Automata sebváltó háromhengeres motorhoz

DS3 PureTech 110 EAT6

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.10. 08.00

Lecserélte eddigi benzines automata hajtásláncát a DS3. Az új kombó furán hangzik, viszont negyedével takarékosabb, mint az eddigi ajánlat.

Új fejlesztésű, hatfokozatú automata sebességváltót tervezett 1,2 literes, háromhengeres motorjához a Citroën. A friss hajtásláncot először a tavaly ilyenkor megújult DS3-ba építik be, amely eddig az 1,6 literes, 120 lóerős VTi blokkot kínálta automata váltós, benzines alternatívaként. Ennek átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,9 liter volt 100 kilométeren, 153 g/km CO2-kibocsátással.
Az újonc ennél 28 százalékkal jobbat nyom, 4,7 l/100km, illetve 108 g/km átlaggal, miközben menetteljesítményei várhatóan alig maradnak el az eddigitől: az automatával társított négyhengeres 190 km/óra végsebességre volt képes, 10,9 mp-es gyorsulás mellett, míg a kisebb, háromhengeres turbómotor kéziváltóval 190-et és 10,6-ot produkált.
Ha nem is volna ugyanolyan gyors, az új automata váltó mindenképpen jobb paraméterekkel rendelkezik elődjénél: új vezérlésének köszönhetően 40 százalékkal gyorsabban kapcsol, alacsony fordulatról fürgébben veszi a gázt, ráadásul eleve takarékosabb. Az optimalizált tengelykapcsolóval és a terhelésfüggően szállító, kisebb méretű olajpumpával így maga a váltó is hozzájárul a modell elismerésre méltó fogyasztáscsökkenéséhez.
 
DS3

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.