, egy új fejlesztésű, 6,0 literes W12-es monstrumot. A műalkotásnak is beillő szépségű erőforrás egyszerre alkalmaz közvetlen és szívótorok-befecskendezést, kenési rendszerét terepfelhasználásra optimalizálták, legnagyobb teljesítménye 608 LE, maximális forgatónyomatéka 900 Nm. 
A harmadik új motor egy kis-haszonjárművekbe szánt, kétliteres TDI-család, 2000 baros befecskendezési nyomással, 84-204 LE közötti teljesítménnyel, 220-450 Nm nyomatékkal. A biturbó blokk mintegy 13 százalékkal takarékosabb elődjénél.
Szintén itt mutatkozott be a Volkswagen innovatív, lézeres súrlódáscsökkentő eljárása, amelynek során mechanikus szerszám helyett koherens fénysugárral érik el a megismételhető minőségű, kívánt mértékű felületi egyenetlenséget.
TSI

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.