Automata sebváltó háromhengeres motorhoz

DS3 PureTech 110 EAT6

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.10. 08.00

Lecserélte eddigi benzines automata hajtásláncát a DS3. Az új kombó furán hangzik, viszont negyedével takarékosabb, mint az eddigi ajánlat.

Új fejlesztésű, hatfokozatú automata sebességváltót tervezett 1,2 literes, háromhengeres motorjához a Citroën. A friss hajtásláncot először a tavaly ilyenkor megújult DS3-ba építik be, amely eddig az 1,6 literes, 120 lóerős VTi blokkot kínálta automata váltós, benzines alternatívaként. Ennek átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,9 liter volt 100 kilométeren, 153 g/km CO2-kibocsátással.
Az újonc ennél 28 százalékkal jobbat nyom, 4,7 l/100km, illetve 108 g/km átlaggal, miközben menetteljesítményei várhatóan alig maradnak el az eddigitől: az automatával társított négyhengeres 190 km/óra végsebességre volt képes, 10,9 mp-es gyorsulás mellett, míg a kisebb, háromhengeres turbómotor kéziváltóval 190-et és 10,6-ot produkált.
Ha nem is volna ugyanolyan gyors, az új automata váltó mindenképpen jobb paraméterekkel rendelkezik elődjénél: új vezérlésének köszönhetően 40 százalékkal gyorsabban kapcsol, alacsony fordulatról fürgébben veszi a gázt, ráadásul eleve takarékosabb. Az optimalizált tengelykapcsolóval és a terhelésfüggően szállító, kisebb méretű olajpumpával így maga a váltó is hozzájárul a modell elismerésre méltó fogyasztáscsökkenéséhez.
 
DS3

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.